ساعت های هوشمند

ساعت های هوشمند

ساعت هوشمند، پرکاربرد یا لوکس؟

دنیای مدرن امروز تقریبا بیشتر مردم دنیا را وادار به استفاده از گوشی هوشمند کرده است و کمتر کسی پیدا میشود که از لزوم داشتن گوشی هوشمند و ابزارهای هوشمند مبتنی بر تکنولوژی های روز و تاثیر آن ها بر زندگی روزمره آگاه نباشد.

ساعت هوشمند یکی از این ابزارهاست که در ابتدای عرضه و معرفی اولین نسخه های خود، با استقبال خوبی روبرو شد؛ اگرچه نتوانست عموم مردم را به خود جذب کند و شرکتهای سازنده آن کماکان با رقابت بر سر ارائه امکانات بیشتر و هیجان انگیزتر و کشف بازارهای هدف جدید، همچنان سعی در بالابردن میزان فروش خود دارند. قابلیت هایی نظیر نمایش اعلان ها و پیام های دریافتی، مکالمه، سنجش ضربان قلب و استرس، جی پی اس، پخش موزیک و حالت های ورزشی مختلف که مجموع آن ها میتواند به شما  احساس زندگی در آینده را بدهد.

همه ی این قابلیت ها را همراه با ویژگی های فنی جذاب این محصولات باید به عنوان توجیهی برای خرید این محصول هوشمند دانست که البته وسوسه به روز بودن در این امر بی تاثیر نیست.

ساعت هوشمند چیست؟

تصور کنید یک نسخه کوچک از تلفن همراه خود را به مچ دستتان بسته اید، که علاوه بر نمایش زمان،از طریق اتصال بیسیم به تلفن همراه تان اعلان های انتخابی را به شما نمایش میدهد، مراقب سلامت تان است و شما را در پایش تمرینهای ورزشی تان همراهی میکند. این قابلیتها در اکثر ساعتهای هوشمند و یا پسرعموهای ارزانقیمت تر آنها یعنی مچ بندهای هوشمند دیده میشود؛ اگرچه امکاناتی نظیر مکالمه از طریق ساعت و چت کردن در اکثر این گزینه های اقتصادی فعال نمیباشد و صرفا جهت پایش سلامتی و تمرینهای ورزشیتان یار مناسبی خواهند بود.

تمامی ساعتهای هوشمند موجود در بازار از صفحه نمایش های ال سی دی یا آمولد بهره میبرند و اکثرا با هردو سیستم عامل رایج اندروید و آی او اس سازگارند. با صفحه نمایشهای لمسی استاندارد و به لطف سنسورها، با لرزاندن مچ دست و سوآیپ کردن فعالیتهای متعددی را پشتیانی میکنند. اغلب آنها قابلیت شخصی سازی دارند؛ از شکل ظاهری ساعت و پیش زمینه گرفته تا تنظیم اعلانهای دریافتی و حتی بند آنها میتوانند بنا به دلخواه فرد تعویض شوند.

نمایش اعلان ها برای زمانی که از تلفن همراه خود دور هستید و یا امکان چک کردن آن را ندارید شاید از مهم ترین کاربرد های ساعت هوشمند باشد. در مدلهای پرچمدار این ساعتها شما امکان پاسخ به پیامها و یا تماسهای خود را نیز خواهید داشت که حقیقتا میتواند بسیار جذاب باشد.

ابزارهای سلامتی و پایش پیوسته ی وضعیت سلامتی شما از دیگر امکانات مهم ساعتهای هوشمند و حتی مچ بندهای هوشمند میباشد که باتوجه به قیمت مدلهای موجود در بازار تقریبا تمامی آنها ویژگی های کاملی را درکنار یکدیگر جمع آوری کرده اند.ضربان قلب، میزان استرس، اکسیژن خون و حتی سنجش کیفیت خواب شما از مواردیست که سنسورهایی برای آنها نیز تعبیه شده است، اگرچه که میتوان به آنها اجازه ی خطا داد، چرا که تنها ابزار پایش سلامتی بوده و ابزار دقیق پزشکی نخواهند بود.

با پشتیبانی از حالتهای ورزشی، این گجتهای هوشمند میتوانند همراه خوبی برای ورزشکاران باشند. بسته به مدلی که انتخاب میکنید میتوانید از تعداد متنوعی از حالات ورزشی استفاده ببرید.

 

وجود جی پی اس نیز در بیشتر این ساعت ها تضمین شده است، اگرچه در مدلهای به صرفه تر برای استفاده از این ویژگی نیازمند اتصال به جی پی اس گوشی موبایلتان خواهید بود.

سنسورهای متنوع نیز مثل ژیروسکوپ، شتاب سنج، سنسور مجاورت و حتی فشار سنج در اغلب ساعتهای هوشمند به موقعیت یابی دستگاه کمک میکنند و شما میتوانید از هماهنگی بیشتر ساعت و تلفن همراهتان لذت ببرید.

سرعت شارژ و باطری نیز از عوامل دخیل در انتخاب هرنوع گجت الکترونیکی همراه است، از موبایل گرفته تا ایرپاد و ساعت، خاموش شدن یکبارهی ابزارمان بدلیل کمبود شارژ برای هیچ یک از ما اصلا خوشایند نخواهد بود. با تنوع گسترده این محصول شما با درنظر گرفتن میزان شارژدهی در حالت عادی و حالت صفحه همیشه روشن ساعت خود و یا استفاده از تمامی امکانات ساعتتان دست بازی برای انتخاب خواهید داشت.

 

طراحی زیبا و به روز

بکارگیری متریال های مرغوب، علاوه بر تضمین ضدحساسیت بودن ظاهر شما را خاص و دلنشین خواهد کرد و یک تکمیل کنندهی استایل متفاوت خواهد بود. به لطف استفاده از قابلیت شخصی سازی نیز میتوان از بک گراندهای متفاوت استفاده و با تعویض بندها، رنگ و لعاب تازه ای به ساعت بخشید و آنرا مناسب هر استایلی تغییر داد.

 

 

 

قیمت و صرفه اقتصادی

درحال حاضر شما در بازار میتوانید باتوجه به امکاناتی که ذکر شد، طیف وسیعی از قیمت ها را مشاهده کنید. اما نگران نباشید! قیمت ها آنقدر هم نامعقول نیست و میتوانید با درنظر گرفتن امکانات مدنظرتان و چشم پوشی از یکی دوقابلیت پرهزینه و کم کاربرد بسته به کاربرد خودتان، همیشه گزینه ای پیش رو داشته باشید.

قیمت ها اکثرا به ظرفیت باطری، طراحی و حتی برند سازنده بستگی دارد که در ایران طبیعتا اپل، صاحب صدر جدول قیمت هاست؛ پس از آن میتوان به ساعت های سامسونگ، هوآوی، شیائومی و زیرمجموعه هایش نگاهی انداخت که باتوجه به قیمتشان، تجربه ی واقعا دلپذیری در اختیار شما قرار خواهند داد. اگرچه همیشه مچ بندهای هوشمندی هم از طرف برندهای مطرح عرضه میشود که با قیمت کم میتواند نیازهای مخاطب را برآورده کند که در مقاله ای دیگر به معرفی آنها خواهیم پرداخت.

برای استعلام آخرین قیمتهای ساعت و مچ بند هوشمند موجود در بازار ایران، شما میتوانید با بخش فروش جانبی اوشِن تماس بگیرید.

 

 

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد
    16آذر
    اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی