۷ ویژگی که دوست داریم در آیفون ۱۴ ببینیم

۷ ویژگی که دوست داریم در آیفون ۱۴ ببینیم

سال گذشته گوشی‌های سری آیفون ۱۳ مانند نسل‌های قبلی مورد توجه گسترده‌ای قرار گرفتند. این گوشی‌ها با توجه به قیمت و ویژگی‌هایی که دارند می‌توانند نیازهای کاربران دارای سلایق و نیازهای مختلف را پوشش دهند. در این میان بدون شک نمی‌توانیم ضعف‌های این گوشی‌ها را کتمان کنیم. در ادامه به ۷ ویژگی که دوست داریم در سری آیفون ۱۴ ببینیم، می‌پردازیم.

۱. استفاده از پورت USB-C

آیفون 14

اپل حدود ۱۰ سال قبل با عرضه‌ی آیفون ۵ به بهره‌گیری از پورت اختصاصی لایتنینگ روی آورد. در ابتدا این پورت به لطف امکاناتی که داشت گزینه‌ی جذابی محسوب می‌شد. اما چند سال قبل روند فراگیری پورت USB-C آغاز شد و در نتیجه در حال حاضر تقریبا تمام گوشی‌های هوشمند و دیگر گجت‌ها از چنین پورتی استفاده می‌کنند.

با وجود اینکه طی سال‌های گذشته اپل برای استفاده از پورت USB-C در آیفون تحت فشار زیادی قرار گرفته، ولی همچنان در برابر این خواسته مقاومت می‌کند. حتی اتحادیه اروپا هم در تلاش است استفاده از این پورت را برای گوشی‌ها و بیشتر گجت‌ها اجباری کند. باید خاطرنشان کنیم در حال حاضر شماری از آیپدها و مک‌بوک‌ها از پورت USB-C بهره می‌برند ولی این مشخصه هنوز راهی آیفون نشده است. با وجود اینکه دوست داریم سری آیفون ۱۴ از چنین مشخصه‌ای بهره‌مند شوند، ولی به نظر می‌رسد چنین اتفاقی رخ نمی‌دهد. برخی افشاگران بر این باور هستند که اپل در نهایت می‌خواهد هرگونه پورتی را از آیفون حذف کند تا صرفا به صورت بی‌سیم شارژ شوند. به همین خاطر احتمالا هیچوقت شاهد راه‌یابی پورت USB-C به آیفون نخواهیم بود.

۲. کنار گذاشتن ناچ

آیفون 14

روزی روزگاری بسیاری از گوشی‌های اندرویدی همراه با ناچ یا همان بریدگی نمایشگر عرضه می‌شدند. این تصمیم برای کاهش حاشیه‌های نمایشگر صورت می‌گیرد و در بریدگی نمایشگر هم قطعاتی مانند دوربین سلفی و اسپیکر مکالمه تعبیه می‌شود. در این میان اپل سال‌هاست که برای آیفون‌های خود از ناچ عریض و بزرگی استفاده می‌کند. با وجود اینکه اندازه‌ی این ناچ در سری آیفون ۱۳ با کاهش ۲۰ درصدی روبرو شده، ولی همچنان بسیار بزرگ است.

خوشبختانه بر اساس شایعات منتشر شده، مدل‌های پرو آیفون ۱۴ دارای نمایشگر حفره‌دار هستند که البته در کمال تعجب قرار است با دو حفره روبرو شویم. این یعنی مدل‌های استاندارد آیفون ۱۴ بار دیگر با ناچ بزرگ راهی بازار می‌شوند که امیدواریم این مشخصه برای تمام مدل‌های آیفون کنار گذاشته شود.

۳. افزایش سرعت شارژ

آیفون 14

اپل معمولا در زمینه‌ی استفاده از فناوری‌های جدید هیچ عجله‌ای ندارد. به همین خاطر اگرچه بسیاری از شرکت‌های اندرویدی مشغول رقابت بر سر افزایش سرعت شارژ هستند، اپل در این زمینه همچنان از سرعت شارژ پایینی برای گوشی‌های خود استفاده می‌کند. این شرکت در این زمینه عدد مشخصی ارائه نمی‌دهد ولی مثلا آیفون ۱۳ پرو از سرعت شارژ حدودا ۲۰ واتی بهره می‌برد که البته اوج این سرعت به ۲۷ وات هم می‌رسد. همچنین سرعت شارژ بی‌سیم این گوشی با مگ‌سیف ۱۵ وات است. اگر هم از شارژرهای بی‌سیم استاندارد استفاده کنید باید به سرعت ۷.۵ وات بسنده کنید. در همین زمینه می‌توانیم به سامسونگ هم اشاره کنیم که در زمینه‌ی سرعت شارژ همواره محافظه‌کارانه عمل می‌کند.

اگرچه مطمئنا از اپل انتظار نداریم که برای سری آیفون ۱۴ سرعت شارژ بسیار بالا ارائه کند، اما حتی افزایش اندک این سرعت هم می‌تواند جذابیت این گوشی‌ها را افزایش دهد.

۴. بهره‌گیری تمام گوشی‌ها از نمایشگر ۱۲۰ هرتزی

آیفون 14

این روزها تقریبا تمام گوشی‌های میان‌رده و شماری از گوشی‌های پایین‌رده اندرویدی هم از نمایشگرهای ۱۲۰ هرتزی استفاده می‌کنند. باید خاطرنشان کنیم سال گذشته هم مدل‌های پرو آیفون ۱۳ با چنین نمایشگرهای راهی بازار شدند ولی برای مدل‌های استاندارد بار دیگر نمایشگرهای ۶۰ هرتزی استفاده شده است. در دورانی که بسیاری از گوشی‌ها از چنین مشخصه‌ای بهره می‌برند، اپل باید رفرش ریت ۱۲۰ هرتز را برای تمام گوشی‌های خود ارائه کند.

۵. بهره‌گیری از تاچ آی‌دی زیر نمایشگر

آیفون 14

زمانی که اپل در سال ۲۰۱۷ از آیفون X رونمایی کرد، این گوشی بدون تاچ آی‌دی راهی بازار شد. مدیران اپل طی سال‌های گذشته توجه خود را به سمت سیستم فیس آی‌دی معطوف کرده‌اند. اگرچه فیس آی‌دی از نظر تجربه کاربری عالی است و کاربران مشکلی با آن ندارند، اما واقعیت این است که همچنان بخشی از کاربران استفاده از تاچ آی‌دی را ترجیح می‌دهند. همچنین با وجود اینکه بعد از مدت‌ها انتظار اپل قابلیت تشخیص چهره با ماسک را ارائه کرده، ولی عملکرد این مشخصه چندان بی‌نقص نیست.

اما اگر اپل در کنار فیس آی‌دی قابلیت تاچ آی‌دی زیر نمایشگر را ارائه دهد، کاربران برای باز کردن قفل گوشی خود به دو گزینه‌ی مناسب دسترسی خواهند داشت. البته طبق گزارش‌های منتشر شده، اپل برای سری آیفون ۱۴ چنین مشخصه‌ای را عملی نخواهد کرد ولی احتمالا برای سری آیفون ۱۵ شاهد ارائه‌ی این قابلیت خواهیم بود.

۶. دوربین‌های مبتنی بر رزولوشن بالاتر

اپل

مدل‌های پرو آیفون ۱۳ از نظر دوربین حرف زیادی برای گفتن دارند. از طرف دیگر اپل سال‌هاست برای آیفون‌های خود از دوربین ۱۲ مگاپیکسلی استفاده می‌کند. از سوی دیگر باید به گوشی‌های گوگل پیکسل اشاره کنیم که بعد از سال‌ها استفاده از دوربین ۱۲ مگاپیکسلی، بالاخره به بهره‌گیری از دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی روی آوردند. اگرچه اندازه‌ی سنسور اهمیت بیشتری نسبت به عدد رزولوشن دارد، اما روی هم رفته هرچقدر رزولوشن بالاتر باشد دست کاربر برای زوم دیجیتالی بازتر است. خوشبختانه مدل‌های پرو آیفون ۱۴ قرار است با دوربین ۴۸ مگاپیکسلی راهی بازار شوند که از سنسور بزرگ‌تری هم نسبت به نسل قبلی بهره می‌برد.

۷. طراحی متفاوت

اپل

اپل از جمله شرکت‌هایی است که هر چند سال یک بار طراحی محصولات خود را تا حدی تغییر می‌دهد و سپس به مدت چند سال از همان طراحی استفاده می‌کند. اگرچه ثبات داشتن در طراحی چیز بدی نیست، اما در هر صورت بهتر است در زمینه‌ی طراحی آیفون کمی خلاقیت و تنوع عملی شود. بر اساس گزارش‌های منتشر شده، سری آیفون ۱۴ از نظر پنل پشتی تفاوت خاصی با نسل قبلی خود ندارد و در این میان فقط قرار است مدل‌های پرو آیفون ۱۴ با نمایشگر حفره‌دار عرضه شوند. این یعنی امسال هم از نظر طراحی آیفون با تغییرات زیادی روبرو نخواهیم شد.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد
    یاسمن دادرسان
    5اردیبهشت
    اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی