بررسی Samsung Galaxy Watch6

بررسی Samsung Galaxy Watch6

معرفی
در نگاه اول، سامسونگ با به‌روزرسانی‌های سری Galaxy Watch6 خود بسیار مطیع بود. اما می توانید استدلال کنید که اشتباه بسیار کمی در سری Galaxy Watch5 وجود دارد و همه ارتقاهایی که ما دریافت کردیم مفید یا قابل تأمل بودند.

ساعت‌های جدید از چیپست جدید Exynos W930 استفاده می‌کنند که تقریباً مشابه W920 سال گذشته است. هر دو بر روی یک فرآیند 5 نانومتری ساخته شده‌اند و دارای پردازنده‌های دو هسته‌ای Cortex-A55 هستند، اما تراشه جدید دارای سرعت کلاک بالاتر 1.4 گیگاهرتز است که به گفته سامسونگ باعث افزایش 18 درصدی سرعت می‌شود. سری Watch6 همچنین رم را تا 2 گیگابایت افزایش می دهد.

watch 6 samsung

در بخش نرم افزاری، Galaxy Watch6 دارای سیستم عامل Wear OS 4 گوگل با OneUI 5 سامسونگ است. این ساعت به طور کلی شبیه به مدل قبلی خود است، اما برخی از تغییرات ظریف در طراحی ویجت ها وجود دارد و چند صفحه ساعت جدید نیز وجود دارد.

کیفیت ساخت و طراحی

سامسونگ مدل کلاسیک را با قاب چرخان فیزیکی بازگرداند، اما مدل وانیلی را نسبتاً بدون تغییر به نظر می‌رساند. کمی نزدیک‌تر نگاه کنید و متوجه خواهید شد که گلکسی واچ 6 حاشیه‌ها را بیشتر به داخل فشار می‌دهد و صفحه نمایش کمی بزرگ‌تر را در همان قاب ایجاد می‌کند.

از نظر فنی، ما Galaxy Watch6 را با همان قاب‌های 40 و 44 میلی‌متری سال گذشته دریافت می‌کنیم، اما حاشیه‌های آن کوچک شده و اندازه‌های صفحه نمایش مربوطه 1.3 و 1.5 اینچ است که 0.1 اینچ بزرگ‌تر از سری Watch5 است. وقتی ساعت‌های سال گذشته را به ساعت‌های امسال می‌گذارید، تغییر محسوسی است.

ساعت جدید حتی کمی کوچکتر از Watch5 است، اما وزن آنها یکسان است.

این بررسی مربوط به گلکسی واچ ۶ طلایی ۴۰ میلی‌متری است. این محصول در جعبه ای سازگار با محیط زیست که از کاغذ بازیافتی ساخته شده است، حاوی ساعت و یک شارژر بی سیم است که به کابل USB-C ختم می شود.

یکی از تغییراتی که در سال جاری ایجاد شد، ساعت‌های دکمه‌ای جدید است. آنها به جای میله های فنری معمولی از یک دکمه برای جدا کردن و اتصال استفاده می کنند. این روش بهتری برای انجام کارها است و تعویض باندها را آسان‌تر می‌کند. با این حال، اگر در حال حاضر مجموعه‌ای از باندهای 20 میلی‌متری با میله‌های فنری دارید، روی ساعت جدید به خوبی کار می‌کنند.

طراحی ساعت سری ۶ سامسونگ

گلکسی واچ 6 با مواد مشابه با نسل قبلی خود ساخته شده است که چیز بدی نیست. شما یک پوشش آلومینیومی و روی شیشه کریستال یاقوت کبود و سرامیک در پایین دریافت می کنید. این بدان معنی است که خراشیدن یا شکستن شیشه ساعت تقریبا غیرممکن است.

جای تعجب نیست که واحد ما پس از یک هفته آزمایش شدید بکر است - بدون خراش یا فرورفتگی.

این ساعت همچنین دارای استاندارد IP68 برای مقاومت در برابر آب و گرد و غبار است و با امتیاز 5 ATM برای 50 متر غواصی بدون نگرانی، آن را تکمیل می کند.

دو دکمه در کنار گلکسی واچ 6 وجود دارد - یک دکمه هوم که به رنگ قرمز برجسته است و یک دکمه برگشت. دکمه Home می‌تواند شما را با یک بار فشار دادن به خانه ببرد، Bixby را با فشار طولانی باز کند، یا با دو بار فشار دادن به آخرین برنامه استفاده شده خود ببرد. می‌توانید آن گزینه‌ها را تا حدودی سفارشی کنید - برای مثال، می‌توانید فشار طولانی را تغییر دهید تا دستیار Google بیدار شود یا منوی خاموش کردن را به شما بدهد، و برای باز کردن هر برنامه، باز کردن تمرین یا رفتن به گزینه‌های دسترسی، دوبار فشار دهید.

samsung galexy watch

شما همچنین می‌توانید با حرکات حرکتی خود را تکان دهید - مچ خود را به سمت پایین بچرخانید تا تماسی را رد کنید، آن را بالا بیاورید تا به تماس پاسخ دهید، یا یک برنامه انتخابی را با یک پمپ مچ دوتایی جعلی باز کنید، اما ما با آن‌ها زمان بدی داشتیم.

ردیابی تناسب اندام و سلامت


سامسونگ به لطف بهبود نرم افزاری در سنسور دمای پوست مادون قرمز سری Galaxy Watch5 سال گذشته، پیشرفت هایی در ردیابی سلامتی ایجاد کرد. این ساعت همچنان از سنسور برای ردیابی دوره ماهانه، چرخه تخمک گذاری و پنجره های باروری زنان استفاده می کند، اما از آن برای ردیابی دقیق تری خواب نیز استفاده می کند.

گلکسی واچ 6 چرخه‌های خواب شما را به تفکیک می‌دهد - بیداری، خواب REM، و همچنین خواب سبک و عمیق، رتبه‌بندی کلی از خوابتان را به شما نشان می‌دهد و نکات مفیدی را برای بهبود در مناطق خاص به شما ارائه می‌دهد. از نگاه کردن به گوشی درست قبل از خواب یک مثال است. راه حل سامسونگ برای این کار این است که در لحظه فعال کردن حالت خواب ساعت، صفحه نمایش گوشی خود را سیاه و سفید کنید.

در نهایت، پس از چند روز ردیابی خواب، ساعت یک حیوان خواب را به شما اختصاص می دهد. ردیابی خواب زمانی مفید است که الگوهای خاصی را جدا کرده و شروع به ایجاد تغییرات جزئی برای اصلاح عادات بد کرده باشید. شما باید هر شب ساعت را بپوشید، که گلکسی واچ 6 40 میلی متری برای آن ایده آل است.

گلکسی واچ 6 مانند مدل های قبلی خود می تواند شاخص توده بدن شما را با استفاده از حسگر BIA اندازه گیری کند. مخفف Body Impedance Analysis، حسگر سعی می‌کند با استفاده از تکانه‌های الکتریکی، تغییرات ماهیچه‌های اسکلتی، آب و توده چربی بدن شما را اندازه‌گیری کند.

ما این قرائت‌ها را با مقیاس هوشمند Withings اندازه‌گیری کردیم و قرائت‌های تقریباً یکسانی به دست آوردیم، اما کل روش این اندازه‌گیری‌ها تقریباً مبهم است و ما به مقادیر مطلق گزارش شده آنها اعتماد نداریم. اگر مطمئن شوید که همیشه اندازه گیری ها را با سطح هیدراتاسیون مشابه انجام می دهید، می توانند برای ردیابی تغییرات مفید باشند.

تشخیص پاییز Galaxy Watch6 بسیار مفیدتر است. اگر حسگرهای ساعت سقوط را تشخیص دهند، گزینه‌هایی برای تماس با یک شماره اضطراری یا یک مخاطب از پیش تعیین شده دریافت خواهید کرد.

طبیعتاً ردیابی تناسب اندام با بیش از 90 تمرین نیز وجود دارد. حالت‌های خاصی از یک مربی اختصاصی پشتیبانی می‌کنند تا به شما راهنمایی بدهد. حتی می توانید تمرینات خود را سفارشی کنید.

این داور ترکیبی از دویدن، «تمرینات دیگر» (تمرین با وزنه و وزن بدن)، و پیاده روی (متاسفانه برای اسکی کمی زود است) انجام می دهد. او همچنین یک کاربر قدیمی گلکسی واچ است. و می توانم به شما بگویم Galaxy Watch6 یک ردیاب تناسب اندام عالی است. هرگز ضربان قلب من را در طول یک جلسه از دست نداده و هیچ مشکلی نداشته است.

باتری watch 6

یکی از مزاحمت‌های جدی که من دارم، سلامتی سامسونگ است - پایه اصلی پوشیدنی‌های هوشمند سامسونگ و گوشی‌های هوشمند آن. من به صورت هفتگی می دوم و رکوردهای خاصی برای خودم جمع کرده ام. گلکسی واچ 6 فکر می کرد که اولین دویدن من با آن اولین دویدن من است، اولین کیلومتر کامل شده من اولین بار است و غیره. من سابقه کامل پیگیری خود را در هیچ نقطه ای از استفاده از Galaxy Watch6 نداشتم، که ایده آل نبود.

صفحه اصلی تمرین نیز نسبتاً محدود است. این می تواند سه تمرین و یک برگه بیشتر را نشان دهد - به نظر می رسد سامسونگ به راحتی می تواند بیشتر را فشرده کند.

عمر باتری

سامسونگ گلکسی واچ 6 40 میلی‌متری دارای باتری 300 میلی‌آمپر ساعتی است که نسبت به مدل سال گذشته 284 میلی‌آمپر ساعتی بیشتر است. باتری 44 میلی‌متری، 15 میلی‌آمپر ساعت از ساعت 425 میلی‌آمپر ساعت بزرگ‌تر از ساعت 5 است.

می‌توانید از Galaxy Watch6 40mm/44mm عملکردی مشابه مدل سال گذشته داشته باشید. این یعنی یک روز کامل استفاده سنگین و یک شب ردیابی خواب پس از آن، با فعال بودن نمایشگر همیشه روشن.

من ساعت را تمام روز در محل کار می پوشم، سپس چند روز در هفته بعد از کار از آن برای تمرین استفاده می کنم و سپس آن را تا زمانی که حدود ساعت 11 شب وقت خواب فرا می رسد، برمی دارم. من آن را برای ردیابی خوابم می گذارم و بعد ساعت 9 صبح بیدارم می کند. حدود ساعت 10 صبح با 30 تا 40 درصد باتری به دفتر می رسم.

من همچنین یک آزمایش افراطی با Galaxy Watch6 40mm در مقابل Galaxy Watch3 41mm و Galaxy Watch4 Classic 42mm انجام دادم - با هم یک پیاده روی 5:44 ساعته - 12.5 کیلومتر، 1859 متر افزایش ارتفاع انجام دادیم. ساعت Watch3 حدود 5 ساعت بود، Galaxy Watch4 حدود 5 ساعت و نیم بود، در حالی که Galaxy Watch6 این افزایش را کامل کرد و 17٪ در پایان آن باقی مانده بود. یک گام واضح نسبت به قبل، و بد نیست برای کوچکترین ساعت در خط تولید سامسونگ.

واچ ۶ سامسونگ

نکته مثبت کمتر، گلکسی واچ 6 ادعا کرد که مسافت 12.5 کیلومتر بوده، ساعت 4 گفته است که 13.5 کیلومتر است، در حالی که Watch3 1 کیلومتر عقب است - هر سه در تمام مدت از GPS استفاده می کردند - عجیب است

نتیجه

مثل همیشه، گلکسی واچ بهترین عملکرد را با گوشی گلکسی دارد و این امر این روزها عادی است. به خاطر داشته باشید که اصلا با آیفون کار نمی کند، اما چه انتظاری داشتید؟

از یک طرف، سامسونگ به‌روزرسانی خسته‌کننده‌ای را برای سری گلکسی واچ 5 سال گذشته انجام داد. اگر شما مالک سری Watch5 هستید، به طور عینی بسیار کمی تغییر کرده است.

از سوی دیگر، این یک ساعت هوشمند است - ایده این است که عالی به نظر برسد، مفید باشد، حرکات خود را ردیابی کند و کمی سرگرم کننده به روز خود بیافزاید. سامسونگ گلکسی واچ 6 در تمام این موارد عالی است. همچنین یک مزیت دست کم گرفته شده آشنا بودن برای کاربران گلکسی واچ وجود دارد - حسی که در مچ دست این بازبین وجود دارد.

ساعت هوشمند سامسونگ

پاسخ دادن به اینکه آیا باید یکی بخرید کمی مشکل است. چیز جدیدی برای تضمین ارتقای Galaxy Watch5 سال گذشته یا حتی Galaxy Watch4 وجود ندارد. هر سه در اصل چیپست و ردیابی سلامت و تناسب اندام یکسانی دارند. کاربران سامسونگ گلکسی واچ 3 به لطف انتقال به سیستم عامل گوگل، از ویژگی های خوبی برخوردار خواهند شد.

کاربران اندرویدی که از گوشی هوشمند گلکسی استفاده نمی‌کنند، احتمالاً باید به جای دیگری نگاه کنند - Google دارای Pixel Watch است و گزینه‌های Wear OS عالی با هزینه کمتر در دسترس هستند. در نهایت، کسانی هستند که به تازگی اولین گوشی سامسونگ خود را دریافت کرده اند و به دنبال اولین ساعت هوشمند سامسونگ خود هستند - این بهترین ساعت است، فقط تصمیم بگیرید که آیا به قاب فیزیکی نیاز دارید یا خیر.

Samsung Galaxy Watch6 در رنگ های گرافیتی (هر دو اندازه)، نقره ای (فقط 44 میلی متر) و طلایی (فقط 40 میلی متر) موجود است. قیمت ها از 289 پوند / 299 دلار شروع می شود و برای پوشیدنی بزرگتر با پشتیبانی از LTE به 369 پوند / 329 دلار می رسد.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد
    رضا
    13شهریور
    اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی