بررسی Poco X6 Pro

بررسی Poco X6 Pro

معرفی POCO X6 Pro

یک خانواده کامل از Pocos به یکباره به آستان ما رسیدند و این بهترین یکی از این دسته است - X6 Pro. آخرین X Pro دارای چیپست قدرتمند Mediatek، صفحه نمایش OLED روشن و شارژ سریع است و با سیستم عامل جدید HyperOS شیائومی در بالای اندروید 14 عرضه می شود.

برای بررسی نمونه دیگری از سردرگمی احتمالی ناشی از شیوه‌های مشکوک شیائومی در نام‌گذاری و در دسترس بودن، به این نکته اشاره می‌کنیم که Poco X6 Pro از نظر مشخصات بسیار شبیه به Redmi K70E است که فقط در چین عرضه می‌شود. البته پرو دارای مقداری DNA با X6 غیرپرو است، و تکه‌ها و تکه‌ها با این یا آن عضو فهرست Redmi Note 13 (که تعداد انگشت شماری نیز وجود دارد) مشترک است.

اگر تمرکز خود را به Poco X6 Pro برگردانیم، به یک OLED 6.67 اینچی با حداکثر 1200 نیت روشنایی (حتی 1800 در برخی موارد)، پشتیبانی از Dolby Vision و وضوح بالاتر از حد متوسط نگاه می کنیم. Dimensity 8300 Ultra که به Poco قدرت می دهد، در مرز بین سیلیکون میان رده و پرچمدار قرار گرفته است و نوید عملکرد انبوهی را می دهد. در همین حال، تصاویر بهینه‌سازی‌شده پوشش اندرویدی جدید، ظاهری تازه را در MIUI ارائه می‌دهد که مورد علاقه بسیاری است.

یکی از تفاوت های قابل توجه بین پوکو و همتای چینی Redmi آن ظرفیت باتری است - X6 Pro دارای ظرفیت 5000 میلی آمپر ساعت در مقایسه با 5500 میلی آمپر ساعت K70E است. قابلیت شارژ 67 واتی یکی دیگر از کاهش‌های جزئی در انتقال از چین به جهان است (90 وات در Redmi)، اگرچه ما هنوز منتظر اعداد ثابت از این هستیم.

x6 pro

وقتی صحبت از سیستم دوربین به میان می‌آید، هیجان زیادی وجود ندارد، اما هنوز هم می‌خواهیم از سخت‌افزار بسیار شگفت‌انگیز غافلگیر شویم. یک دوربین اصلی 64 مگاپیکسلی با یک دوربین فوق عریض 8 مگاپیکسلی و یک دوربین ماکرو 2 مگاپیکسلی به آن ملحق می شود - اگر دوربین اصلی بتواند زوم 2 برابری را با هر سطح موفقیت انجام دهد، می تواند نمایش معقولی باشد.

[[[[[[[[[

جعبه گشایی Poco X6 Pro

X6 Pro در یک جعبه مقوایی آشنا با طرح رنگ مشکی و زرد عرضه می شود. به غیر از گوشی، یک قاب محافظ سیلیکونی نرم، یک شارژر 67 واتی و یک کابل USB-A-to-C دارید.

x6 pro unboxing

طراحی، کیفیت ساخت، هندلینگ

وقتی صحبت از طراحی Poco X6 Pro به میان می‌آید شگفت‌انگیز نیست - مستطیل دوربین بزرگ و آشنا در پشت، نقطه‌ای بر روی کیک بلوکی و لبه‌های تیز پوکو است. مسلماً، Pro نسبت به X6 کاملاً مسطح کمی بیشتر از نظر شکل ظاهری دارد - یک انحنای ملایم در لبه‌های پشتی که کمی چیزها را ادغام می‌کند.

برخلاف محافظ صفحه نمایش Victus X6، X6 Pro دارای یک صفحه گوریلا گلس 5 در بالای صفحه نمایش خود است - پیشرفتی نسبتاً شگفت‌انگیز. فریم در پرو مانند مدل وانیلی از پلاستیک مات است و پنل پشتی نیز از پلاستیک ساخته شده است.

Poco X6 Pro در سه رنگ مشکی، زرد و خاکستری عرضه می شود. واحد بررسی ما رنگ مشکی است، براق و آینه مانند است، و از نظر برداشتن لکه ها به همان اندازه بد است. گزینه زرد دارای روکش چرمی است، بنابراین باید چسبندگی بیشتری داشته باشد و کمتر با اثر انگشت سازگار باشد. رنگ خاکستری که ما ندیده‌ایم، اما اگر پوکو به نوعی روکش مات ارائه نکرده باشد، احتمالاً در تمیز نگه داشتن آن به اندازه رنگ سیاه بد است.

قبلاً به وصله دوربین در پشت X6 Pro اشاره کردیم، اما در این مرحله آنقدر نشانه طراحی مشخص است که تکرار آن را تحمل می کند. در این رنگ مشکی، به اندازه دو گزینه دیگر که در آن رنگ مشکی با رنگ بقیه پنل تضاد دارد، کاملاً برجسته نیست، اما همچنان به لطف لنزهای دوربین بزرگ و نشان پوکو، توجه را به خود جلب می کند.

همانند X6، X6 Pro دارای گواهی IP54 برای محافظت در برابر گرد و غبار و آب است. جدا از گرد و غبار، 4 در رتبه بندی به این معنی است که باید برای پاشش های شدید از تمام 360 درجه پوشانده شود و گوشی باید بتواند در برابر بارندگی جان سالم به در ببرد. همانطور که گفته شد، بسیاری از گوشی های این کلاس دارای حفاظت IP67 یا IP68 با درجه غوطه وری هستند، بنابراین Poco X6 Pro کمی مجهز نیست.

در قسمت جلویی، جایی که OLED 6.67 اینچی در مرکز قرار می گیرد، بیش از تجهیزات مناسبی است، اما بیایید با اعداد و ارقام از خودمان جلوتر نباشیم. قاب‌های نازکی که با نگاهی گذرا ضخامت یکنواختی به نظر می‌رسند، جلوه‌ای نسبتاً عالی ایجاد می‌کنند.

در بالای صفحه نمایش، جایی که شیشه به قاب می رسد، یک بخش تراش خورده برای گوشی وجود دارد. دوربین سلفی پانچ سوراخ در امتداد لبه بالایی صفحه نمایش قرار گرفته است.

سمت راست گوشی دارای کنترل های فیزیکی است - یک دکمه روشن/خاموش و یک دکمه تنظیم صدا در بالای آن که هر دو به خوبی کلیک می کنند. در سمت راست چیزی نیست

در بالا، خروجی دیگری برای بلندگوی بالایی وجود دارد. همچنین در اینجا فرستنده IR وجود دارد - یک عنصر اصلی در تلفن های شیائومی بدون در نظر گرفتن خط تولید، و میکروفون برتر.

قسمت پایین جایی است که چیزهای معمولی را پیدا خواهید کرد - پورت USB-C، بلندگو و میکروفون. اسلات سیم کارت در اینجا نیز دیده می شود، سینی دو سیم کارت نانو که توسط یک واشر قرمز در برابر نفوذ گرد و غبار و آب محافظت می شود.

همچنین یک اسکنر اثر انگشت نوری در زیر نمایشگر وجود دارد و طبق تجربه ما بدون هیچ گونه حادثه ای کار می کرد. می‌توانست آن را کمی بالاتر قرار دهد، اما چیزی نیست که بعد از چند روز یا حتی چند ساعت با Poco نتوانید از آن استفاده کنید.

X6 Pro دارای ابعاد 160.5x73.4x8.25 میلی‌متر و وزن 186 گرم است، اگر نسخه پلاستیکی معمولی را دریافت می‌کنید - 0.1 میلی‌متر ضخامت و 4 گرم وزن برای گزینه چرم وگان اضافه کنید. ردپای به طور قابل توجهی کوچکتر از X5 Pro است، در حالی که نمایشگر همان اندازه را نیز در خود جای می دهد، به طوری که درک نازکی قاب توسط اعداد نیز تأیید می شود - 2.6 میلی متر باریک تر، حتی در این اندازه کلی، بسیار باریک تر است.

البته این یک گوشی با اندازه کامل باقی می ماند و جیب هایی را اشغال می کند. هندلینگ اکثرا خوب است - لبه های خمیده عقب احساس در دست را بهبود می بخشد، در حالی که قاب تخت فضای زیادی برای گرفتن دارد، حتی اگر به خودی خود چسبندگی خاصی ندارد. پشت براق خیلی لغزنده نیست، اگرچه گزینه چرم گیاهی احتمالا خرید ایمن‌تری را ارائه می‌کند - نه به ذکر است که مقاومت در برابر لک بهبود یافته است.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد
    رضا رحیمی
    22بهمن
    اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی