بهترین بازی های ویدئویی 2023

بهترین بازی های ویدئویی 2023

سال 2023 یک سال پرفروش برای بازی های ویدیویی بود. عناوین پلتفرم مورد انتظار به صورت ماهانه و گاهی دوهفته‌ای عرضه می‌شدند و مانند برخی از نسخه‌های ویروسی جدید Pac-Man همیشه سیری‌ناپذیر، وقت بازی‌بازان ویدیویی (و محتویات کیف پول‌هایشان) را می‌گرفتند. اما با توجه به کیفیت خروجی اینطور نیست که گیمرها توجه زیادی داشته باشند. ثابت شد که بزرگ‌ترین مبارزه در بالای همه نسخه‌های جدید باقی می‌ماند، و شکی نیست که بسیاری از مردم همچنان در سال 2024 به خوبی بازی خواهند کرد، به خصوص با توجه به طول مدت برخی از این بازی‌ها. هر کسی که قبلا Baldur’s Gate 3 را تمام کرده باشد باید یک جادوگر باشد.

در مورد جادوگران: میراث هاگوارتز به نظر می رسد که می تواند پرفروش ترین بازی سال باشد. انتشار بازی پیش درآمد هری پاتر/جانوران شگفت‌انگیز در فوریه، جنجال‌هایی را به‌دلیل J.K. دیدگاه‌های مضر رولینگ علیه تراجنسیتی‌ها، و بسیاری تصمیم گرفتند بازی را تحریم کنند. هاگوارتز چنان سر و صدایی به پا کرد که هم پلی استیشن و هم ایکس باکس ابزاری را معرفی کردند که به بازیکنان اجازه می داد بازی را در حساب های خود مخفی کنند و در نتیجه جنجال های بیشتری به وجود آمد. علی‌رغم همه این‌ها، هاگوارتز همچنان موفق شد انعطاف‌پذیری برند Wizarding World را ثابت کند - اگرچه در چنین سال انتشار شلوغی نتوانست در این فهرست موفق باشد.

دیگر رویدادهای مهم در دنیای بازی در سال جاری شامل لغو دیگری از E3 بود که زمانی بزرگترین رویداد سالانه بازی های ویدیویی بود. اگرچه قرار بود این اولین تکرار حضوری از سال 2019 باشد، اما زمانی که نتوانست استودیوهای بازی XBOX، Sony Interactive Entertainment و Nintendo را جذب کند، لغو شد، شرکت‌هایی که در سال‌های اخیر رویدادهای خود را ایجاد کرده‌اند. و فقط به این دلیل که هیچ کس امید خود را جلب نکند، E3 2024 نیز لغو شد - شاید نشانه ای برای پرتاب کردن آن.

علیرغم انتشار بازی‌های بسیار پرمخاطب، اخراج‌ها صنعت را تکان دادند. Bungie، Ubisoft، Epic Games و Unity همگی با ضررهای قابل توجهی مواجه شدند. مایکروسافت اکتیویژن بلیزارد را به مبلغ 68.7 میلیارد دلار خریداری کرد. این خرید به عنوان بزرگترین خرید پولی در تاریخ بازی های ویدیویی به حساب می آید که به مایکروسافت مالکیت Call of Duty، Spyro، Warcraft، Starcraft، Diablo و Candy Crush را می دهد. در همین حال، SAG-AFTRA به مجوز اعتصاب برای بازیگران در صنعت بازی های ویدیویی، بخشی از تلاش برای تضمین دستمزدهای منصفانه و مدیریت تأثیرات افزایش بی رویه هوش مصنوعی، رأی داد. نتیجه این مذاکرات اولیه بین شرکت‌های بازی و بازیگران هنوز مشخص نیست، اما منطقی است که نگرانی‌های این کارگران به موازات نگرانی‌های همتایانشان در سینما و تلویزیون باشد، زیرا بازی‌های ویدیویی به طور فزاینده‌ای به اجراهایی متکی هستند که با آنچه در آن‌ها می‌بینیم رقابت می‌کنند. رسانه ها

در آن رسانه‌ها، سال 2023 یک سال پرچمدار برای اقتباس‌های بازی‌های ویدیویی بود که با اولین نمایش The Last of Us در HBO شروع شد. این سریال با بازی پدرو پاسکال و بلا رمزی، موفقیت بزرگی در بین طرفداران و منتقدان بود و 24 نامزدی امی را به خود اختصاص داد. فصل دوم، بر اساس The Last of Us Part II، در حال حاضر در حال توسعه است. از دیگر سریال‌های قابل‌توجه مبتنی بر بازی‌های ویدیویی می‌توان به Twisted Metal در Peacock و Castlevania: Nocturne در نتفلیکس اشاره کرد.

خرید انواع پاوربانک فست شارژ و با کیفیت

در سمت فیلم، داستان های واقعی با تتریس اپل و گرن توریسمو سونی مورد توجه قرار گرفت. اما این اقتباس‌های داستانی از بازی‌های ویدیویی محبوب بود که نان‌آوران واقعی آن‌ها بودند. علی‌رغم واکنش‌های اولیه و احمقانه طرفداران به اجرای آواز کریس پرت، فیلم برادران سوپر ماریو از یونیورسال رکوردها را شکست و با فروش بیش از یک میلیارد دلار به پرفروش‌ترین اقتباس از بازی‌های ویدیویی و دومین فیلم بزرگ سال، تنها پس از باربی تبدیل شد. . یونیورسال دوباره در اکتبر با Five Nights at Freddy's طلایی شد که به شدت بر داستان بازی و تخم مرغ های عید پاک تکیه داشت تا به پردرآمدترین فیلم ترسناک سال 2023 تبدیل شود. یونیورسال در حال حاضر دنباله هایی برای هر دو فیلم در مراحل اولیه توسعه دارد. موفقیت آنها بدون شک سایر استودیوها را برانگیخته است تا نگاهی به ویژگی های بازی ویدیویی مناسب برای کودکان بیندازند.

اما به خود بازی‌ها برگردیم: اگر یک موضوع کلی برای بهترین نسخه‌های امسال وجود داشته باشد، آن قدرت ارتباط انسانی و معنای داشتن و از دست دادن آن است. شاید این نتیجه خروج از دوران همه گیری باشد، یا شاید به این دلیل است که اختلافات در امتداد خطوط سیاسی، مذهبی و فرهنگی به طور فزاینده ای آشکار می شود. اما چه به شکل بازی هایی باشد که تجربه چند نفره را تشویق می کند، یا بازی های انفرادی که به اهمیت جامعه بستگی دارد، بهترین بازی های سال 2023 آگاهانه به پیامدهای گسترده تصمیمات شخصی که توسط شخصیت هایی که بازی می کنیم توجه می کنند. به عنوان - و به طور گسترده، خودمان.

در اینجا بازی‌های مورد علاقه سال TIME آمده است.

10. Dredge 

10. Dredge 

یکی از خوشایندترین سورپرایزهای سال توسط توسعه دهنده مستقل نیوزیلندی Black Salt Games بود. چیزی که در ابتدا یک بازی ماهیگیری معمولی به نظر می رسد، غواصی نگران کننده ای را در افسانه های لاوکرافتی انجام می دهد. بازیکن ماهیگیر را کنترل می کند، که با یک قایق موتوری کوچک از آب های اطراف گروهی از جزایر عبور می کند، ماهی های مختلفی را صید می کند و می تواند نجات دهد که آنها می توانند در شهرک یا به تاجران مسافر برای ارتقاء قایق بفروشند. و این ارتقاها مطمئناً زمانی که شب فرا می رسد مورد نیاز است زیرا صید روز به هیولاهای دریایی، کشتی های ارواح و پدیده های عجیب و غریب که توسط توهمات ماهیگیر تقویت می شود تبدیل می شود. همانطور که او کاوش می کند، ماموریت های جانبی را تکمیل می کند، مصنوعات را جمع آوری می کند و پیام ها را در بطری ها می گیرد، مشخص می شود که آب ها راز بسیار بزرگ تری را پنهان کرده اند. در حالی که بازی فاقد جلای همتایان AAA خود است، طراحی هنری چشم نواز، استفاده عالی از صدا، و فرمت جاه طلبانه ای که در گیم پلی به ظاهر ساده تعبیه شده است، Dredge را به بازی و Black Salt Games تبدیل به بازیی برای تماشا می کند.

موجود بر روی پلی استیشن 4، پلی استیشن 5، ایکس باکس وان، ایکس باکس سری X/S، نینتندو سوییچ، رایانه شخصی

9. Diablo IV

Diablo IV

خزنده نماد سیاه چال با کلاس های بیشتر، سلاح های بیشتر و شیاطین بیشتری برای کشتن بازگشت. چهارمین بازی اصلی Blizzard Entertainment در این سری بسیار شبیه به بازی‌های قبلی است که در آن بازیکنان بین چندین کلاس قابل تنظیم (Druid، Barbarian، Rogue، Sorcerer و Necromancer) انتخاب می‌کنند و بین پنج منطقه به زیبایی رندر شده سفر می‌کنند. طبق معمول، بازیکن در حالی که با دشمنان سخت‌تر مقابله می‌کند، تجهیزات و سلاح‌های بهتری جمع‌آوری می‌کند که منجر به آنتاگونیست اصلی بازی، لیلیث می‌شود. در حالی که بازی به دلیل ماهیت تا حدی تکراری خود با انتقاداتی مواجه شده است، اما این فرمولی است که ثابت شده است برای فرنچایز کار می کند. Diablo IV ممکن است ریسک‌پذیر بزرگی نباشد، اما دارای نوعی سرگرمی معمولی و رضایت‌بخش است که فشاری را برای تکمیل در چند ساعت خاص یا اجتناب از اسپویل‌ها ایجاد نمی‌کند. تا آنجایی که بازی‌های بازی در اوقات فراغت امسال، Diablo IV یکی از قوی‌ترین و خونین‌ترین بازی‌ها است.

موجود بر روی پلی استیشن 4، پلی استیشن 5، ایکس باکس وان، ایکس باکس سری X/S، رایانه شخصی

8. Star Wars Jedi: Survivor

 Star Wars Jedi: Survivor

دنباله Respawn و EA برای Star Wars Jedi: Fallen Order پنج سال پس از وقایع بازی اول با جدای نایت جدای کال کسیس (کامرون موناگان) از دوستانش و انجام ماموریت برای Saw Gerrera (Forest Whitaker) شروع می شود. تهدیدات جدیدی که در خدمت امپراتوری هستند ظاهر می‌شوند و خدمه قدیمی را دوباره گرد هم می‌آورند و عزم کسیس را در راه جدی آزمایش می‌کنند. این بازی ویژگی‌های قابل شخصی‌سازی جدیدی مانند ظاهر Kestis، توانایی‌های نیرو، و حالت شمشیر نوری (تک باله، دو تیغه، و دوگانه) را ارائه می‌کند که به بازیکن اجازه می‌دهد تا استراتژی‌های مبارزه را بسته به نوع دشمن تغییر دهد. مانند بازی اول این سری، با مهارت جدی خود خیلی راحت نباشید، زیرا دشمنان اغلب سخت‌تر از آن چیزی هستند که به نظر می‌رسند. حتی یک شوت خوب از یک Stormtrooper می‌تواند بازیکن را بیرون بکشد، او را مجبور به بازگشت به آخرین نقطه ذخیره کند و XP را از او بگیرد تا زمانی که همان دشمن، به سبک Dark Souls، شکست بخورد. این بازی یک ویژگی سفر سریع را معرفی می‌کند که بازگشت کالاهای کلکسیونی و درهای قفل شده قبلی را آسان‌تر می‌کند. همانطور که مبارزات و ویژگی های جدید سرگرم کننده هستند، داستان سرایی احساسی است که بازی را به یک تجربه متعادل تبدیل می کند.

موجود بر روی پلی استیشن 4، پلی استیشن 5، ایکس باکس وان، ایکس باکس سری X/S، رایانه شخصی

7. Super Mario Bros. Wonder

 Super Mario Bros. Wonder

سال بزرگی برای ماریو بود. لوله کش خوش دست نه تنها در یکی از بزرگترین فیلم های موفق سال 2023 بازی کرد، بلکه قارچ جادویی خود را در یکی از بهترین بازی های سال معرفی کرد. Wonder اولین بازی ماریو است که از سال 2012 به بعد جدید Super Mario Bros. U است که نوستالژی های زیادی را به خود جذب می کند. بازیکنان می توانند از بین ماریو، لوئیجی، پرنسس هلو، پرنسس دیزی، وزغ، توادت، نابیت و یوشی یکی را انتخاب کنند، زیرا پادشاهی گل ها را کشف می کنند و برای نجات آن از دست Bowser تلاش می کنند. این بازی همچنین از چند نفره تا چهار شخصیت پشتیبانی می کند. این یک بازی نقطه ورود عالی است، به خصوص برای گیمرهای جوانتر که از طریق فیلم اخیر وارد ماریو می شوند. برای گیمرهای مسن‌تر، هنوز مانند ماریو کلاسیک به نظر می‌رسد، اما اکنون با گرافیک بهتر، به این معنی که چیزهای زیادی برای دوست‌داشتن و توضیح کمی از نظر گیم‌پلی وجود دارد. اما یکی از ویژگی‌های جدیدی که همه چیز را با هم مخلوط می‌کند، گل‌های شگفت‌انگیز است که وقتی جمع‌آوری می‌شوند، تأثیری بر روی نقشه تغییر می‌دهند. نتیجه کافی است تا گیمرها در هر سنی اعلام کنند "واهو!"

در نینتندو سوییچ موجود است

6. Dead Space (Remake)

Dead Space (Remake)

چه کسی صدای شما را بشنود یا نه، فریادهای زیادی در فضای مرده وجود خواهد داشت. بازسازی بازی نمادین ترسناک بقا از استودیو Motive و EA ممکن است داستانی آشنا را بازگو کند، اما اجازه ندهید که شما را فریب دهد و فکر کنید می‌دانید در هر گوشه‌ای چه خبر است. Dead Space بازیکن را در حالی که در ایالات متحده جستجو می کند، به لباس ماینینگ اسحاق کلارک بازمی گرداند. ایشیمورا برای دوست دخترش، دکتر نیکول برنان. البته، گفتن این کار آسان‌تر از انجام آن است، زیرا کشتی توسط نکرومورف‌ها تسخیر می‌شود که توسط مصنوع سنگی مرموز به نام The Marker رها شده‌اند. آیزاک نه تنها دیگر یک قهرمان خاموش نیست، بلکه اکنون بخش های ضد جاذبه کشتی را نیز با سهولت بیشتری طی می کند. موهبت‌های کوچکی از این دست ترس‌های بازی را کمی قابل تحمل‌تر می‌کنند، اما هرگز نمی‌توان به راحتی استراحت کرد زیرا تهدیدها در هر گوشه‌ای در کمین هستند و از درها، دریچه‌ها و اعضای سقوط کرده خدمه بیرون می‌آیند. این یک بازی فوق‌العاده طراحی‌شده، با طراحی نور و صدا است که نه تنها از سیستم‌های نسل کنونی بهره می‌برد، بلکه نتیجه نهایی آنقدر وحشتناک ایجاد می‌کند که بازیکن را مجبور می‌کند تا قبل از هر اقدامی به جلو، نفس عمیقی بکشد و منابع خود را بررسی کند. نقطه.

موجود بر روی پلی استیشن 5، ایکس باکس سری X/S، رایانه شخصی

5. Resident Evil 4 (Remake)

Resident Evil 4 (Remake)

بهترین ورودی از سری Resident Evil ارتقا یافته است که بیش از ارزش شهرت اصلی است. Capcom با بازسازی های Resident Evil خود کاملاً در حال اجرا بوده است و RE4 علیرغم اینکه گیم پلی اکشن بیشتری دارد برخی از عوامل ترسناک ورودی های قبلی را از بین می برد، بهترین در این دسته است. داستان بازی اصلی حفظ شده است - بازیکنان کنترل مامور ایالات متحده لئون اس کندی را در دست می گیرند که او برای نجات دختر رئیس جمهور، اشلی گراهام، از تهدیدات دوگانه فرقه Los Illuminados در اسپانیا و ویروس مرموز معروف به Las Plagas مبارزه می کند. . نسخه بازسازی شده مبارزه را به روز می کند و به لئون امکان می دهد همزمان اسلحه خود را حرکت داده و شلیک کند و همچنین با چاقوی خود مسدود شود. این نقشه همچنین به روز شده است، با مناطق و دشمنان اضافی برای لئون تا راه خود را از طریق آن باز کند. یکی از بزرگ‌ترین پیشرفت‌های بازی این است که اشلی اختیارات بسیار بیشتری دارد، و بیشتر احساس می‌کند که شریکی برای لئون است، نه اینکه یک کار ثابت برای او باشد. همه این پیشرفت‌ها و اضافه‌ها، RE4 را به یک ماجراجویی جذاب‌تر و نقطه اوج برای بقای ترسناک معاصر تبدیل می‌کند.

موجود بر روی پلی استیشن 4، پلی استیشن 5، ایکس باکس وان، ایکس باکس سری X/S، رایانه شخصی، مک، آیپد

4. The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom

The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom

دنباله Breath of the Wild در سال 2017، Tears of the Kingdom نتیجه محتوای DLC برنامه ریزی شده برای Breath of the Wild است که بیش از حد بلندپروازانه رشد می کند. نینتندو Tears of the Kingdom به همه این جاه‌طلبی زمان و مکان می‌دهد تا در کانون توجهی قرار بگیرد که شایسته آن است. یک بار دیگر، بازیکن کنترل لینک را در دست می گیرد و در جستجوی زلدا، دنیای Hyrule را کاوش می کند و سعی می کند از نابودی جهان شیطان پادشاه، گانون جلوگیری کند. Tears of the Kingdom جنبه جهان باز را گسترش می دهد و غارها و جزایر آسمانی را برای کاوش اضافه می کند. روان بودن حرکات و مبارزات لینک، همراه با پاورآپ‌های جدید، عبور از Hyrule را به تجربه‌ای سرگرم‌کننده، هرچند طبیعی چالش‌برانگیز تبدیل می‌کند. گم شدن در زیبایی بازی و فقط کاوش آسان است، اما داستان قانع کننده که به تاریخ باستانی Hyrule مرتبط است، همیشه بازیکن را به تلاش مرکزی و حل معماهایی که در آنجا در انتظار است بازمی گرداند.

در نینتندو سوییچ موجود است

3. Spider-Man 2

Spider-Man 2

یکی از موردانتظارترین بازی های سال، ادامه بازی Insomniac's Spider-Man and Spider-Man: Miles Morales یک سفر حماسی و احساسی است که موضوعات دو بازی قبلی را بیشتر می کند و به شخصیت ها و شهر آنها اجازه می دهد. ساکن برای تکامل. Spider-Man 2 کنترل پیتر پارکر و مایلز مورالس را در اختیار بازیکن قرار می‌دهد و به هر دوی آنها قوس‌های خاص خود را می‌دهد که به‌ترتیب موقعیت زندگی آنها را نشان می‌دهد. بازگشت هری آزبورن و ظهور کراون شکارچی شراکت مایلز، پیتر و ام جی را متزلزل می کند و ورود Venom شهر را تهدید می کند. در حالی که دو بازی قبلی از قبل فوق‌العاده شهودی بودند، Insomniac به نوعی توانست گیم‌پلی بازی را با افزودن بال‌های وب، و یک ابزار بازسازی‌شده و چرخ قدرت که از بین بردن دشمنان فرآیندی روان‌تر و فوری‌تر می‌سازد، بهبود بخشد. اگرچه ممکن است بازی کمی کوتاه‌تر از مرد عنکبوتی باشد، اما ماموریت‌های جانبی معنادارتر هستند و در چارچوب تم‌های بازی در ماهیت محدود زمان بهتر عمل می‌کنند. از قضا، Spider-Man 2 یک بازی است که شما نمی خواهید تمام شود. وقتی این اتفاق بیفتد، ما با بهترین بازی ابرقهرمانی ساخته شده باقی می‌مانیم.

در پلی استیشن 5 موجود است

2. Baldur’s Gate 3

Baldur’s Gate 3

سومین ورود استودیو لاریان به فرنچایز Baldur’s Gate، RPG را به اوج می رساند. Baldur’s Gate 3 بر اساس Dungeons & Dragons در دنیای باز Forgotten Realms می گذرد. بازیگران یک شخصیت را طراحی می‌کنند، از 12 نفر انتخاب می‌کنند و به شخصیت‌های مهمان از پیش تولید می‌شوند برای ماجراجویی می‌پیوندند که می‌توانند به صورت انفرادی یا چند نفره بازی کنند و به بازیکنان اجازه می‌دهند بین این دو جابجا شوند. اگر می توانید بازی را به صورت انفرادی شروع کنید و سپس برای یک ماموریت خاص به دوستان خود بپیوندید، Baldur’s Gate 3 این امکان را به شما می دهد. گیم پلی بازی از نبردهای نوبتی استفاده می کند و عمل را با هم مخلوط کرده و در مقابل تکیه می کند.

در حالی که این موارد بیشتر برای بازی‌های RPG فانتزی معمول است، شخصیت‌های کمکی و روابطی هستند که می‌توان ایجاد کرد که واقعاً Baldur's Gate 3 را به یک تجربه خاص تبدیل کرد. روابط و عاشقانه ها از طریق انتخاب طرح و دیالوگ ایجاد می شوند و هر شخصیت همراه احساس می کند کاملاً ظاهر شده است و به دوران اوج BioWare (که اولین بازی را توسعه داد) بازمی شود. این بازی برای کسانی که به دنبال پیچیدگی شخصیت های پویا از سه گانه Mass Effect و Dragon Age: Origins عالی هستند. نقش کلیدی بازی RPG دیگر، Baldur’s Gate 3 آزادی را می‌کند، به این معنی که هیچ راهی برای شکست دادن دشمن یا تکمیل یک ماموریت وجود ندارد، و شخصیت‌های NPC را می‌توان بدون ایجاد ناتوانی در داستان از بین برد. با توجه به طول بازی که بیش از 100 ساعت است، چیزهای زیادی برای کاوش وجود دارد، چه به تنهایی و چه با دوستان، که Baldur’s Gate 3 را به هدیه ای برای گیمر تبدیل می کند که مدام می دهد.

موجود بر روی پلی استیشن 5، ایکس باکس سری X/S، رایانه شخصی، مک

1. Alan Wake II

Alan Wake II

برخی معتقد بودند که هرگز این اتفاق نخواهد افتاد. اما پس از 13 سال، بازی کالت Alan Wake بالاخره یک پیگیری مناسب داشت - و این یک بازی کثیف است. بیش از یک بازی ویدیویی دیگر، Alan Wake II یک جشن هنری است که با متا روایت‌ها، اعداد موسیقی، اتصال به بازی‌های Remedy، Control و Quantum Break، و بررسی ترسناک و ظریف نوشته‌ها و معنای قرار دادن کلمات در جهان و اگر همه اینها کافی نبود، یکی از ترسناک ترین بازی های ترسناک بقا در دهه گذشته نیز هست و عملاً از شما التماس می کند که چراغ ها را روشن نگه دارید. بازی بین دو قهرمان داستان و سفرهای آنها تقسیم می شود. اولین نفر، مامور اف‌بی‌آی، ساگا اندرسون است که به شهر کوچک برایت فالز، واشینگتن کشیده می‌شود تا در مورد فرقه‌ای مرموز با رمان‌های ویک تحقیق کند. دومی آلن ویک است که سعی می کند خود را از حلقه به ظاهر بی پایان مکان تاریکی که در آن 13 سال در آن گرفتار شده رها کند. در نهایت، دو روایت آن‌ها به هم نزدیک می‌شوند و سفرهای به‌ظاهر مجزای آن‌ها بیشتر از آن چیزی که هر یک از آنها فکر می‌کردند در هم آمیخته است.

هر دو قهرمان مجبورند واقعیت خود را زیر سوال ببرند: برای اندرسون، این از طریق مهارت های کارآگاهی و پرونده های پرونده او است که شواهد آن در طول بازی با کاوش و تعامل با ساکنان مختلف برایت فالز جمع آوری می شود. و برای ویک، این از طریق توانایی او در تغییر واقعیت مکان تاریک و جهان خارج از آن از طریق نوشته‌هایش است. در حالی که هر دو شخصیت این بار چیزی بیش از یک تفنگ دستی و یک چراغ قوه حمل می کنند، بازیکن هرگز احساس راحتی نمی کند یا به خوبی مجهز است. Alan Wake II روایتی پیچیده و در عین حال ارزشمند است، همانطور که برای کارگردان و نویسنده اصلی بازی، سم لیک، مرسوم است. و این بازی ارزش بازبینی مجدد برای کشف سرنخ‌ها و ارتباطات اضافی را دارد. فقط یادتان باشد که در نور بمانید.

موجود بر روی پلی استیشن 5، ایکس باکس سری X/S، رایانه شخصی

با نظرات خود مارا همراهی کنید و کد تخفیف دریافت کنید
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد
    رضا
    14آذر
    اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی