بررسی Xiaomi Redmi 13

بررسی Xiaomi Redmi 13

معرفی xiaomi redmi 13


Redmi 13 یک گوشی ابتدایی کوچک خوب است. خوب، نه به معنای واقعی کلمه، ببینید که چگونه صفحه نمایش 6.79 اینچی آن در واقع بسیار بزرگ است. Redmi 13 ارزان‌ترین گوشی در فهرست فعلی Redmi نیست. مثلاً با Redmi 13C می توانید حتی پایین تر بروید. با این حال، ردمی 13 پایه 6 گیگابایتی/128 گیگابایتی فقط 180 دلار / 170 یورو برای شما کار می کند. این به طور بالقوه یک معامله خوب است، به خصوص اگر برای یک تجربه دوربین خوب ارزش زیادی قائل باشید. برای اطلاعات بیشتر درباره مشخصات redmi 13 با مجله خبری اقیانوس جانبی در ارتباط باشید.

REDMI 13 REVIEW

مشخصات شیائومی ردمی 13 در یک نگاه:

  • بدنه: 168.6x76.3x8.3mm, 205g; جلو شیشه ای، قاب پلاستیکی، پشت شیشه ای؛ IP53، مقاوم در برابر گرد و غبار و پاشش آب.
  • صفحه نمایش: 6.79 اینچ IPS LCD، 90 هرتز، 550 نیت (HBM)، رزولوشن 1080x2460 پیکسل، نسبت تصویر 20.5:9، 396ppi.
  • چیپست: Mediatek Helio G91 Ultra (12 نانومتر): هشت هسته ای (2x2.0 GHz Cortex-A75 & 6x1.8 GHz Cortex-A55); Mali-G52 MC2.
  • حافظه: 128 گیگابایت 6 گیگابایت رم، 128 گیگابایت 8 گیگابایت رم، 256 گیگابایت رم 8 گیگابایت؛ eMMC 5.1; microSDXC (از اسلات سیم کارت مشترک استفاده می کند).
  • سیستم عامل/نرم افزار: اندروید 14، HyperOS.
  • دوربین عقب: عریض (اصلی): 108 مگاپیکسل، f/1.8، 1/1.67 اینچ، 0.64 میکرومتر، PDAF؛ ماکرو: 2 مگاپیکسل، f/2.4.
  • دوربین جلو: 13 مگاپیکسل، f/2.5، (واید).
  • فیلمبرداری: دوربین عقب: 1080p@30fps; دوربین جلو: 1080p@30fps.
  • باتری: 5030mAh; سیمی 33 وات
  • اتصال: LTE؛ هیبریدی دو سیم کارت؛ وای فای 5; BT 5.4; NFC؛ رادیو FM؛ بلستر IR; جک 3.5 میلی متری
  • متفرقه: اثر انگشت خوان (نصب شده در کنار). حسگر مجاورت مجازی

Redmi 13 با برخی از گوشه‌های بریده شده در اینجا و آنجا عرضه می‌شود. برای یکی، این یک تلفن 4G است که یکی از چیپست های قدیمی هلیو را تکان می دهد (خوب، در داخل قدیمی است). Helio G91 Ultra آنقدرها هم چشمگیر نیست. و با تراشه های ذخیره سازی eMMC 5.1 جفت شده است که با استانداردهای امروزی بسیار کند هستند.

redmi 13 طراحی

Redmi 13 همچنین با یک بلندگو به جای تنظیم استریو، محافظ ورودی اولیه و یک پنل LCD نسبتاً غیر قابل توجه 90 هرتزی عرضه می شود.

نکته مثبت این است که Redmi 13 از دو سیم کارت پشتیبانی می کند. یکی از اسلات‌های نانو سیم‌کارت، هیبریدی است، به این معنی که می‌توانید فضای ذخیره‌سازی microSD را نیز افزایش دهید. همچنین یک جک 3.5 میلی متری در Redmi 13 و یک گیرنده رادیویی FM، بلستر IR و NFC در برخی بازارها وجود دارد.

باتری 5030 میلی آمپر ساعتی با اندازه زیبا از شارژ PD سیمی 33 واتی نیز پشتیبانی می کند که این پتانسیل برای گوشی های میان رده پایین تر بسیار سریع است. متأسفانه، شما در هر منطقه یک شارژر در جعبه دریافت نمی کنید.

جعبه گشایی ردمی 13


Redmi 13 در یک جعبه مقوایی دو تکه ساده عرضه می شود. در قسمت بالایی آن تا حد زیادی قرمز رنگ شده است که باعث برجسته شدن آن می شود. جعبه خوب و محکم است. به نظر می رسد که هیچ پلاستیکی در بسته بندی وجود ندارد و پایه تلفن داخل جعبه از مقوا ساخته شده است.

همانطور که قبلاً اشاره کردیم، Redmi 13 متأسفانه همراه با شارژر در هر منطقه ارائه نمی شود. فقط در برخی بازارها یکی را دریافت خواهید کرد.

شما یک کابل اصلی USB Type-A به Type-C را در جعبه دریافت می کنید. چیز خاصی نیست، اما برای داده سیمی است، که خوب است.

بررسی redmi 13 نشان می دهد که یک قاب شفاف نیز درون جعبه قرار دارد. با این حال، باید بررسی کنید که آیا خرده فروش محلی شما آن را ارائه می دهد یا خیر.

طراحی، کیفیت ساخت، هندلینگ


هیچ چیز خاصی در مورد طراحی Redmi 13 وجود ندارد. این گوشی اصلی شما با چند ماژول دوربین دایره ای در پشت، سوراخ پانچ در جلو و اندازه مناسب، متناسب و متعادل است. بدن

شاید انتخاب رنگ تنها چیزی باشد که توجه ما را در طراحی ردمی 13 جلب می کند. اگر می خواهید همه چیز را ساده نگه دارید، Midnight Black وجود دارد. همه چیز ساده تر از این نمی شود. طلای شنی نیز نسبتاً بی ادعا است. اگرچه هنوز هم سایه خوبی است.

ما جزئی از واحد بررسی صورتی خود هستیم. این رنگ صورتی بسیار ظریف و بازیگوش است که به ندرت در گوشی می بینید. آبی اقیانوسی باید به نوعی «رنگ قهرمان» باشد. این تنها موردی است که از بین تعداد زیادی الگوی رنگی موج دار دارد.

Redmi 13 دارای یک مجموعه کاملا استاندارد از کنترل ها است. طرح نیز همانطور که انتظار می رود است. شما یک دکمه تنظیم صدا و دکمه پاور در سمت راست دارید. دومی دارای یک خواننده اثر انگشت خازنی یکپارچه است که هم سریع و هم قابل اعتماد است. ما هیچ شکایتی از آن نداریم.

قسمت چپ گوشی اکثرا خالی است، فقط سینی سیم کارت و میکرو اس دی. در پایین، میکروفون اصلی، اسپیکر تکی و پورت Type-C قرار دارد. بالای گوشی جک 3.5 میلی متری صدا و بلستر IR را در خود جای داده است. هر دوی اینها چیزهای اضافی کوچکی هستند.

جلوی گوشی دارای طراحی معمولی بودجه است. این شامل حاشیه‌های نمایشگر نسبتاً بزرگ است. به اندازه کافی عریض است که حسگر نور را بالای صفحه نمایش نگه دارد. یک سوراخ پانچ برای دوربین سلفی وجود دارد که در سمت بزرگتر نیز قرار دارد.

ردمی 13 ضد آب

سپس در مورد مواد. ردمی 13 علیرغم ماهیت بودجه ای خود، هنوز دارای دو ورقه شیشه ای مسطح در ساخت خود است – یکی در جلو و دیگری در پشت. جلویی نوعی شیشه کورنینگ گوریلا است. اگرچه، ما دقیقا نمی دانیم چه نوع.

قاب میانی از پلاستیک ساخته شده است، اما در دست هم ظاهر و هم حس خوبی دارد. این برای کل گوشی نیز صدق می کند. هیچ خمش قابل توجهی در شاسی یا توخالی در هیچ کجا وجود ندارد. همانطور که قبلاً ذکر شد، Redmi 13 فقط دارای حفاظت اولیه IP53 برای ورود است.

Redmi 13 به لطف گوشه های گرد و زیبای آن، در دست احساس محکمی و راحتی می کند. سطوح آن جمع نمی‌شوند یا لکه‌ها را خیلی بد نشان نمی‌دهند، که همیشه قابل قدردانی است.

نمایشگر redmi 13


Redmi 13 دارای صفحه نمایش بسیار بزرگ 6.79 اینچی است. رزولوشن FHD+ 1080 x 2460 پیکسل است که تراکم پیکسلی بسیار واضحی در حدود 396 ppi دارد. در حالی که خود نمایشگر در یک اتاق تاریک نیمه بد به نظر نمی رسد، هر نوع منبع نوری که از سطح بازتابنده اضافی آن منعکس می شود، تجربه را خراب می کند.

redmi 13 نمایشگر

و Redmi 13 به سادگی فاقد روشنایی برای مبارزه مناسب با بازتاب‌ها است. به طور رسمی، این گوشی باید قادر به انجام 550 نیت در حالت روشنایی بالا باشد. در آزمایش استاندارد شده خود، تنها 342 نیت را با حداکثر کردن لغزنده و 448 نیت در حالت روشنایی بالا اندازه‌گیری کردیم. متأسفانه، این برای راحت بودن در فضای باز کافی نیست. در واقع، همانطور که گفتیم، حتی مبارزه مناسب با بازتاب کف پا در داخل خانه نیز کافی نیست.

حداقل روشنایی که در نقطه سفید اندازه گیری کردیم 3.3 نیت بود که کاملا قابل احترام است. این صفحه نمایش همچنین از کاهش نور DC پشتیبانی می کند که البته در LCD که روشنایی آن مانند OLED ها از طریق PWM کنترل نمی شود، ارزش چندانی ندارد.

پنل ردمی 13 از عمق رنگ استاندارد 8 بیتی استفاده می کند. شما می توانید از بین چند حالت رنگ انتخاب کنید، و حتی تنظیم دستی دمای رنگ وجود دارد. با این حال، هرگز نمی توانید رنگ ها را کاملاً دقیق تنظیم کنید. Redmi 13 فضای رنگی sRGB را در تمام حالت‌های رنگی خود هدف قرار می‌دهد و به نظر می‌رسد همیشه کوتاه است.

Redmi 13 دارای نرخ رفرش 90 هرتز است. مسلماً، این به خوبی چیزی نیست که برخی از رقبای آن ارائه می کنند، مانند Poco M6 Pro و پنل OLED 120 هرتزی آن. با این حال، 90 هرتز بهتر از 60 هرتز است.

Redmi 13 دارای منطق تغییر نرخ به روز رسانی خودکار است که به طور پیش فرض روشن است. این نمایشگر در واقع می تواند در فرکانس های 36 هرتز، 48 هرتز، 60 هرتز و 90 هرتز کار کند. شما هر روز چنین حالت های نرخ تازه سازی کم و غیر معمولی را نمی بینید.

بسته به اینکه با گوشی در حال تعامل هستید یا خیر، روی صفحه چه اتفاقی می افتد و چه برنامه ای در فوکوس است، تلفن بین حالت ها در نوسان است. به نظر می رسد بازی با نرخ تازه سازی بالا به خوبی و به طور مداوم کار می کند. ما همه عناوین آزمایشی خود را برای همکاری و عبور از مرز 60 فریم در ثانیه دریافت کردیم.

باتری redmi 13

ردمی 13 روی صفحه نمایش از HDR پشتیبانی نمی کند. برخی از قابلیت های رمزگشایی HDR برای HDR10 و HLG را دارد. اگرچه بدون HDR10+ یا Dolby Vision. نکته مثبت این است که از بالاترین گواهینامه Widevine L1 DRM پشتیبانی می کند و به برنامه هایی مانند Netflix اجازه می دهد تا جریان های FullHD را برای اشباع وضوح نمایش ارائه دهند.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد
    رضا
    7تیر
    اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی