بررسی گوشی هوشمند سامسونگ گلکسی A25

بررسی گوشی هوشمند سامسونگ گلکسی A25

معرفی گوشی هوشمند سامسونگ گلکسی A25

سامسونگ گلکسی A25 در دسامبر 2023 به عنوان یک گوشی هوشمند میان رده جدید و مقرون به صرفه عرضه شد. این گوشی هوشمند همچنین در سطح جهانی عرضه خواهد شد و در اکثر کشورها در دسترس خواهد بود. مانند دیگر گوشی‌های هوشمند مقرون‌به‌صرفه و میان‌رده سامسونگ، گلکسی A25 همچنین از اتصال 5G برای یک سبک زندگی متصل واقعاً یکپارچه بهره می‌برد.

samsung a25

از نظر طراحی، سامسونگ گلکسی A25، مانند بسیاری از گوشی های هوشمند 2023 خود، از زبان طراحی سری پرچمداران S23 خود پیروی می کند. این چیز خوبی است یا حداقل این چیزی است که سامسونگ معتقد است، اما ما همه چیز را در مورد این تلفن هوشمند خواهیم فهمید. بنابراین، بیایید با بررسی دقیق Samsung Galaxy A25 شروع کنیم و ببینیم آیا این گوشی هوشمند ارزش خرید دارد یا خیر.

فهرست مطالب

بررسی گوشی هوشمند سامسونگ گلکسی A25
طراحی و نمایش
حافظه و داخلی
دوربین
باتری و دیگران
جزئیات مشخصات گلکسی A25 سامسونگ
نتیجه

سامسونگ گلکسی A25 دارای صفحه نمایش 6.5 اینچی Super AMOLED با وضوح +FHD، نرخ تازه سازی بالا 120 هرتز و 1000 نیت زیر حداکثر روشنایی است.
چیپست داخل گوشی تراشه هشت هسته ای 5 نانومتری Exynos 1280 5G با سرعت کلاک 2×2.4 گیگاهرتز است.
این گوشی هوشمند با اندروید 14 به صورت پیش فرض با One UI 6 برای گزینه های سفارشی سازی بیشتر عرضه می شود.
سامسونگ گلکسی A25 دارای سیستم دوربین عقب 50 مگاپیکسلی است، در حالی که دوربین سلفی دارای سنسور 13 مگاپیکسلی است.
این گوشی دارای باتری 5000 میلی آمپر ساعتی است و از شارژ سریع سیمی 25 واتی پشتیبانی می کند.

طراحی و نمایش

samsung a25 طراحی

طراحی سامسونگ Galaxy A25 از نزدیک شبیه به سریال پرچمدار سامسونگ Galaxy S23 Samsung است و جای تعجب ندارد. سامسونگ می‌خواهد همه گوشی‌های هوشمندشان زبان طراحی مشابهی با سری گلکسی اس 23 داشته باشند تا اطمینان حاصل شود که همه بدون در نظر گرفتن اینکه کدام گوشی هوشمند خریداری کرده‌اند و با چه قیمتی، مشابه آن را دریافت می‌کنند. بنابراین با استفاده از گلکسی A25 سامسونگ ، شما یک طرح مسطح کاملاً تند و تیز دریافت می کنید و به راحتی از دستان خود نمی لغزد.

این دوربین مشابه با سری S23 است و همچنین قرار دادن دکمه آن اما با کمی پیچ و تاب است. در قسمت دکمه ای به نام جزیره کلید وجود دارد که در آن همه دکمه ها برای دسترسی آسان تر قرار دارند. حتی اگر Galaxy A25 دارای همان طرح پرچمدار باشد ، کاملاً یکسان نیست. تفاوت این است که گلکسی A25 دارای بدنه پلی کربنات بر خلاف یک دسته کوچک موسیقی جاز فلزی و شیشه ای ممتاز است.

samsung a25 گوشی

اما با وجود اینکه فقط پلی کربنات است، خوش ساخت و بسیار بادوام است. این به سامسونگ اجازه داد تا در هزینه ها صرفه جویی کند و از آن منبع در جای دیگری مانند صفحه نمایش استفاده کند. بنابراین، آنها یک صفحه نمایش 6.5 اینچی Super AMOLED با وضوح +FHD ارائه کردند. شما مجبور نیستید با پنل های 720p با کیفیت پایین و پایین تر کنار بیایید. با گلکسی A25، یک صفحه نمایش مناسب با ویژگی های سطح بالا مانند نرخ تازه سازی بالای 120 هرتز دریافت می کنید.

استفاده از پنل با نرخ تازه سازی بالا تجربه کاربری روانی را ارائه می دهد. این پنل همچنین با حداکثر روشنایی 1000 نیت روشنایی زیادی دارد، بنابراین در زیر نور مستقیم خورشید با مشکلی مواجه نخواهید شد. سامسونگ گلکسی A25 در رنگ‌های مشکی شجاع، زرد شخصیتی، آبی فانتزی و آبی خوش‌بین برای خرید در دسترس است.

حافظه و داخلی

سامسونگ گلکسی A25 را به چیپست Exynos 1280 5G مجهز کرد. این چیپست در حال حاضر کمی قدیمی تر است، اما یک چیپست آزمایش شده و آزمایش شده از سامسونگ است که قبلاً تجربه خوبی را ارائه کرده است و همین کار را با Samsung Galaxy A25 انجام خواهد داد. دارای یک پیکربندی CPU هشت هسته ای با سرعت کلاک 2×2.4 گیگاهرتز است که قدرت خام کافی برای ارائه عملکرد چندوظیفه ای واقعی دارد. با این حال، دیگر سازندگان گوشی های هوشمند چیپست های جدیدتر و بهتری را با همان قیمت ارائه می کنند.

samsung a25 1

ای کاش سامسونگ هم همین کار را می کرد، اما همین که هست. شاید گوشی‌های میان‌رده بالای آن‌ها مانند گلکسی A35 و A55 آینده، آن را دریافت کنند. اما چیپست Exynos 1280 به تنهایی یک چیپست توانمند است. عملکرد بازی آن عالی است. دارای Mali-G68 است که می تواند به راحتی بازی هایی مانند PUBGm، CODm و Genshin Impact را با تنظیمات گرافیکی بالا کنترل کند. برای حافظه و فضای ذخیره سازی، Samsung Galaxy A25 با حداکثر 6/8 گیگابایت رم و 128 تا 256 گیگابایت حافظه داخلی برای خرید در دسترس است.

همچنین سامسونگ قول داده است که ۴ سال به‌روزرسانی اندروید و ۵ سال به‌روزرسانی امنیتی ارائه کند و مطمئناً تجربه نرم‌افزاری را در درازمدت گسترش می‌دهد. سامسونگ گلکسی A25 همچنین از اتصال 5G پشتیبانی می‌کند و روی اندروید 14 با One UI 6 اجرا می‌شود که پشتیبانی زیادی از سفارشی‌سازی را به خصوص با ماژول‌های GoodLock ارائه می‌کند. همچنین از کارت microSDXC و جک هدفون 3.5 میلی متری پشتیبانی می شود.

دوربین

سامسونگ گلکسی A25 دارای دوربین سه گانه 50 مگاپیکسلی است. سنسور 50 مگاپیکسلی دوربین اصلی است، سنسور 8 مگاپیکسلی برای دوربین فوق عریض است و یک سنسور ماکرو 2 مگاپیکسلی اضافی وجود دارد. تصاویر دوربین اصلی با ارتفاع بالا، محدوده دینامیکی عالی، تراز سفیدی عالی و رنگ‌های اشباع شده عالی هستند. حتی اگر نور تاریک شود، تصاویر کاملاً خوب و بدون افت رنگ و جزئیات جزئیات ثبت شده است.

samsung a25 3

در حالت پرتره نیز همینطور است زیرا تصاویر پرتره بسیار خوب هستند. بوکه پس‌زمینه طبیعی است و لبه‌های اطراف سوژه انسانی با پس‌زمینه کاملاً محو می‌شوند. دوربین فوق عریض قادر است، اما سنسور 8 مگاپیکسلی پایین آن را نگاه می‌دارد، بنابراین تصاویر می‌توانند به نظر برسند نرم‌تر شوند. این بدان معنا نیست که دوربین فوق عاریض خوب نیست. مناسب است اما انتظار سرابی از آن نداشته باشید.

همچنین یک دوربین سلفی در جلو با سنسور 13 مگاپیکسلی وجود دارد که می تواند سلفی های مناسبی را بگیرد. کیفیت تصویر به اندازه کافی خوب است که بدون نیاز به اعمال فیلتر در رسانه های اجتماعی پست کنید. وقتی صحبت از فیلمبرداری به میان می آید، دوربین پشتی می تواند با سرعت 4K@30FPS فیلمبرداری کند، در حالی که دوربین سلفی می تواند با 1080p@30FPS فیلمبرداری کند. دوربین اصلی عقب نیز دارای پشتیبانی gyro-EIS است که به خوبی OIS است، اما شما را به اندازه کافی نزدیک می کند تا به طور کلی پایدار باشد.

باتری و دیگران

سامسونگ گلکسی A25 دارای باتری 5000 میلی آمپر ساعتی است که یک باتری با ظرفیت بالا است که باید عمر باتری بیش از 2 روز را برای شما فراهم کند، یعنی با استفاده سبک تر. اما اگر گیمر هستید، ممکن است باتری حتی یک روز کامل هم دوام نیاورد. بازی برای سیستم بسیار سنگین است، بنابراین باتری سریعتر تخلیه می شود. به غیر از بازی، باتری برای مدت طولانی شما را دوام می آورد.

دانلود فیلم در 5G و اتصال طولانی مدت به 5G نیز باتری را سریعتر تخلیه می کند. اما وقتی باتری شما تمام شد، جای نگرانی نیست. این به این دلیل است که سامسونگ گلکسی A25 از شارژ سریع سیمی 25 واتی پشتیبانی می کند که می تواند گوشی هوشمند را در کمتر از 2 ساعت به طور کامل شارژ کند.

جدای از آن، این گوشی هوشمند از Wi-Fi دو بانده 5، بلوتوث 5.3، حسگر اثر انگشت در کنار، NFC و کانکتور USB Type-C برای شارژ پشتیبانی می کند.

جزئیات مشخصات گلکسی A25 سامسونگ
در زیر می توانید مشخصات کامل گوشی هوشمند سامسونگ گلکسی A25 را مشاهده کنید.

شبکه  2G، 3G، 4G، 5G
ابعاد 6.34 x 3.01 x 0.33 اینچ
نمایشگر  Super AMOLED
روشنایی 1000 نیت
چیپست 5 نانومتری - Exynos 1280
سیستم عامل  اندروید 14، رابط کاربری One UI 6
سلفی 13 مگاپیکسلی (عریض)
دوربین کسل (120 درجه عریض)
2 مگاپیکسل (ماکرو)
فلاش LED، پانوراما، HDR
حداکثر – 4K@30fps، gyro-EIS
جک 3.5 میلی متری دارد
WLAN  WLAN Wi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac، دو بانده، Wi-Fi Direct
بلوتوث 5.3، A2DP، LE
GPS GPS، GLONASS، GALILEO، BDS، QZSS
NFC بله (وابسته به بازار/منطقه)
مادون قرمز ندارد
رادیو ندارد
USB  USB Type-C 2.0
حسگرها حسگرهای اثرانگشت، شتاب سنج، ژیروسکوپ، قطب نما در کنار دستگاه تعبیه شده است
حسگر مجاورت مجازی
باتری  5000 میلی آمپر ساعت
25 وات سیمی
ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد
    رضا
    16دی
    اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی