بررسی گلکسی S22 اولترا سامسونگ

گلکسی نوت طلوع دوباره‌ای را در کالبد گلکسی S22 اولترا تجربه می‌کند و ما از این اتفاق رضایت کامل داریم
بررسی گلکسی S22 اولترا سامسونگ

بعد از وقفه‌ای ۱۸ ماهه، بالاخره سامسونگ نسل بعدی گلکسی نوت ۲۰ را روانه‌ی بازار کرد؛ هرچند که نام آن گلکسی نوت ۲۱ یا نوت ۲۲ نیست. کره‌ای‌ها تصمیم گرفته‌اند تا پسوند «نوت» را کنار بگذارند و زیر پرچم خانواده‌ی گلکسی S به تولید سری محبوب گوشی‌های هوشمندشان ادامه دهند؛ چراکه در سال‌های اخیر گوشی‌های گلکسی نوت و گلکسی اس تنها با قلم S Pen از هم متمایز می‌شدند.

گلکسی S22 اولترا را می‌توان به‌نوعی ادای احترام و دلجویی سامسونگ از طرفداران دو آتشه‌ی سری نوت دانست؛ حتی اگر نام آن چنین حسی را القا نکند. در هر صورت Galaxy Note بازگشته است و ما از این بابت بسیار خوشحال هستیم! آیا پرچم‌دار تمام‌عیار سامسونگ با تغییرات ظاهری و عملکردی متعددش، ارزش خرید دارد؟

طراحی و کیفیت ساخت گلکسی S22 اولترا

DNA خانواده‌ی نوت را در نقطه‌به‌نقطه‌ی گلکسی اس 22 اولترا می‌توان دید؛ طراحی بلوکی و گونیایی، گوشه‌های تیز، لبه‌های تخت فریم؛ همه و همه نام نوت را فریاد می‌زنند. گلکسی اس ۲۲ اولترا به لحاظ ظاهری هیچ شباهتی به دو برادر دیگرش، گلکسی اس ۲۲ و گلکسی اس ۲۲ پلاس ندارد.

کیفیت ساخت و جنس بدنه‌ی گلکسی اس ۲۲ اولترا انتظار ما از پرچم‌داران سامسونگ را به‌صورت کامل برآورده می‌کند. فریم گوشی از آلیاژ جدیدی موسوم به Armor Aluminium و بدنه از جنس +Gorilla Glass Victus ساخته شده‌اند؛ تمام قطعات بسیار دقیق رو هم سوار شده و ساختار بسیار محکمی را به‌وجود آورده‌اند.

درست‌مانند گلکسی نوت ۲۰ اولترا، هم لبه‌های صفحه‌نمایش، هم پنل پشتی با انحنای یکسانی به‌سمت فریم پیشروی کرده و ساختار متقارنی را به‌وجود آورده‌اند. این طراحی متقارن باعث می‌شود تا گلکسی S22 اولترا به‌خوبی در دست جای بگیرد؛ اما از طرف دیگر احتمال بروز اختلال در عملکرد لمسی صفحه‌نمایش بر اثر برخورد تصادفی کف دست با لبه‌‌ها را نیز افزایش می‌دهد.

طراحان سامسونگ در اقدامی بحث‌برانگیز برآمدگی یکپارچه‌ی دوربین با فریم در گلکسی S21 اولترا را کنار گذاشته و در نسل جدید، هرکدام از دوربین‌ها را مستقل از هم و به‌صورت جزیره‌ای روی سطح گوشی قرار داده‌اند. بدین‌ترتیب وجود پنج حفره در پنل پشتی گوشی ممکن است برای افراد مبتلا به ترایپوفوبیا بسیار آزاردهنده باشد. از سوی دیگر، وجود برآمدگی‌های متعدد و کنار هم باعث می‌شود تا همواره گرد و غبار در گوشه و کنار دوربین‌ها جمع شود.

گلکسی اس ۲۲ اولترا با صفحه‌نمایش ۶٫۸ اینچی و وزن ۲۲۸ گرمی‌اش از هر دو گوشی گلکسی نوت ۲۰ اولترا و گلکسی اس ۲۱ اولترا کوتاه‌تر، عریض‌تر است و سنگین‌تر است. ابعاد بزرگ، وزن زیاد و پوشش مات بدنه باعث می‌شود تا Galaxy S22 Ultra به‌راحتی از روی دست سُر بخورد؛ بنابراین یا باید احتیاط خودتان را دوچندان کنید یا به استفاده از گوشی با قاب تن بدهید!

پرچم‌دار تمام‌عیار سامسونگ مانند نسل گذشته، گواهی IP68 را برای مقاومت دربرابر فشار عمق ۱٫۵ متری آب به‌مدت ۳۰ دقیقه دریافت کرده‌است. گلکسی اس ۲۲ اولترا در ایران با رنگ‌های مشکی، سفید، سبز و شرابی به‌فروش می‌رسد؛ ما نسخه‌ی مشکی را برای بررسی دراختیار داشتیم که مانند نسل قبل چندان لکه و اثر انگشت را به خود نمی‌گیرد.

صفحه‌نمایش و اسپیکر گلکسی S22 اولترا

صفحه‌نمایش پرچم‌داران سامسونگ همه‌ساله شگفتی می‌آفرینند و امسال نیز با گلکسی اس ۲۲ اولترا شاهد وضعیت مشابهی هستیم. پرچم‌دار قدرتمند سامسونگ از پنل ۶٫۸ اینچی OLED با وضوح ۳۰۸۸ × ۱۴۴۰ پیکسل، تراکم پیکسلی بسیار خوب ۵۰۰ پیکسل‌براینچ و نسبت ۹۰٫۲ درصدی تصویر به بدنه با حاشیه‌های فوق‌العاده باریک بهره می‌برد.

سامسونگ می‌گوید نمایشگر گلکسی S22 اولترا با بهره‌گیری از فناوری LTPO 2.0 می‌تواند نرخ نوسازی خود را بسته به نوع کاربری، بین یک تا ۱۲۰ هرتز تغییر دهد. نرخ نوسازی تطبیق‌پذیر می‌تواند مصرف باتری را به‌طرز چشم‌گیری کاهش دهد؛ زیرا به‌عنوان مثال نیازی نیست که تصویر نمایشگر برای نمایش یک عکس، در هر ثانیه، ۱۲۰ بار به‌روز شود.

سامسونگ روشنایی صفحه‌نمایش پرچم‌دارش را ۱۷۵۰ نیت اعلام می‌کند؛ ما در بررسی گلکسی اس ۲۲ اولترا، هنگامی که تنظیمات روشنایی روی حالت خودکار قرار داشت، به روشنایی بیشینه‌ی ۱۶۸۲ نیت دست یافتیم که ۲۰ درصد بیشتر از نسل قبل است. مهم نیست در خانه زیر نور مصنوعی باشید یا در محیط بیرون، زیر نور آفتاب، گلکسی اس ۲۲ اولترا همواره خوانایی خود را حفظ می‌کند.

مانند تمام گوشی‌های رده‌بالای سامسونگ، گلکسی اس ۲۲ اولترا نیز کل فضای رنگی DCI P3 را پوشش می‌دهد و قابلیت پخش ویدئوهای HDR با استاندارد +HDR10 را نیز دارد. کره‌ای‌ها می‌گویند پرچم‌دار جدیدشان با بهره‌گیری از فناوری Vision Booster روشنایی و کنتراست رنگی بهینه‌تری نیز ارائه می‌دهد.

مطابق‌انتظار، گلکسی اس ۲۲ اولترا دقیق‌ترین رنگ‌ها را در پروفایل Natural خود با پوشش کامل فضای رنگی sRGB به‌نمایش می‌گذارد، در این پروفایل دمای رنگ‌ها نیز به حالت خنثی بسیار نزدیک است. گلکسی S22 اولترا با انتخاب پروفایل Vivid به فضای رنگی DCI P3 سوئیچ می‌کند؛ جایی‌که رنگ‌ها کمی سرد و اندکی غیردقیق می‌شوند. پرچم‌دار جدید سامسونگ در هر دو پروفایل، دقت بالاتری را در مقایسه با نسل گذشته به‌نمایش می‌گذارد.

گلکسی اس ۲۲ اولترا از ترکیب دو اسپیکر، یکی در لبه‌ی پایینی فریم و دیگری در لبه‌ی بالایی نمایشگر به‌عنوان اسپیکرهای استریوی خود استفاده می‌کند. این اسپیکرها در تولید طیف فرکانسی پایین (صداهای بم مانند دارمز) کوبندگی آیفون ۱۳ پرو مکس را ندارد؛ اما فرکانس‌های میانی را که عمده‌ی ابزارهای موسیقی را در بر می‌گیرد، بسیار نزدیک به حالت خنثی پخش می‌کند. بلندی صدای گلکسی S22 اولترا نیز بسیار رضایت‌بخش است؛ اما به سطح پرچم‌دار اپل نمی‌رسد.

نرم‌افزار، تجربه کاربری و قلم S Pen گلکسی S22 اولترا

گلکسی اس ۲۲ اولترا به‌همراه دو برادر دیگرش از سیستم‌عامل اندروید ۱۲ و رابط کاربری One UI 4.1‌ بهره می‌برد؛ بنابراین به‌لحاظ ظاهری تفاوت فاحشی نسبت به One UI 4 در گوشی‌های هوشمند خانواده‌ی گلکسی S21‌ به‌چشم نمی‌آید. پیش‌تر در بررسی One UI 4 ویژگی‌‌های این رابط کاربری را زیر ذره‌بین قرار داده‌ایم؛ اما خود One UI 4.1 نیز بهبودهایی جزئی نسبت به نسخه‌ی ۴٫۰ تجربه می‌کند که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

قابلیت RAM Plus ابتدا با One UI 4.0 معرفی شد؛ قابلیتی که به کاربر اجازه می‌دهد تا ۴ گیگابایت از حافظه‌ی ذخیره‌سازی گوشی هوشمندش را به‌عنوان رم مازاد استفاده کند؛ اما با One UI 4.1 کاربر می‌تواند مقدار این رم مازاد را به‌دلخواه از بین ۲، ۴، ۶ یا ۸ گیگابایت انتخاب کند.

قابلیت Smart Calendar به اپلیکیشن تقویم سامسونگ اجازه می‌دهد تا با دسترسی به تاریخ‌ها و ساعت‌های ذکرشده در پیام‌های متنی، آن‌ها را به‌عنوان رویدادهایی در تقویم پیشنهاد دهد. کره‌ای‌ها می‌گویند Smart Calendar با پیام‌رسان پیش‌فرض گوشی و اپ‌هایی همچون لاین، واتساپ، وایبر و سیگنال سازگاری خواهد داشت؛ اما مشخص نیست که وضعیت درباره‌ی اپ‌هایی همچون مایکروسافت تیمز و تلگرام به چه ترتیب خواهد بود.

قلم S Pen‌ گلکسی S22‌ اولترا عملکرد فوق‌العاده سریع و کارکرد فوق‌العاده آشنایی دارد

سامسونگ در One UI 4.1 قابلیتی موسوم به Smart Widgets ارائه می‌دهد که عملکرد مشابهی با Smart Stacks اپل دارد و به کاربر اجازه می‌دهد تا چندین ویجت را با هم ادغام کند و با سوایپ‌کردن، بین‌شان جابه‌جا شود. ویجت‌های هوشمند One UI در سه سایز دردسترس هستند.

بی‌شک چشم‌گیرترین و در عین حال خاطره‌انگیزترین قابلیت گلکسی S22 اولترا به اضافه‌شدن قلم S Pen به این گوشی هوشمند بازمی‌گردد؛ در حالی‌که گلکسی S21 اولترا صرفاً از قلم پشتیبانی می‌کرد، کهکشانی جدید سامسونگ اکنون قلم استایلوس سامسونگ را در دل خود دارد.

قلم S Pen نسل گذشته با تأخیر ۹ میلی‌ثانیه‌ای خود جزو قلم‌های بسیار بازار به‌حساب می‌آمد؛ اما قلم جدید به‌لطف هوش مصنوعی و پیش‌بینی مسیر حرکت دست کاربر، پا را فراتر می‌گذارد و به تأخیر بسیار اندک ۲٫۸ میلی‌ثانیه دست می‌یابد؛ قلم استایلوس گلکسی اس ۲۲ اولترا عملکرد بی‌درنگ، نرم و روانی را به‌نمایش می‌گذارد و تجربه‌ی یادداشت‌برداری و طراحی با پرچم‌دار سامسونگ را لذت‌بخش‌تر از همیشه می‌کند.

تمام قابلیت‌های قلم‌محور خانواده‌ی گلکسی نوت مانند استفاده از دکمه‌ی روی قلم به‌عنوان دکمه‌ی شاتر، یادداشت‌برداری سریع، ایجاد تصویر متحرک، تبدیل دست‌نوشته به متن تایپی و ترجمه‌ی یادداشت‌ها در گلکسی S22 اولترا نیز موجود هستند؛ اکنون حتی می‌توان صفحات وب را نیز به یادداشت‌ها اضافه کرد.

سخت افزار، تجربه بازی و باتری گلکسی S22 اولترا

استراتژی سامسونگ درباره‌ی عرضه‌ی کهکشانی‌هایش در بازارهای جهانی اندکی دستخوش تغییر شده است؛ کره‌ای‌ها برخلاف سال‌های گذشته که پرچم‌دارهایشان را با تراشه‌ی اختصاصی Exynos در بازار خاورمیانه به‌فروش می‌رساندند، خانواده‌ی گلکسی S22 را در هر دو نسخه‌ی Exynos و Snapdragon وارد این منطقه کرده‌اند؛ اما هنوز مشخص نیست که واردکنندگان کدام نسخه را به بازار ایران وارد خواهند کرد.

ما نسخه‌ی اسنپدراگون گلکسی S22 اولترا را با تراشه‌ی Snapdragon 8 Gen 1 برای بررسی دراختیار داشتیم. تراشه‌ی پرچم‌دار کوالکام درست‌مانند Exynos 2200 با فرایند ۴ نانومتری سامسونگ تولید می‌شود؛ هرچند که از گوشه‌وکنار خبر می‌رسد که کوالکام به‌دلیل «بازدهی اندک تولید سامسونگ» تولید تراشه‌های آتی Snapdragon 8 Gen 1 را به TSMC سپرده است.

تراشه‌ی اسنپدراگون ۸ نسل یک از سه کلاستر، شامل کلاستر تک هسته‌ای Cortex-X2 با فرکانس ۳٫۰ گیگاهرتز، کلاستر سه هسته‌ای Cortex-A710 با فرکانس ۲٫۵ گیگاهرتز و کلاستر چهار هسته‌ای Cortex-A510 با فرکانس ۱٫۸ گیگاهرتز به‌عنوان CPU‌ استفاده می‌کند. کوالکام ادعا می‌کند پردازنده‌ی مرکزی تراشه‌ی پرچم‌دارش ۲۰ درصد عملکرد سریع‌تر یا ۳۰ درصد مصرف انرژی کم‌تر را نسبت به نسل گذشته به‌ارمغان می‌آورد.

با بهبود ۱۳ درصدی عملکرد CPU و ۵۰ درصدی گرافیک نمی‌توان آیفون را شکست داد!

تراشه‌ی پرچم‌دار کوالکام از گرافیک Adreno 730 قدرت می‌گیرد؛ شرکت سازنده می‌گوید گرافیک جدیدش می‌تواند ۳۰ درصد عملکرد بهتر یا ۲۵ درصد مصرف انرژی کمتر را ارائه دهد. اسنپدراگون ۸ نسل یک از موتور پردازش هوش مصنوعی نسل هفتمی بهره می‌برد و براساس ادعای کوالکام تا ۴ برابر در پردازش‌های AI سریع‌تر از نسل گذشته عمل می‌کند.

تراشه‌ی Snapdragon 8 Gen 1 با بهره‌گیری از مودم یکپارچه‌ی X65 از اتصال 5G در هر دو نوع Sub-6 و mmWave پشتیبانی می‌کند و به حداکثر سرعت دانلود و آپلود ۱۰ هزار و ۳۰۰۰ مگابیت‌برثانیه دست می‌یابد.

سامسونگ گوشی هوشمند گلکسی S22 اولترا را در ۴ نسخه‌ی ۱۲۸ | ۸، ۲۵۶ | ۱۲، ۵۱۲ | ۱۲ و ۱۰۲۴ | ۱۲ گیگابایت با رم LPDDR5 و حافظه‌ی ذخیره‌سازی UFS 3.1 به‌فروش می‌رسد و از درگاه کارت حافظه نیز برای ارتقاء حافظه‌ی ذخیره‌سازی پشتیبانی نمی‌کند؛ بنابراین کره‌ای‌ها رم مدل پایه را در نسل جدید از ۱۲ به ۸ و در بالاترین مدل از ۱۶ به ۱۲ گیگابایت کاهش داده‌اند.

در کمال تعجب، گلکسی S22 اولترا با تراشه‌ی اسنپدراگون ۸ نسل یک در زمینه‌ی توان پردازشی CPU چه نسبت به نسل قبل با تراشه‌ی Exynos 2100، چه دستگاه‌های مجهز به تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۸۸، پیشرفت اندکی را تجربه می‌کند. در بررسی‌های ما، پرچم‌دار جدید سامسونگ ۱۳٫۴ درصد در پردازش‌های تک‌ هسته‌ای و صرفاً ۱٫۳ درصد در پردازش‌های چند هسته‌ای بهتر از گلکسی S21 اولترا عمل کرد. آیفون ۱۳ پرو مکس هنوز هم با اختلاف ۴۰ و ۳۵ درصدی در پردازش‌های تک و چند هسته‌ای از رقیب کره‌ای پیش است.

بهبود چشم‌گیرتر عملکرد تک هسته‌ای به گلکسی S22 اولترا کمک کرده است تا ۴۲ درصد تجربه‌ی وب‌گردی بهتری را نسبت به نسل گذشته ارائه دهد؛ هرچند که پرچم‌دار کره‌ای‌ها کماکان با اختلاف فاحش ۵۱٫۲ درصدی از آیفون ۱۳ پرو مکس جا می‌ماند.

تراشه‌ی Snapdragon 8 Gen 1 در پردازش‌های مرتبط با بازی بهبودی بالغ‌بر ۵۳ درصد را برای گلکسی S22 اولترا به‌ارمغان آورده است؛ اما این پیشرفت چشم‌گیر بازهم برای رقابت با پرچم‌دار اپل کافی نیست. آیفون ۱۳ پرو مکس در بنچمارک‌های مشابه ۲۴٫۷ درصد بهتر از گلکسی اس ۲۲ اولترا عمل می‌کند؛ البته در بنچمارک‌هایی که گرافیک را در پردازش‌های محاسباتی مانند HDR درگیر می‌کند، برتری اپل از ۱۴۵ درصد نیز فراتر می‌رود.

دوربین گلکسی S22 اولترا

در نگاه نخست به مشخصات دوربین گلکسی S22 اولترا متوجه تفاوت معناداری با نسل گذشته نخواهید شد؛ پرچم‌دار جدید سامسونگ کماکان از ترکیب دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی، دوربین اولترواید ۱۲ مگاپیکسلی و دو دوربین ۱۰ مگاپیکسلی تله‌فوتو با بزرگ‌نمایی اپتیکال ۳ و ۱۰ برابری به‌عنوان مجموعه‌ی دوربین چهارگانه‌اش استفاده می‌کند. کره‌ای‌ها می‌گویند با بهره‌گیری از موادی با انعکاس پایین در ساخت لنزها، از بروز هاله در عکس‌های اس ۲۲ اولترا جلوگیری می‌کنند.

دوربین اصلی مانند قبل از حسگر 1/1.33 اینچی HM3 خود سامسونگ با پیکسل‌های ۰٫۸ میکرومتری استفاده می‌کند. این حسگر در پسِ لنز عریض‌تر (۲۳ دربرابر ۲۴ میلی‌متر) با دیافراگم f/1.8 و لرزش‌گیر اپتیکال قرار دارد و از ترکیب فوکوس لیزری (فواصل نزدیک) و تشخیص فاز (فواصل دور) بهره می‌گیرد. روی حسگر، فیلتر Nonacell وجود دارد؛ بنابراین بر اثر ترکیب هر ۹ پیکسل مجاور، به‌صورت پیش‌فرض عکس‌هایی ۱۲ مگاپیکسلی ثبت می‌شود. سامسونگ می‌گوید لرزش‌گیر اپتیکال دوربین اصلی تا ۵۸ درصد فضای بیشتری برای حرکت دارد و جلوی لرزش‌های شدیدتری را می‌گیرد.

دوربین‌های تله‌فوتوی ۳ و ۱۰ برابری گلکسی اس ۲۲ اولترا از حسگر ۱۰ مگاپیکسلی IMX754 ساخت سونی بهره می‌برند. این حسگر ابعاد کوچک‌تری (1/3.52 دربرابر 1/3.24 اینچ) نسبت به نسل گذشته دارد و از پیکسل‌های ۱٫۱۲ میکرومتری بهره می‌برد. مقابل دوربین‌های تله‌فوتوی ۳ و ۱۰ برابری اس ۲۲ اولترا به‌ترتیب لنزهای ۷۰ و ۲۳۰ میلی‌متری با دیافراگم‌های f/2.4 و f/4.9 قرار دارد. هر دو دوربین از لرزش‌گیر اپتیکال و فوکوس تشخیص فاز Dual Pixel بهره می‌برند.

دوربین اولتراواید از همان حسگر ۱۲ مگاپیکسلی IMX563 سونی به‌کاررفته در نسل قبل بهره می‌برد. این حسگر ابعادی 1/2.55 اینچی دارد و در پس لنزی ۱۳ میلی‌متری با دیافراگم f/2.2 و میدان دید ۱۲۰ درجه‌ای قرار گرفته است. مطابق‌انتظار گلکسی S22 اولترا روی دوربین فوق‌عریض خود از فوکوس خودکار تشخیص فاز Dual Pixel نیز بهره می‌برد و قابلیت عکاسی ماکرو از فواصل بسیار نزدیک را با آن دارد.

دوربین سلفی از حسگر ۴۰ مگاپیکسلی و 1/2.8 اینچی با پیکسل‌های ۰٫۷ میکرومتری بهره می‌برد، این حسگر از فیلتر رنگی Tetrapixel برای ترکیب هر ۴ پیکسل مجاور استفاده می‌کند و در پس لنز ۲۶ میلی‌متری با دیافراگم f/2.2 قرار دارد. گلکسی اس ۲۲ اولترا به‌طور پیش‌فرض عکس‌ها را کراپ‌شده با وضوح ۶٫۵ مگاپیکسل ذخیره می‌کند و برای دستیابی به وضوح بالا و میدان دید وسیع، باید از گزینه‌ی تعبیه‌شده در نرم‌افزار دوربین استفاده کنید.

نرم‌افزار دوربین گلکسی اس ۲۲ تفاوت اندکی با نسل گذشته دارد و صرفاً تغییراتی در برخی آیکون‌ها مشاهده می‌شود؛ اما سامسونگ امسال پیرامون عملکرد دوربین پرچم‌دارانش در تاریکی مانور بسیاری می‌دهد. قابلیت‌هایی همچون ترکیب فریم‌های ۱۲ و ۱۰۸ مگاپیکسلی برای ثبت عکس‌هایی با جزئیات بیشتر، تغییر خودکار نرخ فریم در محیط‌های تاریک برای جذب نور بیشتر و ضبط ویدئوهای روشن‌تر، استفاده از لنزهای شفاف‌تر با انعکاس کمتر نور و سیستم لرزش‌گیر اپتیکال با ۵۸ درصد آزادی عمل بیشتر از جمله‌ی مواردی هستند که به عقیده‌ی سامسونگ، دوربین گلکسی اس ۲۲ اولترا به پیشرفته‌ترین ماژول موجود در میان محصولات کره‌ای بدل می‌سازند.

گستره‌ی دینامیکی دوربین‌های گلکسی اس ۲۲ اولترا

در همان ابتدای کار، سردی رنگ‌های دوربین اصلی گلکسی اس ۲۲ اولترا به‌چشم می‌آید، از طرفی با نگاهی به کراپ ۱۰۰ درصدی عکس‌های زیر، می‌توان متوجه شد که دوربین اصلی، جزئیات به‌مراتب بیشتری را از تاریکی داخل کابین بازیابی کرده است؛ موضوعی که گستردگی بیشتر HDR دوربین اصلی نسبت به دوربین اولتراواید را به ما گوشزد می‌کند

جمع‌بندی و مقایسه گلکسی S22 اولترا با رقبا

گلکسی S22 اولترا را می‌توان یک بازگشت شکوهمندانه برای سری نوت دانست؛ با آنکه تفاوت‌های زیرساختی چشم‌گیری را با گلکسی S21 اولترا شاهد نیستیم؛ اما تغییرات جذابی را نیز در کهکشانی جدید سامسونگ می‌بینیم که ممکن است هر کاربری را به خرید ترغیب کنند؛ اضافه‌شدن قلم و طراحی بلوکی اس ۲۲ اولترا بالاخره می‌تواند طرفداران دو آتشه‌ی سری نوت را با شرکت مورد علاقه‌شان آشتی دهد.

گلکسی اس ۲۲ اولترا بهبودهای متعددی را تجربه می‌کند؛ صفحه‌نمایش روشن‌تر و جذاب‌تر از همیشه است، دوربین بر بسیاری از ضعف‌های نسل قبل قلم می‌کشد و اکنون چه در روشنایی روز، چه تاریکی شب، عالی ظاهر می‌شود و به‌لطف نرخ نوسازی تطبیقی و استفاده از تراشه‌ی بهینه‌تر، اکنون باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی گوشی یک روز شارژدهی را تضمین می‌کند.

One UI در جهت درستی حرکت می‌کند و هر نسخه از آن کاربردی‌تر، سرراست‌تر و جذاب‌تر از نسخه‌ی قبلی می‌شود؛ به‌ویژه که اکنون سامسونگ برای کهکشانی‌های جدیدش ۴ سال به‌روزرسانی نرم‌افزاری را تضمین می‌کند؛ حتی بیشتر از پشتیبانی سه‌ساله‌ی گوگل از گوشی‌های پیکسل ۶‍! از نظر ما شاید اساسی‌ترین ضعف گلکسی اس ۲۲ اولترا، جاماندگی تراشه‌اش از A15 اپل و پایداری نه‌چندان مناسب عملکردش باشد؛ موضوعی که شاید قلب خریدار این گوشی چند ۱۰ میلیونی را به درد آورد.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد
    یاسمن دادرسان
    5اردیبهشت
    اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی