معرفی ۵ اپلیکیشن موبایل برای درمان افسردگی و مشکلات روحی

زمانی که شما احساسات ناخوشایندی مانند افسردگی، استرس و فشار روحی را تحمل می‌کنید، زندگی شما از تعادل خارج می‌شود و این اپلیکیشن های رایگان که در ادامه معرفی خواهیم کرد به شما کمک می‌کنند ذهنتان را دوباره به سمت انرژی‌های مثبت برگردانید.
معرفی ۵ اپلیکیشن موبایل برای درمان افسردگی و مشکلات روحی

معرفی ۵ اپلیکیشن موبایل برای درمان افسردگی و مشکلات روحی

​به گزارش اقیانوس جانبی به نقل از گجت نیوز، قطعا زندگی‌های مدرن هرچقدر هم که اعمال روزانه‌ی ما را آسان‌تر کرده باشند، اما به دلیل کاهش دادن تعاملات اجتماعی واقعی انسان‌ها با یکدیگر، بسیاری از مردم با افسردگی های موقتی و نارضایتی های روانی از زندگی‌شان مواجه می‌شوند. در مطلب امروز می‌خواهیم اپلیکیشن‌های موبایل و سرویس‌های اینترنتی مفیدی را به شما معرفی کنیم که کمک می‌کنند این نامتعادل بودن روحی را کاهش دهید.

برخی از این اپلیکیشن‌ها با شما صحبت خواهند کرد و برخی دیگر از آنها به شما اجازه می‌دهند که حالت روحی خود را از طریق عکاسی ابراز کنید. بنابراین اگر شما هم فکر می‌کنید که رضایت کافی از حالت روحی خود ندارید، در ادامه با ما همراه باشید تا اپلیکیشن های موبایل درمان افسردگی، اضطراب، فشار و مشکلات روحی را به شما معرفی کنیم.

تذکر مهم: اگر شما احساس می‌کنید که نشانه هایی از افسردگی شدید، عدم تعادل روحی و دیگر مشکلات روانی را تجربه می‌کنید، بهترین اقدام این است که با یک روانشناس متخصص در این رابطه صحبت کنید. اپلیکیشن های داخل این متن تنها می‌توانند در کنار روش‌های درمانی موثر و علمی به کار گرفته شوند و استفاده از آنها به شکل مستقل، به هیچ وجه نمی‌تواند مراجعه به پزشک متخصص را جبران کنند.

 

اپلیکیشن های موبایل درمان افسردگی، استرس و اضطراب

 

۱- اپلیکیشن The One Project: عکاسی درمانی برای کاهش اختلالات روانی

عرضه شده به صورت نسخه وب، اندروید و آی او اس

سرویس The One Project حدودا ۸ سالی است که برای کاربران عرضه شده اما یک تغییر اساسی که اخیرا در این سرویس رخ داده ، آن را وارد یک مرحله‌ی کاملا جدید کرده است. طرح علمی اصلی شامل عکاسی درمانی همچنان هم بیس اصلی‌ این سرویس محسوب می‌شود، اما حالا با ارائه شدن آن به صورت یک اپلیکیشن موبایل به شما اجازه می‌دهد که ارتباط بهتری با جامعه‌ی کاربری داشته باشید و سریعتر به اهداف ایده‌آل این طرح برسید.

عکاسی درمانی در واقع تماما بر مبنای این است که عکس بگیرید و آنها را آنالیز کنید تا متوجه نحوه دید خود از جهان اطراف بشوید. افراد دیگری که داخل جامعه‌ی کاربری این اپلیکیشن قرار دارند می‌توانند بر روی تصاویر شما نظر بدهند و حتی نکاتی را کشف کنند که خودتان درباره خودتان نمی‌دانستید. در واقع یک این سیستم، پروسه یادگیری است که به صورت آگاهانه و ناخودآگاهانه توسط شما انجام می‌گیرد. برای اینکه به طور کامل با این روش درمانی آشنا شوید. می‌توانید سخنرانی موسس آن، آقای Bryce Evans را در یوتیوب مشاهده کنید.

اپلیکیشن The One Project در حال حاضر دارای یک عضویت پولی با پرداخت مبلغ ۹.۹۹ دلار است، اما جامعه آن به مستقل بودن و اینکه به هیچ گروه دیگری وابسته نیستند، افتخار می کنند. بنابراین اگر شما با مشکلات مالی مواجه هستید همچنان هم می‌توانید از اپلیکیشن استفاده کرده و درخواست عضویت رایگان را ثبت کنید. هزینه‌ی این درخواست‌های رایگان به صورت یک عمل خیرخواهانه، از سوی دیگر کاربران این سرویس تامین می‌شود.

برای ثبت نام و دریافت نسخه‌های مختلف این سرویس برای سیستم‌های عامل متفاوت می‌توانید به وب‌سایت رسمی آن مراجعه کنید.

۲- وب‌سایت Healacrity: سوالات روزانه برای کاهش استرس

عرضه شده در قالب نسخه وب

زمانی که شما از خواب برمی‌خیزید و روزتان را آغاز می‌کنید، می‌توانید با یک ذهن روشن‌تر و بازتر به سمت چالش‌ها و وظایف روزانه‌تان حرکت کنید. Healacrity از این شفافیت ذهن برای آماده کردن شما در ادامه روز استفاده می‌کند. بنابراین اهمیتی ندارد که چه اتفاقی می‌افتد، شما هیچگونه استرسی نخواهید داشت. این اپلیکیشن وب که بر روی موبایل نیز کار می‌کند، یک سیستم پرسش قدم به قدم دارد. در این فرآیند از شما درباره اهداف بزرگ و آینده، اهداف کوچک و مواردی که شما را آزار می‌دهند و البته بدترین سناریو‌هایی که ممکن است در طول روز اتفاق بیفتد سوال می‌شود. با نوشتن عمیق‌ترین علایق و ترس‌های خود به صورت روزانه، این سرویس به ذهن شما کمک می‌کند که هر روز خود را بار خود را سبک‌تر کند که علاوه بر آرامش، باعث آمادگی شما برای فعالیت های بیشتر نیز خواهد شد.

Healacrity بعد از دریافت پاسخ از سوی شما آنها را بلافاصله برایتان ایمیل می‌کند تا در صورتی که اتفاق بدی افتاد و یا موارد آن طور که شما انتظار داشتید پیش نرفت، بتوانید راه حل‌هایی که در ابتدای روز برای مواجهه با این موانع خودتان تعیین کرده بودید را مشاهده کنید. بنابراین طبیعی است که استفاده از این سرویس بهتر از این است که همواره ذهن خود را خسته کنید و با یک مغز پر از استرس و تفکرات متفاوت، به سمت اهداف حمله ببرید.

برای شروع استفاده از این سرویس کافی است وارد وب‌سایت رسمی آن شوید.

۳- Youper: رباتی که حالت روحی شما را بررسی و سیم‌کشی مغزتان را تعویض می‌کند!

عرضه شده در قالب نسخه اندروید و آی او اس

Youper در واقع یک اپلیکیشن موبایل است که بر مبنای هوش مصنوعی با شما به صورت رباتیک مکالمه می‌‌کند تا بتواند حالت روحی‌تان را بسنجد. در جریان یک سری سوالات و تمرینات متفاوت این اپلیکیشن به شما کمک می‌کند که احساس دقیق خود را متوجه شوید، دلایل آن را بدانید و این که چگونه با آن مقابله کنید.

ربات داخل اپلیکیشن به صورت روزانه از شما پرسش‌هایی می‌پرسد تا وضعیت روحی‌تان در آن روز مشخص شود. همچنین شما خودتان می‌توانید اپلیکیشن را هر زمانی باز کنید و با آن صحبت نمایید. تعدادی حالت از پیش تعیین شده برای وضعیت‌های روحی شناخته شده وجود دارد و شما می‌توانید شدت احساسات درون ذهن خود را نیز مشخص کنید. به مرور زمان اپلیکیشن Youper به طور هوشمند الگوهای ذهنی درباره احساسات شما را تحلیل می‌کند و تمرین‌هایی برای مقابله هرچه بهتر با آنها را برایتان در نظر می‌گیرد.

همچنین تمرینات کوتاهی نیز وجود دارد که مانند مدیتیشن‌های سریع عمل می‌کنند و برای مواقعی که بسیار احساس ناراحتی می‌کنید و یک شادی موقت می‌خواهید، به ذهن شما انرژی مثبت می‌دهند. ربات داخل Youper زبان طبیعی انسان‌ها را تشخیص می‌دهد و دارای یک سیستم پاسخگویی خودکار نیز است تا مانند یک مکالمه طبیعی رفتار کند. البته متاسفانه برای استفاده از اپلیکیشن نمی‌توانید از زبان فارسی استفاده کنید.

دانلود اپلیکیشن Youper به طور رایگان برای اندروید | آی او اس

۴- Moodrise: ویدیو‌هایی که حالت روحی شما را دگرگون می‌کند

عرضه شده در قالب نسخه اندروید و آی او اس

حالات روحی ما به طور مستقیم با مواد شیمیایی ترشح شده در داخل مغزمان مانند هورمون‌های دوپامین و اندورفین رابطه دارد. تحقیقاتی منتشر شده است مبنی بر این که گونه‌ی خاصی از ویدیوها، صداها و فعالیت‌ها باعث می‌شوند که درون مغز، مقدار بیشتری از این هورمو‌ن‌های شیمیایی ترشح شود. به طور مثال تماشای ویدیوهای مربوط به طبیعت می‌تواند باعث ترشح میانجی عصبی GABA شود که شما را آرام‌تر می‌کند. Moodrise یک اپلیکیشن فوق‌العاده است که مجموعه‌ای شامل ده سری از تمرین‌های ویدیویی را برای تغییر سریع حالت روحی شما ارائه می‌دهد.

در ابتدا شما حالت وضعیت روحی خود در آن لحظه را اعلام می‌کنید تا اپلیکیشن بتواند احساسات شما را دنبال کند. سپس از تمرین‌های پیشنهاد شده شما می‌توانید موارد مورد علاقه خود را انتخاب کنید. این فرآیند کمتر از ۵ دقیقه طول می‌کشد اما از طریق تماشا کردن، گوش دادن و تعامل با تمرین‌ها شما می‌توانید ذهن خود را فریب دهید تا احساس بهتری داشته باشید. اپلیکیشن Moodrise کاملا رایگان است و شما می‌توانید در طول روز چندین تمرین مختلف انجام دهید. اگر این اپلیکیشن را در فروشگاه نرم افزاری اسمارت فون خود پیدا نکردید، عبارت AeBeZe که نام توسعه‌دهنده‌ی آن است را سرچ کنید.

دانلود اپلیکیشن Moodrise به طور رایگان برای اندروید | آی او اس

۵- اپلیکیشن Moodrise: آرامش از طریق حرکت کردن بر روی صفحه

عرضه شده در قالب نسخه اندروید و آی او اس

طبیعی است که اپلیکیشن های مدیتیشن با افزایش آرامش شما می‌توانند کیفیت زندگی‌تان را بالا ببرند. اما برای بسیاری از مردم این که در جایی ثابت بنشینند و هیچ فعالیتی انجام ندهند، خسته‌کننده و نشدنی است. اپلیکیشن Moodrise اصول تای چی را با تکنولوژی جدید ترکیب می‌کند تا در این اپلیکیشن به شما کمک کند همراه با حرکت، مدیتیشن و مراقبه را انجام دهید.

برای استفاده از این اپلیکیشن کافی است که هدفون خود را به گوشی متصل کنید و سپس زمانی که اپلیکیشن از شما می‌خواهد، صفحه را لمس کنید. حالا علامتی که بر روی صفحه نشان می‌دهد را با انگشت خود دنبال کنید. در این حین، صدا و موسیقی‌های آرام‌بخش در هدفون پخش می‌شود که با انیمیشن‌ها و حرکات انگشت شما بر روی صفحه هماهنگ هستند؛ اگر بسیار سریع حرکت کنید یا متوقف شوید به شما پیام داده می‌شود و پیام‌هایی نیز برای بستن چشمان‌تان برای دست‌یابی به حس عمیق‌تر ارائه می‌شود.

به طور ایده آل یک جلسه استفاده از این اپلیکیشن ده دقیقه طول می‌کشد که با اتمام آن یک یادآوری صوتی در هدفون خود دریافت خواهید کرد. البته در تنظیمات اپلیکیشن می‌توانید مدت زمان مراقبه را افزایش دهید و همچنین میزان سختی حرکت و یا میزان پایین بودن سرعت حرکت بر روی نمایشگر را بسته به میزان محتوایی که خودتان تشخیص می‌دهید، تغییر دهید.

دانلود اپلیکیشن Moodrise به طور رایگان برای اندروید | آی او اس

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد
    یاسمن دادرسان
    15اردیبهشت
    اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی