بررسی گوشی موبایل Xiaomi مدل Redmi A3

x
بررسی گوشی موبایل Xiaomi مدل Redmi A3

بررسی گوشی موبایل شیایومی مدل Redmi A3 

Mi A1 (بازبینی) اولین گوشی هوشمند شیائومی بود که بخشی از برنامه اندروید وان گوگل بود. این گوشی مانند سایر گوشی‌های هوشمند شیائومی، سخت‌افزار قدرتمندی نسبت به قیمت آن داشت، اما به جای MIUI خود شیائومی، اندروید موجودی را اجرا می‌کرد. در حالی که این دستگاه به اندازه برادران و برادران Redmi خود صدایی ایجاد نکرد، اما برخی از کاربران را پیدا کرد. شیائومی یک سال بعد جانشینی را در قالب Mi A2 (بازبینی) عرضه کرد. در حالی که شیائومی Mi A2 مسلماً یکی از بهترین گوشی‌های هوشمند دوربین در زیر روس‌ها بود. بخش 20000 در آن زمان، چند کاستی داشت. فاقد جک 3.5 میلی‌متری هدفون بود و فضای ذخیره‌سازی آن قابل افزایش نبود. شیائومی اکنون جانشینی برای Mi A2 با نام مناسب Mi A3 عرضه کرده است. این مدل جدید کاستی های Mi A2 را جبران می کند، اما آیا شیائومی در مورد چیز دیگری کوتاهی کرده است؟ Mi A3 را بررسی می کنیم تا متوجه شویم.

طراحی شیائومی Mi A3


شیائومی Mi A3 طراحی ساندویچی شیشه ای دارد که در مقایسه با Mi A2 با روکش فلزی تغییر کرده است. Corning Gorilla Glass 5 در جلو و پشت و همچنین روی ماژول دوربین وجود دارد که به دستگاه کمک می کند تا حدی در برابر خط و خش در استفاده روزمره مقاومت کند. صفحه نمایش دارای یک بریدگی قطره شبنم در بالا است که دوربین سلفی را در خود جای داده است. Mi A3 حاشیه‌های نازکی در کناره‌ها دارد، اما حاشیه‌های بالا و پایین نسبتاً ضخیم‌تر هستند.

شیائومی یک قاب پلاستیکی را در Mi A3 انتخاب کرده است که در دستگاه بیش از سفید ما با رنگ کروم ساخته شده است. Mi A3 در رنگ‌های خاکستری و نه فقط آبی نیز موجود است و به نظر می‌رسد نام رنگ‌ها از انتخاب‌های گوگل برای سری گوشی‌های پیکسل خود الهام گرفته شده است. در قسمت بالایی، جک هدفون 3.5 میلی‌متری، میکروفون ثانویه و فرستنده IR وجود دارد که می‌توان از آن برای کنترل لوازم مبتنی بر IR استفاده کرد.

Mi A3 دارای یک پورت USB Type-C در پایین با دو مشبک است، اگرچه تنها یکی در سمت راست بلندگو است. شیائومی دکمه های پاور و صدا را در سمت راست قرار داده است و دسترسی به آن ها آسان است. سینی هیبریدی دو سیم کارته در سمت چپ دستگاه قرار دارد.

شیائومی یک دوربین سه گانه در پشت به همراه فلاش تک LED ارائه می دهد. Mi A3 فاقد اسکنر اثر انگشت مشابه Mi A2 در پشت است زیرا به جای آن از اسکنر اثرانگشت زیر نمایشگر استفاده می‌کند.

مشخصات و نرم افزار شیائومی Mi A3


رقابت در بخش زیر 15000 روپیه همچنان شدیدتر می شود و بنابراین سازندگان گوشی های هوشمند را با بهترین سخت افزار ممکن عرضه می کنند. ما در حال حاضر گوشی هایی مانند Redmi Note 7 Pro (Review) و Vivo Z1 Pro (Review) را در این بخش داریم که به ترتیب از تراشه های Qualcomm Snapdragon 675 و Snapdragon 712 پشتیبانی می کنند.

شیائومی Mi A3 از چیپست کوالکام اسنپدراگون 665 بهره می‌برد که به تازگی آن را در ریلمی 5 (بازبینی) که اخیراً معرفی شده است، دیده‌ایم. این پردازنده جانشین اسنپدراگون 660 است که به Mi A2 انرژی می داد. این پردازنده مبتنی بر فرآیند ساخت 11 نانومتری است و دارای چهار هسته Kryo 260 با فرکانس 2 گیگاهرتز و چهار هسته دیگر Kryo 260 با کلاک 1.8 گیگاهرتز است. Mi A3 دو نوع دارد، یکی با 4 گیگابایت رم و 64 گیگابایت فضای ذخیره سازی و دیگری با 6 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی. ما برای این بررسی نسخه بالاتری داشتیم. شیائومی از حافظه داخلی UFS 2.1 برای Mi A3 استفاده می کند.

یکی از مواردی که برای ما تعجب آور بود، نمایشگر HD+ در Mi A3 بود. مدل های قبلی این گوشی، Mi A1 و Mi A2، هر دو دارای پنل فول اچ دی پلاس بودند. بله، Mi A3 در مقایسه با پنل‌های LCD در مدل‌های قدیمی‌تر از پنل AMOLED استفاده می‌کند، اما هنگام خواندن متن در Mi A3 می‌توانید پیکسل‌سازی را مشاهده کنید زیرا تراکم آن کمتر از 300 پیکسل در هر اینچ است. ما هیچ راهی برای تنظیم خروجی رنگ صفحه نمایش پیدا نکردیم، که متوجه شدیم برای میل ما بیش از حد تقویت شده است. این پنل روشنایی کافی دارد و در فضای باز خوانا است، اما گاهی اوقات مشاهده آن در زیر نور مستقیم خورشید آسان نبود.

Mi A3 دارای باتری 4030 میلی آمپر ساعتی است که بزرگتر از باتری 3000 میلی آمپر ساعتی Mi A2 است. این گوشی از شارژ سریع 18 واتی پشتیبانی می کند، اما شیائومی فقط یک شارژر 10 واتی در جعبه دارد. Mi A3 همچنین از بلوتوث 5، وای فای دو بانده، 4G VoLTE دوگانه و چهار سیستم ناوبری ماهواره ای پشتیبانی می کند.

از آنجایی که Mi A3 بخشی از برنامه اندروید وان است، به جای MIUI اندروید استوک را اجرا می کند. هیچ bloatware از قبل نصب نشده است، به این معنی که هیچ اعلان هرزنامه وجود ندارد. یک برنامه Mi Community به همراه چند برنامه Google وجود دارد. هیچ برنامه ای برای استفاده از فرستنده IR وجود ندارد، بنابراین باید خودتان آن را دانلود کنید. اگر اندروید استوک را دوست دارید، Mi A3 دقیقاً همین را ارائه می دهد. شما همچنین ویژگی Digital Wellbeing را دریافت خواهید کرد. Mi A3 به مدت دو سال به روز رسانی های اصلی سیستم عامل اندروید و به مدت سه سال به روز رسانی های امنیتی دریافت می کند.

عملکرد و عمر باتری شیائومی Mi A3


در حین استفاده از Mi A3، با هیچ لگ یا لکنت مواجه نشدیم و Snapdragon 665 SoC در این گوشی می‌توانست برنامه‌ها را بدون مشکل اجرا کند. ما نسخه رم 6 گیگابایتی Mi A3 را برای بررسی در اختیار داشتیم و می‌توانستیم به راحتی بدون نیاز به حذف برنامه‌ها در پس‌زمینه، چند کار را انجام دهیم. برنامه ها نیز بدون هیچ سر و صدایی بارگذاری می شوند. اسکنر اثر انگشت زیر نمایشگر در Mi A3 در مقایسه با برخی دیگر از گوشی‌های هوشمند با فناوری مشابه، کمی پایین‌تر قرار دارد. با این حال، باز کردن قفل گوشی هوشمند ناخوشایند نیست و کند نیست.

ما مجموعه معیارهای معمول خود را اجرا کردیم تا بفهمیم که Mi A3 در مقایسه با بسیاری از گوشی‌های هوشمندی که اخیراً با همان قیمت عرضه شده‌اند، کجا قرار می‌گیرد. در AnTuTu موفق به کسب 141132 امتیاز شد و تست های تک هسته ای و چند هسته ای Geekbench 4 به ترتیب 1504 و 5386 امتیاز را به ما دادند. به ترتیب در GFXBench T-Rex و CarChase سرعت 51 و 13 فریم بر ثانیه را مدیریت کرد.

این امتیازات در همان محدوده امتیازهای Realme 5 (بازبینی) قرار دارند. هنگامی که این امتیازات را با امتیازات Redmi Note 7S (بررسی) (دارای پردازنده Qualcomm Snapdragon 660) مقایسه کردیم، متوجه شدیم که Mi A3 در تست‌های CPU کمی بدتر است، اما در تست‌های GFXBench برتری دارد که می‌تواند به دلیل پایین بودن آن باشد.

PUBG Mobile به طور پیش‌فرض روی کیفیت پایین از پیش تنظیم شده با گرافیک روی Smooth و نرخ فریم روی متوسط تنظیم شده است. ما کیفیت گرافیک را به بالانس رساندیم و Mi A3 همچنان می‌توانست بازی را بدون لکنت یا تاخیر انجام دهد. پس از 30 دقیقه بازی، متوجه شدیم که گوشی هوشمند در لمس کمی گرم است و 10 درصد افت باتری را ثبت کرده است.

Mi A3 در مقایسه با Mi A2 عمر باتری خوبی دارد. در تست حلقه ویدیویی HD ما، Mi A3 به مدت 16 ساعت و 21 دقیقه کار کرد. با استفاده منظم ما، که شامل اجرای همه معیارها، گرفتن عکس و فیلم و استفاده از یک حساب کاربری فعال واتساپ بود، هر شارژ کامل حدود یک روز و نیم طول کشید. شارژر 10 واتی عرضه شده توانست Mi A3 را در 30 دقیقه به 27 درصد و در یک ساعت به 54 درصد برساند. اگر می‌خواهید سرعت این کار را افزایش دهید، توصیه می‌کنیم که روی یک شارژر سریع 18 واتی سرمایه‌گذاری کنید.

دوربین های شیائومی Mi A3


شیائومی Mi A2 دوربین های خوبی را نسبت به قیمت ارائه می دهد و طبیعتاً مردم انتظار دارند Mi A3 کفش های خود را پر کند. شیائومی با تنظیمات دوربین سه گانه در Mi A3 راه اندازی کرده است. یک سنسور 48 مگاپیکسلی Sony IMX 586 برای دوربین اصلی و یک دوربین ثانویه 8 مگاپیکسلی با لنز زاویه باز با میدان دید 118 درجه وجود دارد. سومین سنسور عمق 2 مگاپیکسلی است. سنسور سونی IMX586 همچنین در گوشی های پریمیوم مانند OnePlus 7 (Review) و Redmi K20 Pro (Review) یافت می شود. برای عکس های سلفی، Mi A3 دارای دوربین جلویی 32 مگاپیکسلی است.

نرم افزار دوربین Mi A3 تفاوت چندانی با آنچه در گوشی های هوشمند Redmi که MIUI دارند دیده ایم، ندارد. برنامه دوربین Mi A3 دارای چندین حالت عکاسی از جمله پرتره، شب، پانوراما و حرفه ای است، جدا از حالت های معمول عکس و فیلم. همچنین دارای کلیدهای سریع برای HDR، AI، فلاش و فیلترها است. یک حالت 48 مگاپیکسلی وجود دارد که به شما امکان می دهد با وضوح کامل سنسور عکس بگیرید، اما حالت عکس معمولی عکس های 12 مگاپیکسلی را برای وضوح بهتر باز می گرداند.

عکس های گرفته شده در نور روز جزئیات خوبی داشتند. تلفن توانست فوکوس را به سرعت قفل کند و نوردهی را به درستی تنظیم کند. اشیاء در فاصله قابل تشخیص بودند و متن در فاصله نیز خوانا بود. با این حال، Mi A3 HDR را به خوبی انجام نمی دهد، و سیاهان را کمی بیش از حد تهاجمی بلند می کند. این امر کنتراست عکس ها را از بین می برد و باعث می شود آنها مصنوعی به نظر برسند. سنسور زاویه باز به گرفتن فریم‌های عریض‌تر کمک می‌کند، اما در مقایسه با عکس‌های گرفته شده با سنسور اصلی، جزئیات را از دست می‌دهید.

در نور کم، Mi A3 تا زمانی که صبور باشید، عکس های خوبی ارائه می دهد. فوکوس را به سرعت قفل می کند اما برای گرفتن تصویر کمی کند است. گرفتن عکس کمی بیشتر از آنچه پیش‌بینی می‌کردیم طول کشید، که گاهی اوقات باعث تاری حرکت می‌شد. پس از زدن دکمه شاتر باید مدتی کاملاً بی حرکت بمانیم تا از واضح بودن تصویر مطمئن شویم. عکس های در نور کم جزئیات خوبی داشتند و نویز تحت کنترل بود. تغییر Mi A3 به حالت شب منجر به تصاویر روشن تر با جزئیات بهتر شد.

سلفی‌هایی که در فضای باز گرفته می‌شد جزئیات خوبی داشتند و سوژه‌ها به درستی در معرض دید قرار می‌گرفتند. این برنامه دارای یک حالت Beautify است که می تواند قبل از گرفتن عکس فعال شود. برای پرتره‌های سلفی، گوشی تشخیص لبه خوبی داشت و به ما امکان تنظیم سطح تاری را می‌داد. در نور کم، ما مجبور بودیم تلفن را بیش از حد معمول ثابت نگه داریم تا از یک عکس واضح اطمینان حاصل کنیم. سلفی های گرفته شده در نور کم جزئیات خوبی داشتند و به خوبی نوردهی می شدند.

نتیجه


دو قدم به جلو، یک قدم به عقب، بهترین راه برای توصیف استراتژی شیائومی با Mi A3 است. این شرکت جک 3.5 میلی‌متری هدفون و فضای ذخیره‌سازی قابل ارتقا را بازگرداند، اما وضوح صفحه‌نمایش را به HD+ کاهش داد. اسنپدراگون 665 جدید کوالکام یک پردازنده توانمند است و عملکرد خوبی نسبت به قیمت ارائه می دهد. Mi A3 همچنین از باتری بزرگتری بهره می برد و می تواند با یک بار شارژ بیشتر از مدل قبلی خود دوام بیاورد. عملکرد دوربین برای گوشی هایی با این سطح قیمت بسیار قوی است و به برجسته شدن آن کمک می کند.

با قیمت اولیه آن از روپیه. 12999 نوع پایین رده Mi A3 مانند برخی دیگر از گوشی های هوشمند ارزش پولی بالایی ندارد. Realme 5 (Review) همان پردازنده را با شروع قیمت روپیه ارائه می دهد. 9,999. اگر عملکرد برای شما بالاتر از کیفیت عکس است، Redmi Note 7 Pro (بررسی) خود شیائومی با تراشه قدرتمندتر Snapdragon 675 با قیمت 2000 روپیه در دسترس است. 13999.

نوع بالاتر Mi A3 با قیمت روپیه است. 15999 چندان جذاب نیست، زیرا نسخه Realme 5 Pro با 8 گیگابایت رم و 128 گیگابایت فضای ذخیره سازی قیمتی معادل روپیه دارد. 16999. پیشنهاد ریلمی بر اساس برداشت های اولیه ما از آن جالب به نظر می رسد و در بررسی کامل خود از این گوشی اطلاعات بیشتری خواهیم داشت، پس با گجت 360 همراه باشید.

شیائومی Mi A3 تنها برای افرادی جذاب خواهد بود که واقعاً برای تجربه اندروید و به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری ارزش زیادی قائل هستند و خواهان عملکرد خوب دوربین هستند، بدون این‌که به ضررشان تمام شود. برای آن مخاطب خاص، Mi A3 در حال حاضر بهترین گزینه موجود در بازار است.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد
    رضا
    26اردیبهشت
    اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی