بررسی +Realme 12 Pro

بررسی +Realme 12 Pro

معرفی و مشخصات

بخش گوشی های هوشمند میان رده امسال شروع بسیار خوبی دارد. به نظر می رسد که میان رده های جدید دارای تنظیمات دوربین جدید و قوی تر، چیپست های زیباتر از کوالکام و حتی نمایشگرهای بهتر هستند.
+Realme 12 Pro هنوز در حال پیشرفت است و بدون شک بزرگترین ارتقاء سخت افزار دوربین است.

Realme جدید دارای یک دوربین تله فوتو مناسب، لنز پریسکوپ با زوم 3 برابری است. این یک ویژگی بسیار نادر در این رنج قیمت است. در مورد قیمت ها، برچسب قیمت راه اندازی 2000 روپیه افزایش یافته است، اما باید دید که آیا قیمت اروپایی اصلاح خواهد شد یا خیر.

شاید برای تطبیق دوربین 64 مگاپیکسلی پریسکوپ گران‌تر تله فوتو، ریلمی مجبور بود با دوربین اصلی سازش کند. دوربین اصلی 200 مگاپیکسلی با دوربین 50 مگاپیکسلی با سنسور کمی کوچکتر نیز جایگزین شده است. سومین دوربین کمکی 8 مگاپیکسلی فوق عریض باقی مانده است.

دستگاه جدیدتر اکنون یک چیپست قدرتمندتر Snapdargon 7s Gen 2 و همچنین بر اساس فرآیند تولید مدرن 4 نانومتری ارائه می دهد.

هیچ تغییری در صفحه نمایش ایجاد نشده است، اگرچه ما انتظار نداشتیم که در ابتدا تغییری ایجاد شود. پنل OLED خمیده 120 هرتزی سال گذشته در سال 2024 نیز کاملاً خوب است. شاید حداکثر روشنایی کمی کمتر از راه حل های رقبا باشد، اما همچنان برای استفاده راحت در فضای باز به اندازه کافی خوب است.

این دستگاه همچنین طراحی نرم خود را با چرم گیاهی و باتری 5000 میلی آمپر ساعتی حفظ کرده است، اما متأسفانه، این دستگاه اکنون با یک آجر 67 واتی شارژ می شود که نسبت به شارژ 100 واتی نسبت به سال گذشته کمتر است.

به نظر می‌رسد اگر Realme مجبور بود برای تطبیق برخی از ویژگی‌های جدید، از جمله دوربین تله‌فوتو پریسکوپ، چند مصالحه را اینجا و آنجا انجام دهد. ما عمیق‌تر به صفحات زیر می‌رویم تا ببینیم آیا تغییرات قابل‌توجه دیگری وجود دارد که به سختی از برگه مشخصات تشخیص داده می‌شود.

جعبه گشایی +Realme 12 Pro

+Realme 12 Pro در یک جعبه خرده‌فروشی استاندارد شامل دفترچه‌های راهنمای کاربر معمولی، شارژر 67W و کابل USB-A به USB-C برای شارژ و انتقال داده عرضه می‌شود.

یک قاب سیلیکونی شفاف نیز وجود دارد که طراحی منحصر به فرد را پنهان نمی کند.

طراحی و ارگونومی

+Realme 12 Pro جدید تغییرات نسبتاً ظریفی را در طراحی نسبت به مدل سال گذشته به ارمغان می آورد. جزیره دوربین همچنان دایره‌ای است، اما بیشتر با طراحی ساعت‌مانند Oppo Find N3 و OnePlus 12 مطابقت دارد. ماژول دوربین به خودی خود کمی بیرون می آید.بقیه قسمت‌های پشتی تقریباً بدون تغییر باقی می‌مانند - چرم گیاهی که در لمس با نواری زیپ مانند در وسط آن واقعاً نرم است. روکش چرمی به چسبندگی کمک می‌کند و لبه‌های منحنی آن کاملاً راحت هستند.در مورد لبه ها، آنها بدون ایجاد شکاف یا برآمدگی با قاب کناری برخورد می کنند و کل دستگاه در لمس صاف به نظر می رسد. سطح کاردستی عالی است.

این گوشی در سه رنگ موجود است - آبی زیردریایی، بژ ناوبری و قرمز اکسپلورر. ما رنگ آبی زیردریایی را در دفتر خود داریم.

طراحی جلو طبق روال معمول است، به جز صفحه نمایش خمیده، که در بخش میان رده نیز یک نمونه نادر است. بنابراین، اگر به صفحه نمایش خمیده علاقه دارید، Realme 12 Pro+ تقریباً تنها گزینه شما نسبت به قیمت است. حاشیه ها نیز مانند تیغ نازک هستند.

کیفیت ساخت و احساس کلی قطعاً ویژگی های برجسته Realme 12 Pro+ هستند. در دست احساس امنیت، سبک وزن و نازکی می کند - با وجود اندازه آن، کار با آن بسیار آسان است. و گواهی IP65 اضافه شده یک امتیاز خوب است که +Realme 11 Pro سال گذشته از آن برخوردار نبود.تنها شکایت ما موقعیت خوان اثر انگشت است. سریع و پاسخگو است، اما خیلی نزدیک به لبه پایینی صفحه نمایش قرار گرفته است و هنگام در دست گرفتن عادی گوشی، دستیابی با انگشت شست کمی سخت است.

OLED خمیده 6.7 اینچی، 120 هرتز

+Realme 12 Pro دارای همان پنل OLED خمیده 120 هرتزی با قطر 6.7 اینچی و وضوح 1080p است. نمایشگر تقریباً همه زنگ‌ها و سوت‌ها را نیز دارد - عمق رنگ 10 بیتی، پشتیبانی از HDR10+ و کاهش نور PWM 2160 هرتزی برای کاربران با چشم‌های حساس.


ریلمی برند جلویی شیشه سکوریت شده را فاش نمی کند، اما همانطور که قبلا ذکر شد، ما تحت تاثیر حاشیه های کوچک و بریدگی دوربین کوچک هستیم.

در آزمایش‌های ما، دستگاه همانطور که انتظار می‌رفت عمل کرد - حداکثر روشنایی 497 نیت در حالت دستی و 802 نیت در حالت خودکار زمانی که در معرض نور شدید خورشید یا محیط‌های به اندازه کافی روشن قرار گرفت. و اگرچه روشن ترین صفحه نمایش در اطراف نیست، اما همچنان برای خوانایی عالی در زیر نور خورشید به اندازه کافی خوب است.

متأسفانه نمایشگر Realme 12 Pro Plus از نظر ویژگی‌ها نیز با رقبا مطابقت ندارد. این گوشی حداقل در Netflix از HDR پشتیبانی نمی کند، در حالی که برخی از گزینه های جایگزین حتی Dolby Vision دارند. با این حال، ویدیوهایی با قابلیت HDR در YouTube دریافت می کنید. گواهی Widevine L1 در دسترس است، بنابراین می توانید محتوای Netflix را بدون HDR تماشا کنید.

نرخ تجدید

دستگاه دارای سه حالت انتخاب خودکار، بالا و استاندارد است. حالت‌های High و Auto به روشی مشابه کار می‌کنند - از حداکثر 120 هرتز در رابط کاربری و برخی از برنامه‌های پشتیبانی شده استفاده می‌کنند و برای تصویر استاتیک، پخش ویدیو (اما نه رابط کاربری ویدیو) و برنامه‌های ناسازگار مانند Google Maps و برنامه دوربین به 60 هرتز تغییر می‌کنند. .

حالت خودکار کمی محدودتر است - برنامه را تجزیه و تحلیل می کند و سپس تصمیم می گیرید که آیا ارزش استفاده از 120 هرتز را دارد یا خیر. ما متوجه شدیم که بسیاری از برنامه‌ها، مانند مرورگرهای وب، برنامه‌های ویدیویی مانند Netflix، برنامه‌های آفیس و سایر برنامه‌ها به 60 هرتز محدود می‌شوند.

عمر باتری

این دستگاه مانند نسل قبلی خود از یک باتری استاندارد 5000 میلی آمپر ساعتی کار می کند، اما اسنپدراگون 7s نسل 2 جدید، در تئوری، بازده کلی بهتری را ارائه می دهد. و در بیشتر موارد، آزمایش های زندگی واقعی صحت آن را ثابت می کند. +Realme 12 Pro با بهبود زمان مکالمه و مرور وب، عمر باتری کمی بیشتر دارد. با این حال، امتیاز استفاده فعال فقط کمی بالاتر از Realme 11 Pro سال گذشته است زیرا هیچ تغییری در زمان پخش ویدیو وجود ندارد و استقامت بازی بیش از یک ساعت کمتر است.

در مقایسه با رقبا، +Realme 12 Pro تقریباً در هر دسته بندی پیشروی می کند. این گوشی در زمان مکالمه، مرور و پخش ویدئو امتیاز بالاتری می گیرد و تنها در تست بازی کوتاه می آید. و حتی در آنجا هم خیلی عقب نیست.

سرعت شارژ

متأسفانه +Realme 12 Pro در مورد سرعت شارژ یک گام به عقب برمی‌دارد. نه لزوما در مقایسه با رقبای خود، بلکه در مقایسه با سلف خود. +Realme 11 Pro از شارژ 100 واتی پشتیبانی می کند، در حالی که 12 Pro+ جدیدتر با 67 وات شارژ می شود.با این حال، در عمل، تفاوت چندان بزرگ نیست. مدل جدیدتر تنها در 15 دقیقه به 49 درصد می رسد (در مقابل 63 درصد که در مدل قبلی خود به دست آورده بود)، در حالی که شارژ کامل حدود 43 دقیقه طول می کشد، در حالی که برای 11 Pro+ 28 دقیقه افزایش یافته است.

هنگامی که +Realme 12 Pro را در مقابل رقبای خود قرار می دهیم، به نظر می رسد که این گوشی بیشتر با آنها برابری می کند. سری Redmi Note کمی سریعتر هستند.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد
    رضا رحیمی
    3اسفند
    اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی