Galaxy watch 6 کلاسیک در برابر Galaxy watch 5 pro: زیبایی در مقابل قدرت

Galaxy watch 6 کلاسیک در برابر Galaxy watch 5 pro: زیبایی در مقابل قدرت

همه چیز درباره ی Galaxy watch 6 classic و Galaxy watch 5 pro

سامسونگ با عرضه مجموعه‌ای بسیار چشمگیر از دستگاه‌ها، تابستان سال ۲۰۲۳ را داغ‌تر از آنچه که باید کرده است. ما درباره دو تلفن همراه جدید قابل تاشو، گلکسی Z Fold 5 و گلکسی Z Flip 5، سری تبلت Galaxy Tab S9 و در نهایت، دو ساعت هوشمند جدید یعنی گلکسی واچ 6 و گلکسی واچ 6 کلاسیک صحبت می‌کنیم.

گلکسی واچ 6 کلاسیک چگونه در مقابل گلکسی واچ 5 پرو مقاوم سال گذشته عملکرد دارد؟

اولین نکته این است که باید ذکر شود گلکسی واچ 6 کلاسیک به دقت جانشین گلکسی واچ 5 پرو نیست. در واقع، بدون شک باید به عنوان جانشین گلکسی واچ 4 کلاسیک در نظر گرفته شود، بنابراین مطمئناً هر دوی این ساعت‌های هوشمند گلکسی ارزشمندند.

گلکسی واچ 6 کلاسیک در برابر گلکسی واچ 5 پرو: تفاوت‌ها

  • طراحی از جنس استیل ضد زنگ در مقابل طراحی از تیتانیوم
  • چیپ Exynos W930 جدید در مقابل چیپ Exynos W920
  •  حلقه چرخان سخت‌افزاری در مقابل حلقه لمسی 
  • باتری 425mAh در مقابل باتری 590mAh
  • نسخه‌های 43/47 میلیمتر در مقابل نسخه 45 میلیمتر
  • مسیریابی GPX سفارشی (صرفاً در گلکسی واچ 5 پرو)
  • مکانیزم قفل با دکمه فشاری در مقابل مکانیزم میله‌ی فنری

طراحی

از لحاظ طراحی، هر دو ساعت هوشمند دارای زبان طراحی ساعت‌های هوشمند گلکسی هستند، اگرچه مواد ساخت متفاوتی دارند. گلکسی واچ 5 پرو از تیتانیوم استفاده می‌کرد، در حالی که واچ 6 کلاسیک از استیل ضد زنگ ساخته شده است. با این حال، هر دو دستگاه دارای یک لایه سافایر برای حفاظت از نمایشگر و مجموعه‌ای از حسگرها در پایین می‌باشند.
سافایر خیلی مقاوم به خراش است، بنابراین ما امیدواریم که انتظارات بالایی از دو ساعت هوشمند گلکسی داشته باشیم.

در مورد تفاوت‌های طراحی اصلی، گلکسی واچ 6 کلاسیک دارای حلقه چرخان عالی است که به شما امکان ناوبری از طریق رابط کاربری ساعت را می‌دهد.
این ویژگی محبوب توسط طرفداران از گلکسی واچ 5 پرو کمرنگ شده بود، زیرا از حلقه لمسی در لبه استفاده می‌کرد که به طور نظری توانایی مشابهی را ارائه می‌کرد، اما در واقعیت، بیشتر ناقص و به هیچ وجه به اندازه‌ای راحت نبود.

watch 5 pro vs watch 6

آموزش عکاسی حرفه‌ای با آیفون
در مورد تفاوت‌های اندازه، گلکسی واچ 6 کلاسیک به دو نسخه 43 و 47 میلیمتری موجود است، در حالی که گلکسی واچ 5 پرو تنها در یک نسخه 45 میلیمتری موجود بود. در واقع، گلکسی واچ 6 کلاسیک بزرگ‌تر همانند گلکسی واچ 5 پرو بزرگ است، اما به دلیل محفظه استیل ضد زنگ کمی سنگین‌تر است. بنابراین، به همین دلیل به راحتی روی مچ دستتان حسش خواهید کرد.
گلکسی واچ 5 پرو دارای مقاومت در برابر آب با استاندارد IP68 تا عمق 50 متر بود و همچنین دارای استاندارد نظامی (MIL-STD810H) بود؛ در عین حال، گلکسی واچ 6 کلاسیک نیز دارای مقاومت در برابر آب تا عمق 50 متر می‌باشد، اما فکر نمی‌کنیم که دارای دوام مشابه گلکسی واچ 5 پرو تیتانیوم باشد.

در مورد رنگ‌ها، هر دو به رنگ‌های نقره‌ای و مشکی در دسترس هستند. هر دو به شکل بسیار شیک و با کیفیتی به نظر می‌آیند، بنابراین به راحتی می‌توانید آن‌ها را هم در مهمانی و هم در ترکیب با پیاده‌روی در کوهستان بپوشید. البته استفاده از بندهای مختلف توصیه می‌شود.

تقریباً تمام ساعت‌های هوشمند گلکسی، از جمله گلکسی واچ 5 پرو، از مکانیزم میله‌ی فنری برای اتصال بند به ساعت استفاده کرده‌اند. این همچنین به معنای این است که تقریباً تمامی بندها می‌توانند با یکدیگر تعویض شوند.اما سامسونگ با ساعت هوشمند جدید گلکسی واچ 6 کلاسیک تغییراتی در این زمینه ایجاد کرده است. این ساعت از مکانیزم دکمه فشاری برای اتصال بندها به ساعت هوشمند استفاده می‌کند. این مکانیزم باید امکاناتی را برای آزاد کردن آسان‌تر بند ایجاد کند، اما در تجربه ما، دکمه کمی خشک و سفت است که کارها را نسبت به چیزی که باید سخت‌تر می‌کند.

همه چیز درباره ی Galaxy watch 6 classic و Galaxy watch 5 pro

خرید لوازم جانبی موبایل

خوشبختانه، بندهای قدیمی ساعت‌های هوشمند گلکسی همچنان با گلکسی واچ 6 کلاسیک جدید سازگار هستند و همچنین بیشتر بندهای ساعت با عرض 22 میلیمتر همگام با آن سازگار هستند، که برای سفارشی‌سازی بسیار مناسب است. همین موضوع برای گلکسی واچ 6 کلاسیک نیز صدق می‌کند.
سامسونگ چندین بند جدید برای گلکسی واچ 6 کلاسیک معرفی کرده است: یک بند مصنوعی چرمی به عنوان بند جدید "پرچمدار" معرفی شده است، اما شما همچنین می‌توانید این ساعت هوشمند جدید را با بندی از جنس پارچه سبک یا با بند ورزشی مخصوص فعالیت‌های ورزشی تهیه کنید که برای تعرق بهتر، دارای نقاط پیچیدگی می‌باشد.

گلکسی واچ 5 پرو با بند سیلیکونی محکم عرضه شده است که برای فعالیت‌های فیزیکی دشوار و وظایف سخت مناسب است. با این حال، شما همچنان آزاد هستید تا هر بندی را که بخواهید با این ساعت استفاده کنید.

نرم‌افزار و ویژگی‌ها؛ رابط کاربری One UI 5 Watch به کمک می‌آید

حلقه چرخان گلکسی واچ 6 کلاسیک یک گام عمده به جلو در ناوبری رابط کاربری است، به ویژه در مقایسه با حلقه لمسی نسبتاً متوسط گلکسی واچ 5 پرو. هم گلکسی واچ 5 پرو و هم گلکسی واچ 6 کلاسیک از نرم‌افزار One UI 5 Watch استفاده می‌کنند. این نرم‌افزار بر پایه‌ی بسیار قوی Wear OS 3 ساخته شده است که در حال حاضر نسخه جاری گلکسی واچ 5 پرو را تغذیه می‌کند. Wear OS 4 نیز در ادامه سال عرضه خواهد شد، بنابراین امیدواریم که دو ساعت هوشمند نسخه جدید را زودتر به دست آورند. One UI 5 Watch با تغییرات عملکردی و تجربی ارائه می‌شود. این تغییرات شامل پیگیری بهتر خواب، راهنمایی بهتر برای بهبود خواب و ایجاد محیط مناسب برای خواب بین گلکسی واچ و دستگاه‌های هوشمند SmartThings متصل شده در خانه‌تان می‌شود. قابلیت‌های بهتری در زمینه تناسب‌اندام و مناطق ضربان قلب برای تمرینات ورزشی بهتر ارائه می‌شود، که ابزارهای تخصصی دویدن شامل تجزیه و تحلیل عملکرد در زمان واقعی و برنامه‌های تمرینی تناسب اندام سفارشی را ارائه می‌دهد. علاوه بر این، گلکسی واچ 5 پرو و گلکسی واچ 6 کلاسیک از همان مجموعه حسگرها و ویژگی‌های مرتبط با سلامتی برخوردار هستند که وظیفه نظارت بر وضعیت فیزیولوژیکی شما را بر عهده دارند. اندازه‌گیری BMI، نظارت بر ضربان قلب، دمای پوست (برای پیگیری دوره‌ی زنانه)، پیگیری خواب و دیگر ویژگی‌ها نقش مهمی را در ابزار بهداشت گلکسی واچ ایفا می‌کنند. یکی از ویژگی‌های جدید در گلکسی واچ 6 کلاسیک نظارت بر نامنظمی ضربان قلب است، که از آرامی قلب و نامنظمی ضربان قلب هشدار داده و به شما امکان اتخاذ اقدامات پیشگیرانه را می‌دهد.

نرم‌افزار و ویژگی‌ها؛ رابط کاربری One UI 5 Watch به کمک می‌آید
 گلکسی واچ 6 کلاسیک
با توجه به دو باند GPS دوگانه در گلکسی واچ 5 پرو، این ساعت مسیریابی هوشمند دقیق‌تری را به ارمغان می‌آورد، در حالی که گلکسی واچ 6 کلاسیک از یک باند GPS تکی استفاده می‌کند. همچنین، گلکسی واچ 5 پرو به شما امکان می‌دهد مسیرهای GPX خود را برای پیاده‌روی‌ها و پیمایش‌های سفر سفارشی وارد کنید، در حالی که گلکسی واچ 6 کلاسیک این قابلیت را ندارد. مشابه بیشتر دستگاه‌های گلکسی واچ اخیر، هیچ گلکسی واچ 5 پرو یا گلکسی واچ 6 کلاسیک با آیفون سازگار نخواهد بود؛ در واقع، نمی‌توانید آن‌ها را به هم وصل کنید. ساعت‌های گلکسی مبتنی بر پلتفرم Wear OS تنها با دستگاه‌های اندرویدی کار می‌کنند و حتی در این حالت نیز ممکن است محدودیت‌هایی داشته باشند. بهترین گزینه استفاده از یک گوشی گلکسی است، زیرا برخی از ویژگی‌ها مختص گوشی‌های سامسونگ هستند، مانند ECG و اندازه‌گیری فشار خون.
مدل‌ها و قیمت‌ها
گلکسی واچ 5 پرو
گلکسی واچ 6 کلاسیک با باتری بزرگتر 425mAh و چیپ جدید Exynos W930 همراه است، اما نمی‌تواند به سادگی با باتری بسیار بزرگتر 590mAh گلکسی واچ 5 پرو رقابت کند. حتی با وجود یک چیپ جدید، گلکسی واچ 6 کلاسیک حداکثر تا یک روز و نیم دوام می‌آورد، در حالی که گلکسی واچ 5 پرو ممکن است تا دو روز و نیم یا حتی سه روز بین دوره‌های شارژ داشته باشد. البته همه چیز به این بستگی دارد که چطور از ساعت هوشمند خود استفاده می‌کنید. در مورد شارژ، گلکسی واچ 5 پرو و گلکسی واچ 6 کلاسیک هر دو از شارژ 10 واتی استفاده می‌کنند. هر دو گلکسی واچ 6 کلاسیک و گلکسی واچ 5 پرو شامل یک پاکت شارژ بی‌سیم در جعبه محصول هستند. طول می‌کشد حدود یک ساعت و نیم برای شارژ کامل هر دو دستگاه، با این تفاوت که گلکسی واچ 5 پرو کمی بیشتر زمان می‌برد. شارژ کردن گلکسی واچ 6 کلاسیک می‌تواند تا 45٪ در 30 دقیقه شارژ شود که می‌تواند برای شارژ موقت در طول روز مفید باشد.
مدل‌ها و قیمت‌ها
گلکسی واچ 5 پرو تنها در یک اندازه 45 میلیمتری موجود است. این ساعت هوشمند در نسخه‌های Bluetooth/Wi-Fi و Bluetooth/Wi-Fi + سلولی در دسترس است، به ترتیب با قیمت‌های 450 دلار و 500 دلار. در همین حال، گلکسی واچ 6 کلاسیک در نسخه‌های 43 و 47 میلیمتری با نسخه‌های Bluetooth/Wi-Fi و Bluetooth/Wi-Fi + سلولی در دسترس خواهد بود. بنابراین، در کل چهار نسخه مختلف وجود دارد و در نهایت، قیمت آن کمی مقرون به صرفه‌تر از گلکسی واچ 5 پرو سال گذشته خواهد بود. قطعاً یک معامله خوب است. شما می‌توانید تماس‌ها را در گلکسی واچ 5 پرو و گلکسی واچ 6 کلاسیک انجام دهید و کیفیت تماس به اندازه‌ای مناسب است. انتظارات زیادی نداشته باشید، اما شما به طور کافی شنیده می‌شوید و صدای طرف مقابل را به خوبی خواهید شنید. بازخورد لمسی در دستگاه‌های قابل پوشش سامسونگ همیشه عالی بوده است و هیچ گلکسی واچ 5 پرو و هیچ گلکسی واچ 6 کلاسیک هم ناامیدی نمی‌آورند. شما می‌توانید قدرت لرزش‌ها را سفارشی‌سازی کرده و آن‌ها را به طور کلی خاموش کنید.
مشخصات مشخصات گلکسی واچ 5 پرو در مقایسه با گلکسی واچ 6 کلاسیک چگونه است؟ در زیر خلاصه‌ای از آن‌ها آمده است تا به راحتی بتوانید مطالعه کنید:
خلاصه تا این لحظه به نظر می‌رسد که گلکسی واچ 5 پرو و گلکسی واچ 6 کلاسیک با هدف جذب کاربران مختلف و با در نظر گرفتن موارد مصرف متفاوت طراحی شده‌اند. گلکسی واچ 5 پرو یک دستگاه مقاوم است که به نظر می‌رسد قادر به تحمل  سایش و سختی و همراه شما در ماجراجویی‌های خارج از شبکه باشد. با عمر باتری عالی و تمامی امکانات نرم‌افزاری که از یک ساعت هوشمند امروزی انتظار دارید، این یکی از بهترین ساعت‌های هوشمند است که اگر به طرف اکوسیستم گلکسی عمیقاً علاقه‌مند هستید، می‌توانید در نظر بگیرید.

درحالیکه گلکسی واچ 6 کلاسیک یک ساعت هوشمند مدرن و شیک است که با حلقه چرخان مشهور به عنوان ویژگی منحصر به فرد و بند چرمی جدید و پرافتخار به موقعیت راه می‌یابد. چیپست جدید ممکن است به طور پتانسیلی عمر باتری کمی بهتری را به همراه داشته باشد، که همیشه مورد استقبال است.

با نظرات خود مارا همراهی کنید و کد تخفیف دریافت کنید
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد
    jafari
    17مرداد
    اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی