Galaxy buds pro یا Galaxy buds 2 ؛ مسئله این است!

شاید شما هم برای انتخاب هدفون های سامسونگ، دچار مشکل شده باشید؛ این مقاله با استناد به وبسایت Soundguy، وبسایت معتبری در زمینه مقایسه و بررسی انواع هدفون در مورد خرید Galaxy buds pro و Galaxy buds 2 شما را راهنمایی میکند.
Galaxy buds pro یا Galaxy buds 2 ؛ مسئله این است!

Galaxy buds pro یا Galaxy buds 2؛ مسئله این است!

چندسالی­ست که بازار هدفون­های بی­سیم داغ شده است و تولید­کنندگان گوشی می­کوشند تا با استفاده از روش­هایی مثل حذف هندزفری­های سیمی درون جعبه و یا حتی حذف جک­های هندزفری بر روی بدنه گوشی­ها، کاری کنند مصرف کننده ها به هندزفری های TWS یا بدون سیم رو آورند؛ که همین امر موجب رقابت برند­های مطرح و حتی ظهور برند­های جدید شده است. و اما در رقابت برندهای مشهور بعد از اپل، سامسونگ بیشترین سهم از بازار هدفون هارا داراست، و بسیاری از دارندگان گوشی های سامسونگ در انتخاب بین Galaxy buds pro و یا مدل جدیدتر Galaxy buds 2 مرددند؛ بماند که صاحبان اندروید غیرسامسونگ و اپل نیز میتوانند هریک را انتخاب کنند و محدودیتی از بابت مدل گوشی­شان ندارند.

هم اکنون وقت آن فرا رسیده است تا به تفاوت این دو هندزفری بی سیم بپردازیم:

 

چه تفاوتی بین گلکسی بادز پرو و گلکسی بادز دو وجود دارد؟

اگر حتی ظاهر آنها را  باهم اشتباه بگیرید، کاملا حق دارید؛ در یک نگاه آنها حتی شبیه بهم به نظر میرسند اما شما میتوانید بادز پرو را در رنگ های بنفش فانتوم، مشکی فانتوم و نقره ای فانتوم با ته مایه ای براق داشته باشید درحالیکه بادز دو، در رنگ های خاکستری، سفید، زیتونی و یاسی که همگی هم مات هستند عرضه شده است.

بادزپرو و بادز دو هردو سری های سلیکونی کوچکی دارند که هریک از ایربادزها را درون گوش تثبیت میکند و با سه سایز سری سیلیکونی مختلف عرضه شده­ اند. بادز پرو در رتبه بندی IP7 ، IPX  را به خود اختصاص داده که به این معناست تا 30 دقیقه در آب کم عمق میتواند دوام آورد و این درحالیست که buds 2 با IP2 ، تنها در برابر پاشش آب مقاوم است. اما از نظر اندازه و وزن، بادز دو کوچک تر بوده و با وزن 1.3 گرم، حدود 5 گرم از بادز پرو سبک تر است.

هردو ایربادزهای سامسونگ از قابلیت های مشابه مثل قطع خودکار موزیک وقتی که یکی از گوشی هارا بیرون می ­آورید برخوردارند و کیس های آنها تقریبا مشابه است؛ با این تفاوت که رنگ بیرونی کیس بادز دو، درهر چهار رنگ عرضه شده سفید است. ضمنا هردو مدل از درگاه شارژ تایپ C  و وایرلس پشتیبانی می­کنند.

 

کدک های صوتی ای که هردو ایرپاد پشتیبانی می­کنند کدام اند؟

هم بادزپرو و هم بادز دو از کدک های صوتی یکسانی پشتیبانی میکنند، AAC و SBC. این کدک ها انتقال صدا را تنظیم میکنند و  وضوح صدا و ثبات اتصال را باعث میشوند. اگر دستگاهتان سامسونگ هم باشد میتوانید روی کدک مقیاس پذیر خود سامسونگ هم حساب کنید؛ بااین حال دارندگان گوشی های اندروید غیر سامسونگ از کدک AAC و آیفون، از کدک SBC برای اتصال بهتر و وضوح صدا میتوانند بهره ببرند.

علاوه بر این کدک مقیاس پذیر سامسونگ به شما کمک میکند همزمان و با استفاده از قابلیت سوئیچ خودکار، بین دو دستگاه سامسونگ در حال استفاده­ تان جابجا شوید.

چه برنامه هایی برای گلکسی بادز پرو و بادز دو نیاز دارید؟

با استفاده از Samsung galaxy wearable app برای اندروید، شما به تمام تنظیمات گلکسی ایربادزها دسترسی دارید، اما اگر گوشی همراهتان آیفون باشد، چندان شانسی نخواهید داشت، چراکه سامسونگ برنامه ای برای IOS توسعه نداده است و تنظیمات هردو مدل ایربادز، در سطح ابتدایی و پیش فرض برای آیفون باقی­مانده است.

 

دوام باتری بادزپرو بهتر است یا بادز دو؟

عمر باتری بادز دو بیشتر است، پنج ساعت و نه دقیقه با نویزکنسلینگ روشن. اما درهمین حالت، بادز پرو چهار ساعت و 50 دقیقه شما را در استفاده از هندزفری بلوتوثی یاری می­کند. ضمنا بوسیله کیس میتوان بادز دو را 3 بار شارژ کامل کرد و این درحالیست که این چرخه برای بادز پرو 2 بار قابل استفاده است و پس از آن نیاز به شارژ کردن آن خواهید داشت.

ضمنا با 10 دقیقه شارژ کیس بادز پرو میتوانید از آن به مدت 85 دقیقه دیگر استفاده کنید که این عدد برای بادز دو، یکساعت شارژ به ازای 5 دقیقه شارژ است.

 

 

آیا بادز دو عملکرد حذف نویز بهتری درمقابل بادز پرو دارد؟

امکان حذف نویز فعال (Active noise canceling)  روی هر دو مدل فعال می­باشد، بااین تفاوت که برای بادز پرو میتوان آنرا روی حالت کم و زیاد تنظیم کرد و حالت صدای محیط (Ambient sound)  آنرا بر روی بازه ای مشخص تغییر داد اما بادز دو فقط امکان انتخاب از بین سه حالت Ambient sound  را در اختیار شما قرار می­دهد.

 

دراین بازه قیمتی، هردو مدل کیفیت مناسبی در حذف نویزهای اطراف دارند؛ با ANC روشن و ولوم بالا، بادزپرو نویزهای حدود 100 هرتز را تا یک چهارم آن کاهش می­دهد؛ ANC و کاهش  نویز نیز همین عملکرد را روی بادز دو دارد اما تفاوت دراینجاست که در این مدل، شاهد کاهش کمی بیشتر صداهای فرکانس پایین هستیم، هم چنین بادز دو  حتی کمی بیشتر از Buds Pro بر کاهش فرکانس سه برابری تأثیر می‌گذارد، اما این بستگی به تناسب صدا  با هر یک ازایربادزها دارد.

قابل توجه است که نویزهای غیر تکرار شونده مثل صحبت کردن، فقط به علت نحوه کار فرآبند نویزکنسلینگ، نقطه ضعفی برای ANC محسوب می­شوند پس منطقیست که شما کمی پچ پچ را حین استفاده از این قابلیت خواهد شنید.

 

 

کدامیک کیفیت صدای بهتری در اختیارتان میگذارد؟

هردو هدفون پاسخ فرکانسی مناسبی دارند اما بادزپرو در فرکانس مشابه حدود 5 دسی بل صدای بلندتری تولید میکند و باس بالاتری نسبت به گلکسی بادز دو دارد.

علاوه براین، درابتدا قابلیت صدای 360 درجه  فقط برای بادز پرو فعال بود و بادز دو از این امکان که محدود به دستگاه های سامسونگ می­شود بی­بهره مانده بود تا اینکه با آپدیت جدید و مدل های جدید عرضه شده به بازار، بادز دو نیز از قابلیت پشتیبانی می­کند.

 

 

 

کدامیک برای تماس تلفنی بهتر است؟

یکی از تفاوت های بارز بادز دو و بادز پرو در میکروفون هاست. اگرچه هردو در حذف نویز خوب عمل می­کنند، اما گلکسی بادز دو با صدای باد مشکل دارد!

ضمنا با بادز دو صدای شما چندان طبیعی به نظر نمی­رسد، برخلاف آن بادز پرو صدای شما را باز تولید میکند. همچنین میکروفون نویزها را به خوبی ریجکت می­کند، که این به این معناست برای تماس های تلفنی خارج از خانه و در محیط شلوغ عملکرد مناسبی را ارائه می­دهد.

 

 

درنهایت، بادز پرو بهتر است یا بادز دو؟

نکته کلیدی که تصمیم گیری را برای شما راحت تر می­کند، قیمت این دو ایربادز است. قیمت بادز ­پرو گران تر بوده و دو چیز دیگری که به شما کمک می­کند انتخاب کنید، جزییات اضافه تر یکی نسبت به دیگری و البته، قرارگیری بهتر یکی از آنها در گوش شماست. البته اگر دسترسی به مدل­ها جهت تست نحوه قرارگیری در گوش نداشته باشید، انتخاب دشوار می­شود اما درکل، بادز دو از جهت قرار­گیری در گوش برای گوش­های کوچک­تر مناسب­تر است؛ بخاطر داشته باشید فیت شدن ایرپاد به اندازه­ ی فناوری حذف نویز آن اهمیت دارد و به آن نیز کمک می­کند.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد
    jafari
    25اردیبهشت
    اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی