بررسی پوکو Xiaomi X5 pro

بررسی پوکو Xiaomi X5 pro

بررسی Poco X5 Pro

معرفی

ده ماه از نمایش Poco X4 Pro می گذرد، و طبیعتاً با سرعت بالای عرضه های صنعتی، زمان عرضه نسل بعدی تلفن هوشمند پوکو فرا رسیده است. و در حالی که X4 Pro از نظر عملکرد یک گام بزرگ به عقب تر از X3 Pro بود، Poco X5 Pro جدید دقیقاً بر رفع آن تمرکز دارد. همچنین بهبودهای صفحه نمایش و دوربین و طراحی جدید و کارآمدتر را به ارمغان می آورد.

Poco X5 Pro خیلی از فرمول تعیین‌شده منحرف نمی‌شود - ارتقاء عمده‌ای وجود ندارد، اگرچه پیشرفت‌های کافی در کل وجود دارد که شما را به تغییر به مدل جدید وادار می‌کند.

ویژگی های برجسته Poco X5 Pro جدید صفحه نمایش Dolby Vision با رنگ های 1B، چیپست سریع Snapdragon 778G 5G، فضای ذخیره سازی پایه 128GB و فیلمبرداری 4K بازگشته است!

و اگر این Poco X5 Pro شما را به یاد گوشی دیگری می اندازد، جای تعجب نیست. به نظر می رسد که این پوکو نسخه بین المللی Redmi Note 12 Pro Speed برای چین باشد.

Poco X5 Pro دارای پنل 6.67 اینچی 1080p AMOLED با رفرش 120 هرتز و گواهی HDR10 از مدل های قبلی است. اما اکنون با عمق رنگ 10 بیتی و پشتیبانی از Dolby Vision ارتقا یافته است.

با این حال، برجسته ترین تغییر چیپست است. در حالی که پوکو ایکس 3 پرو از تراشه اسنپدراگون 860 بهره می برد، ایکس 4 پرو از تراشه اسنپدراگون 695 میان رده پایین تر استفاده می کرد. خوب، عملکرد بازی با X5 Pro و پلتفرم توانمند Snapdragon 778G به میز بازگشته است. پیکربندی اصلی اکنون 6 گیگابایت رم با 128 گیگابایت فضای ذخیره سازی غیرقابل ارتقا است، اما می توانید نسخه 8 گیگابایتی + 256 گیگابایتی را نیز انتخاب کنید.

به نظر می رسد بخش دوربین مشابه دوربین Poco X4 Pro است - یک تنظیم سه گانه در پشت با دوربین اصلی 108 مگاپیکسلی، یک دوربین عکاسی ماکرو 8 مگاپیکسلی و یک دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی. در حال حاضر امکان فیلمبرداری 4K برای دوربین اصلی وجود دارد، احتمالاً به لطف ارتقاء تراشه اسنپدراگون.

سایر مشخصات ضروری آشنا باقی می مانند - بلندگوهای استریو، اسکنر اثرانگشت کناری و باتری 5000 میلی آمپر ساعتی با شارژ سریع 67 واتی. Poco X5 Pro جدید همچنان بر روی اندروید 12 اجرا می شود، اما آخرین MIUI 14 در بالای آن قرار دارد.

در نهایت، ما می‌خواهیم طراحی دقیق آن را تصدیق کنیم - در حالی که شکل گوشی و لکه‌های سیاه بزرگ اطراف دوربین‌ها یکسان باقی می‌ماند، پنل‌های پشتی مانند قبل پر زرق و برق نیستند - X5 Pro در رنگ‌های ساده مشکی، آبی و زرد موجود است. بدون اثر، بدون شیب.

x5 pro بررسی

  مشخصات فنی poco x5 pro

بدنه 162.9x76.0x7.9mm, 181g; گوریلا گلس 5 جلو، پلاستیک پشت، قاب پلاستیکی؛ IP53، مقاوم در برابر گرد و غبار و پاشش آب.
صفحه نمایش 6.67 اینچ OLED، 1B رنگ، 120 هرتز، Dolby Vision، HDR10+، 500 nits (typ)، 900 nits (HBM)، وضوح 1080x2400px، نسبت تصویر 20:9، 395ppi.
چیپست Qualcomm SM7325 Snapdragon 778G 5G (6 نانومتر): هشت هسته ای (1x2.4 GHz Cortex-A78 & 3x2.2 GHz Cortex-A78 & 4x1.9 GHz Cortex-A55); Adreno 642L.
حافظه 128 گیگابایت رم 6 گیگابایت، 256 گیگابایت رم 8 گیگابایت؛ UFS 2.2.
سیستم عامل اندروید 13، MIUI 14.
دوربین عقب عریض (اصلی): 108 مگاپیکسل، f/1.9، 1/1.52 اینچ 0.7 میکرومتر، PDAF؛ زاویه بسیار عریض: 8 مگاپیکسل، 119˚، 1/4 اینچ 1.12 میکرومتر؛ ماکرو: 2 مگاپیکسل، f/2.4.
دوربین جلو 16 مگاپیکسل، (عرض)، 1/3.06 اینچ 1.0 میکرومتر.
فیلمبرداری دوربین عقب: 4K@30fps، 1080p@30/60/120fps، 720p@960fps، gyro-EIS. دوربین جلو: 1080p@30/60fps.
باتری 5000 میلی آمپر؛ 67 وات سیمی، PD3.0، QC3+.
متفرقه اثر انگشت خوان (نصب شده در کنار). NFC (وابسته به بازار)؛ پورت مادون قرمز؛ جک 3.5 میلی متری؛ بلندگوهای استریو

با نگاهی به مشخصات Poco X5 Pro، نمی‌توانیم حذف‌های زیادی را ببینیم. این تلفن دارای بسیاری از ویژگی های مورد علاقه طرفداران مانند دو سیم کارت 5G، NFC، دو بلندگو، بلستر IR و جک صدا است. و درست مانند سایر گوشی های پوکو و ردمی، این گوشی نیز در برابر پاشش آب مقاوم است.

با این حال، یکی از ویژگی ها از زمان Poco X4 Pro کنار گذاشته شده است و آن اسلات توسعه microSD است. و افرادی هستند که این کار را خوب نمی گیرند.

جعبه گشایی Poco X5 Pro

Poco X5 Pro درون جعبه سیاهی قرار می گیرد که شامل یک آداپتور برق 67 وات، یک کابل USB با درجه 6A و یک قاب محافظ شفاف است.

xiaomi poco x5 pro

X5 Pro همچنین با یک فیلم ضد خش از قبل بر روی صفحه نمایش آن اعمال می شود. این یک آهنربای لکه است، و ما بعد از چند روز آن را جدا کردیم، اما بسیاری از مردم از داشتن آن استقبال خواهند کرد.

طراحی، کیفیت ساخت، هندلینگ

ما اشاره کرده‌ایم که Poco X5 Pro جدید با طراحی پیشرفته‌ای عرضه می‌شود، اگرچه امیدواریم امید شما را زیاد بالا نبرده باشیم. مدل جدید کاملاً یادآور پوکو ایکس 4 پرو و دستگاه‌های ردمی نوت 11 است، اما چند تغییر دارد که ما واقعاً از آن استقبال کرده‌ایم.

x5 pro

در واقع، پوکو ایکس 5 پرو شکلی آشنا دارد - پنل‌های جلو و عقب صاف و قاب صاف، شکلی که به گوشی اجازه می‌دهد در صورت نیاز به تنهایی بایستد. همچنین مانند تمام گوشی های اخیر ساخت شیائومی در برابر پاشش آب مقاوم است.

طراحی کمی کمرنگ شده است. در نسل گذشته، نوعی گرادیان هولوگرافیک در پشت در جریان بود. روکش در حال حاضر تک رنگ و مات است و قسمت شیشه ای برآمدگی دوربین کوچکتر است.

Poco X5 Pro در رنگ های مشکی، آبی و زرد موجود است. و بدیهی است که ما مدل زرد را برای بررسی داریم.

زرد یک رنگ مشخص برای پوکو بوده است و در Poco X5 Pro خوب به نظر می رسد. پر زرق و برق نیست، حتی اگر شبیه آن باشد.

صفحه نمایش مانند بسیاری از گوشی های پوکو و ردمی با یک ورق گوریلا گلس 5 پوشیده شده است. پشت و قاب آن از پلاستیک ساخته شده است که هر دو دارای روکش مات دلپذیری هستند.

بیایید اکنون نگاهی دقیق تر به Poco X5 Pro بیندازیم.

در قسمت جلویی صفحه نمایش AMOLED بهبود یافته با اندازه مورب 6.67 اینچی قرار دارد. رزولوشن 1080p، گواهی HDR10 و نرخ رفرش 120 هرتز را پشتیبانی می کند، اما در Poco X5 Pro عمق رنگ 10 بیتی و Dolby Vision را نیز ارائه می دهد.

Poco X5 Pro دارای بلندگوهای استریو است و در بالا دارای دو خروجی است - یکی در جلو برای اهداف گوشی و دیگری در قسمت بالای قاب. اسپیکر دوم در پایین X5 Pro قرار دارد و تعادل کلی کاملاً خوب و رضایت بخش به نظر می رسد.

پنل پشتی Poco X5 Pro همچنان دارای یک لکه سیاه بزرگ به عنوان لهجه دوربین است، اگرچه تنها نیمی از آن محفظه شیشه ای واقعی است، همان محفظه ای که از پشت بیرون می زند. بقیه فقط رنگ مشکی است. X4 Pro یک جزیره غول پیکر غیر ضروری داشت.

دوربین های اصلی و فوق عریض حلقه های چسبان مخصوص به خود را در اطراف خود دارند، در حالی که چشمی ماکرو 2 مگاپیکسلی و فلاش LED منفرد با جزیره دوربین همسطح هستند.

اکنون زمان آن رسیده است که به اطراف این پوکو نگاهی بیندازیم.

در سمت چپ چیزی وجود ندارد، در حالی که کلیدهای تنظیم صدا و پاور در سمت راست قرار دارند. کلید روشن/قفل زرد رنگ اسکنر اثر انگشت همیشه روشن را نیز در خود جای داده است. این سنسور سریع و دقیق است و می‌توان آن را روی لمس یا فشار دادن تنظیم کرد - این به سبک کاری شما بستگی دارد.

قسمت بالایی گوشی علاوه بر یکی از بلندگوها، دارای جک صدا، بلستر IR و میکروفون ثانویه است.

Poco X5 Pro یک گوشی هوشمند خوش ساخت با اندازه و وزن مناسب است. به لطف طراحی بی‌معنای آن، چسبندگی کافی را فراهم می‌کند و ما نیازی به محکم کردن آن با کیس احساس نکردیم. با این حال، یکی از آن‌ها به عنوان بخشی از بسته‌ی خرده‌فروشی برای شما ارائه می‌شود، بنابراین اگر متوجه شدید که وقتی روی میز می‌خوابید از تکان خوردن متنفر هستید، یا احساس می‌کنید که لغزنده است، دقیقاً از جعبه خارج می‌شوید.

x5 pro review


ما هنوز احساس می‌کنیم که جزیره دوربین Poco X5 Pro می‌توانست حتی کمتر برجسته شود، اما حدس می‌زنیم که این در واقع اثری است که پوکو می‌خواهد داشته باشد. و اشکالی ندارد. اکنون آن پوکوهای میان رده را ضد آب کنید تا تقریباً بی‌رقیب شوند.

  نمایشگر

Poco X5 Pro دارای صفحه نمایش 6.67 اینچی AMOLED به روز شده از تلفن های Poco X4 Pro و Redmi Note 11 است. پانل بهبودیافته از عمق رنگ 10 بیتی پشتیبانی می کند و می تواند بیش از 1B رنگ را نمایش دهد. و علاوه بر HDR10، اکنون از محتوای Dolby Vision نیز پشتیبانی می کند.

بقیه مشخصات تقریباً آشنا هستند - وضوح 1080 x 2400 پیکسل یا 395ppi، نرخ تجدید 120 هرتز، پاسخ لمسی 240 هرتز، پشتیبانی از رنگ گسترده و محافظ گوریلا گلس 5.

این نمایشگر از نوردهی 1920 هرتز PWM پشتیبانی می کند تا فشار چشم را در شرایط کم نور به حداقل برساند.

Poco وعده 500nits روشنایی معمولی و 900nits حداکثر روشنایی را داده است، و ما خوشحالیم که این اعداد را با آزمایش نمایشگر خود تأیید می کنیم. حداقل روشنایی در نقطه سفید 2 نیت بود، که بسیار عالی است.

دقت رنگ

نمایشگر Poco X5 Pro از فضای رنگی گسترده DCI-P3 پشتیبانی می کند و این تنظیمات پیش فرض است. گزینه های رنگ صفحه نمایش سه مدل رنگ مختلف را ارائه می دهند - Vivid (پیش فرض، DCI-P3)، اشباع (DCI-P3 با تقویت اشباع)، و استاندارد (sRGB). می توانید دمای رنگ را برای هر حالت تنظیم کنید. همچنین یک حالت سفارشی وجود دارد که در آن می توانید طیف رنگی و تنظیم دقیق رنگ ها، اشباع، رنگ، کنتراست، گاما را انتخاب کنید.

گزینه Vivid (پیش‌فرض) DCI-P3 را صادقانه بازتولید می‌کند، و ما متوجه شدیم که نسبتاً دقیق است، به استثنای رنگ‌های آبی مایل به سفید و خاکستری (با انتخاب دمای رنگ گرم قابل رفع است). گزینه استاندارد مربوط به sRGB است و رندر دقیقی از جمله رنگ های سفید و خاکستری را ارائه می دهد.

نرخ تجدید

نمایشگر تا 120 هرتز از نرخ تازه‌سازی پشتیبانی می‌کند و دو حالت تازه‌سازی وجود دارد - سفارشی (انتخاب بین 120 هرتز یا 60 هرتز) و پیش‌فرض (رفتار سوئیچینگ خودکار).

این صفحه نمایش با توجه به مشخصات خود از چهار نرخ تازه سازی ثابت پشتیبانی می کند - 30 هرتز، 60 هرتز، 90 هرتز و 120 هرتز.

هر دو 120 هرتز سفارشی و پیش‌فرض (خودکار) همین کار را می‌کنند - سیستم از 120 هرتز برای رابط کاربری تلفن و اکثر برنامه‌ها (شامل بازی‌ها) استفاده می‌کند، حداقل زمانی که کاربر در حال تعامل با نمایشگر است یا حرکت روی صفحه نمایش وجود دارد. سپس، به محض مشاهده یک تصویر ثابت برای چند ثانیه، برای صرفه جویی در مصرف انرژی، نرخ رفرش را به 60 هرتز کاهش می دهد. 60 هرتز همیشه برای برنامه دوربین، پخش ویدیو و پخش جریانی استفاده می شود.

عمر باتری

پوکو ایکس 5 پرو از یک باتری 5000 میلی آمپر ساعتی تغذیه می کند و از چیپست اسنپدراگون 778G 5G استفاده می کند، چیپست که به سرعت به یکی از محبوب ترین رده های میان رده تبدیل شده است. ما با چند گوشی هوشمند مانند Xiaomi 11 Lite 5G NE و Samsung Galaxy A52s آشنا شده‌ایم که عمر باتری Poco X5 Pro با آن دستگاه‌ها همخوانی دارد.

پوکو ایکس 5 پرو امتیاز استقامت 113 ساعتی را به دست آورد و به تست های تماس، مرور وب و پخش ویدیو ما رضایت داد. عملکرد آماده به کار کمی بالاتر از حد متوسط بود

x5 pro battry

سرعت شارژ

باتری 5000 میلی آمپری داخل پوکو ایکس 5 پرو از شارژ سریع سیمی تا 67 وات پشتیبانی می کند و این گوشی با آداپتور برق 67 واتی عرضه می شود.

بررسی Poco X5 Pro
ما 47 درصد شارژ را تنها در 15 دقیقه به دست آورده ایم - این برای کلاس بسیار سریع است و به آنچه رقبا با باتری و شارژ مشابه به دست می آورند نزدیک است. سپس ما 82 درصد شارژ در علامت 30 دقیقه دریافت کردیم.

تست شارژ 30 دقیقه (از 0٪)

با نظرات خود مارا همراهی کنید و کد تخفیف دریافت کنید
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد
    رضا
    30آبان
    اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی