بررسی گوشی سامسونگ S23 Fe

s23 fe,
samsung,
s23,
سامسونگ,
اس ۲۳ اف ای,
مشخصات,
قیمت,
خرید,
بررسی گوشی سامسونگ S23 Fe

s23 fe

گوشی های هوشمند Fan Edition (FE) سامسونگ در زیر سایه پرچمدارانش کمین کرده اند. با برخی مصالحه‌های قابل مشاهده در مقایسه با سری گلکسی اس، گلکسی FE مشخصات سال‌های گذشته را با طراحی جدید بسته‌بندی می‌کند. این همیشه بهترین استراتژی فروش نیست و عدم وجود Galaxy S22 FE این ایده را تأیید می کند. با این حال، دو سال پس از گلکسی اس 21 FE، سامسونگ با یک گوشی هوشمند دیگر از سری FE - گلکسی اس 23 FE که اوایل ماه اکتبر معرفی شد، بازگشته است.

فهرست
 طرح :
 نمایش دادن : 
 دوربین ها : 
 کارایی : 
 باتری و شارژ : 

با وجود مشخصات قدیمی‌تر، گلکسی اس 23 FE قیمت بسیار وسوسه‌انگیز فقط 600 دلار دارد که تا حدودی سازش‌هایی را که سامسونگ در اینجا انجام می‌دهد توجیه می‌کند. علاوه بر قیمت، اطمینان سامسونگ از چهار به‌روزرسانی اندروید، ساختار شیشه‌ای و فلزی، و ویژگی‌های ممتاز مانند شارژ سریع بی‌سیم را دریافت می‌کنید. از طرف دیگر، باید به یک چیپست نامطلوب و مسائلی که ممکن است از همان ابتدا تجربه شما را مختل کند، بسنده کنید.

طراحی Samsung Galaxy S23 FE :

اس ۲۳ اف ای

به نظر می‌رسد سامسونگ از ایده استفاده از طرح‌های متمایز برای مدل‌های مختلف بیزار است و هر سال از طراحی یکسانی برای هر گوشی استفاده می‌کند - در حالی که با ابعاد و مواد مختلف بازی می‌کند. Galaxy S23 FE با این فرض مطابقت دارد و با طراحی ارائه می شود که نمی توانید آن را از سایر تلفن های سامسونگ از سال 2023 متمایز کنید - به جز Galaxy S23 Ultra - مگر اینکه به نکات ظریف توجه کنید. اساساً، می‌توانید گلکسی اس 23 FE را در کنار گلکسی اس 23 (یا اس 23 پلاس) و گلکسی A54 قرار دهید و به سادگی با نگاه کردن به پشت آن‌ها، نمی‌توانید مدل‌ها را از هم تشخیص دهید. من طرفدار این مانترا طراحی نیستم، اما اگر سامسونگ تمایلی به تغییر آن نداشته است، باید برای این شرکت خوب عمل کند.

سامسونگ به جای طراحی متمایز، به رنگ های زنده برای Galaxy S23 FE متکی است تا به راحتی از سایر مدل ها متمایز شود. علاوه بر سفید کرم استاندارد و خاکستری گرافیت، دو رنگ دیگر - سبز نعنایی و بنفش - وجود دارد که منحصر به فرد Galaxy S23 FE هستند. علاوه بر این رنگ‌ها، خریداران می‌توانند در صورت خرید گوشی از وب‌سایت سامسونگ در ایالات متحده، رنگ‌های دیگری از جمله سایه‌های آبی مایل به قهوه‌ای و تخته‌ای را نیز انتخاب کنند.

s23 fe

فریم میانی از آلومینیوم ساخته شده است، اما برخلاف گلکسی S23 معمولی، هیچ ادعایی در مورد استفاده از فلزات بازیافتی وجود ندارد. این روکش ساتنی دارد که روی دکمه‌ها و اطراف سه دوربین که به‌جای قرار گرفتن در یک جزیره دوربین منفرد از سطح پشتی بیرون می‌آیند، به‌صورت جداگانه دیده می‌شود. در حالی که قاب در لمس خمیده و صاف است، به جای اینکه یکپارچه با هم ترکیب شوند، لبه‌های تیز را در امتداد پشت ایجاد می‌کند، که باعث می‌شود گوشی در دست گرفتن برای مدت طولانی راحت نباشد. راه حل آسان استفاده از قاب گوشی است – و انجام این کار از شیشه پشتی و قاب آلومینیومی در برابر ضربه و ترک محافظت می کند.

اما اگر بخواهید از این قاب صرفنظر کنید، به دلیل وزن گلکسی اس 23 FE، تجربه بسیار دلهره‌آورتر خواهد بود. وزن این گوشی هوشمند نسبت به اندازه‌اش که غیرمعمول است، 209 گرم (تقریباً 7.4 اونس) است. گوشی‌های با اندازه‌های مشابه، به ویژه گلکسی اس 23 پلاس با ابعاد تقریباً یکسان، با وجود استفاده از طرح‌های ساندویچ شیشه‌ای مشابه با فریم‌های فلزی، بسیار سبک‌تر هستند.

نکته مثبت این است که Galaxy S23 FE دارای مقاومت عالی در برابر آب و گرد و غبار است. این دستگاه دارای گواهی IP68 است که نشان می دهد در زیر 5 متری (16 فوت) آب شیرین برای حدود 30 دقیقه مقاومت می کند. نکته کلیدی در اینجا آب شیرین است زیرا تلفن - مانند هر تلفن دیگری با رتبه مشابه - از آب استخر یا دریا دوام نمی آورد.

در مجموع، این طرح را می توان بر اساس ترجیحات شخصی به طور کامل از دست داد. در حالی که مواد انتخابی سامسونگ از دوام محافظت می کند، در دست گرفتن گوشی، به خصوص بدون قاب، چندان خوشایند نیست. اگر از جنبه کاربردی به آن نگاه کنید، گلکسی اس 23 FE طراحی برنده ای دارد، اما اگر گوشی های سبک تر و ارگونومیک تر برندهایی مانند موتورولا یا وان پلاس شما را خراب کرده است، ممکن است این گوشی چندان جذاب نباشد.

نمایشگر Samsung Galaxy S23 FE :

s23 fe طراحی

Galaxy S23 FE با صفحه نمایش 6.4 اینچی Dynamic 2X AMOLED عرضه می شود. Dynamic 2X یک اصطلاح بازاریابی است که توسط سامسونگ برای توصیف نمایشگرهایی با نرخ تازه سازی تا 120 هرتز و پشتیبانی از 100٪ طیف رنگی DCI-P3 استفاده می شود. به عبارت ساده تر، این نمایشگرها بسیار پر جنب و جوش هستند و در بین نمایشگرهای گوشی های هوشمند دارای پررنگ ترین رنگ ها هستند. این دسته از صفحه نمایش در دستگاه های پرچمدار سامسونگ از جمله سری گلکسی اس 23 و گلکسی زد فولد 5 نیز دیده می شود.

یک تفاوت جزئی بین نمایشگر سری گلکسی اس 23 و گلکسی اس 23 FE این است که صفحه نمایش دومی فاقد سوئیچ LTPO است، به این معنی که نرخ تازه سازی نمایشگر به طور فعال با محتوای پخش شده روی صفحه نمایش سازگار نیست. هنگامی که برای صرفه جویی در مصرف باتری با آن در تعامل نیستید، صفحه نمایش به 60 هرتز برمی گردد (زیرا نمایشگر با نرخ تازه سازی 120 هرتز نرم تر، انرژی بیشتری مصرف می کند). روشنایی صفحه نمایش گلکسی اس 23 FE به 1450 نیت محدود شده است که کم نور نیست، اما نسبت به سری برتر گلکسی اس 23 روشنایی کمتری دارد. با این حال، اگر به طور همزمان به Galaxy S23 FE و یکی از گوشی های Galaxy S23 نگاه نکنید، تفاوت عمده ای را متوجه نخواهید شد. Galaxy S23 FE حتی در محیط‌های روشن در فضای باز دید کافی دارد و استفاده از آن را حتی در نورهای شدید آسان می‌کند.

با این حال، چیزی که بلافاصله متوجه خواهید شد، حاشیه های بزرگ اطراف صفحه نمایش FE است، به خصوص در پایین. برای زمینه، گلکسی اس 23 پلاس دارای ابعاد مشابه است، اما دارای صفحه نمایش 6.6 اینچی بزرگتر است، در حالی که گلکسی اس 23، با صفحه نمایش 6.4 اینچی با اندازه مشابه، فضای کمتری را در کف دست اشغال می کند. این حاشیه‌ها شانس جذابیت گلکسی S23 FE را به اندازه برادران برتر یا سایر گوشی‌های پرچمدار کاهش می‌دهند. با این حال، تقریباً 200 دلار صرفه جویی که در مقایسه با Galaxy S23 دریافت می کنید، تشدید ناشی از این نمایشگر را جبران می کند.

همچنین دارای یک اسکنر اثر انگشت در صفحه نمایش است که سریعتر از اکثر مدل های سری A است، اما ممکن است کندتر از سری پرچمداران سامسونگ باشد. این به این دلیل است که FE از یک اسکنر اثر انگشت نوری استفاده می کند، یعنی از نور برای اسکن و تشخیص برجستگی های انگشتان شما استفاده می کند. از سوی دیگر، گلکسی اس 23 (و تمام گوشی‌های سری گلکسی اس سامسونگ که با S10 شروع می‌شوند) از حسگر اثر انگشت اولتراسونیک استفاده می‌کند که از یک پالس صدای بی‌صدا برای اسکن اثر انگشت شما استفاده می‌کند و به طور کلی آن را دقیق‌تر می‌کند (حتی می‌توان از آن استفاده کرد انگشتان کثیف). همه گوشی‌های هوشمند غیر از سامسونگ هنوز از اسکنر اثر انگشت نوری استفاده می‌کنند، بنابراین در اینجا احساس ضعف نمی‌کنید.

اگر نگران پیچیدگی ها نیستید، نمایشگر در هر سناریوی نوری به خوبی عمل می کند. در نهایت، فاقد Dolby Vision به عنوان بخشی از شرکت سامسونگ برای ترویج کدک HDR10+ اختصاصی خود است. در مقایسه با گوشی‌هایی مانند OnePlus 11، کمبود Dolby Vision می‌تواند ناامیدکننده باشد، به خصوص اگر زمان کافی را صرف Netflix، Max یا Apple TV+ کنید.

دوربین های Samsung Galaxy S23 FE :

Galaxy S23 FE دارای تنظیمات دوربین سه گانه در پشت است که شامل دوربین های 50 مگاپیکسلی اصلی، 12 مگاپیکسلی فوق عریض و 8 مگاپیکسلی تله فوتو می شود. روی کاغذ، این دوربین‌ها شباهت‌هایی با سری گلکسی S23 دارند که برای کسانی که دوست دارند از دوربین‌های گوشی‌های خود به‌طور کامل استفاده کنند، اطمینان‌بخش است. برای شروع، دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی دارای مشخصات دقیقی است که در گلکسی اس 23 و گلکسی اس 23 پلاس وجود دارد. اتفاقاً یک سنسور دوربین با مشخصات مشابه در سری گلکسی S22 (به جز S22 Ultra) و گوشی های مقرون به صرفه تر سامسونگ مانند Galaxy A54 نیز یافت می شود. از آنجایی که سامسونگ نام مدل دقیق سنسور را فاش نمی کند، تشخیص دقیق تفاوت ها آسان نیست.

ثانیاً، ما می بینیم که Galaxy S23 FE همان سنسور دوربین زاویه فوق عریض گلکسی S23 را تکرار می کند - البته بدون لنز فوکوس خودکار. در نهایت، دوربین تله فوتو که قادر به زوم اپتیکال 3 برابری است، مشخصاتی مشابه گلکسی اس 23 و اس 23 پلاس دارد، اما با وضوح کمتر 8 مگاپیکسلی به جای 10 مگاپیکسل.

دوربین اصلی می‌تواند عکس‌های واضح و دقیق به‌ویژه در نورهای روشن بگیرد. به جای گرفتن تصاویر 50 مگاپیکسلی، با ترکیب چهار پیکسل در یک پیکسل برای بهبود روشنایی، عکس های 12.5 مگاپیکسلی می گیرد. اکثر تصاویر گرفته شده در نور روز فوکوس واضح و رنگ های نزدیک به طبیعی دارند. در نور کم، دوربین تمایل دارد کمبود وضوح را با افزایش اشباع تصویر و HDR جبران کند. تثبیت کننده اپتیکال تصویر (یا OIS) به وضوح تصاویر کمک می کند. در اینجا چگونگی شکل گیری تصاویر آمده است:

با اجسام متحرک مانند چرخ سفالگر در تصویر زیر، دوربین به دلیل شاتر نه چندان سریع، دنباله ای را می گیرد. می‌توانید با استفاده از ویژگی Motion Photo (مشابه Live Photo آیفون) این مشکل را تا حدودی برطرف کنید، اما به‌جای اینکه به شما اجازه دهد عکسی را که ترجیح می‌دهید، به‌طور خودکار بهترین عکس را برای شما انتخاب می‌کند. برای کنترل بهتر بر روی تصاویر، می توانید از حالت دستی (که در سامسونگ Pro Mode نامیده می شود) استفاده کنید.

انتظار می رود کیفیت در هنگام شب کاهش یابد، اما حالت شب می تواند برخی از مناطق کم نور یک عکس را با گرفتن عکس در سطوح نوردهی چندگانه و وصله کردن آنها با یکدیگر وصله کند. استفاده از حالت شب نیز اشباع تصویر را افزایش می دهد - گاهی اوقات فراتر از حد مطلوب.

عملکرد Samsung Galaxy S23 FE : 

سامسونگ برای انتخاب پردازنده‌های گلکسی S23 FE از رویکرد دو جانبه خود استفاده می‌کند. در حالی که مدل‌های بین‌المللی از چیپست اگزینوس 2200 خود سامسونگ استفاده می‌کنند، نسخه‌های آمریکایی به‌طور خاص اسنپدراگون 8 نسل 1 کوالکام را دریافت می‌کنند. این رویکرد کمی متفاوت از گلکسی اس 22 است که در بیشتر بازارهای جهانی به اسنپدراگون 8 نسل 1 مجهز شده بود، در حالی که فقط واحدهای اروپایی بر روی Exynos 2200 کار می کردند.

هر دو اسنپدراگون 8 نسل 1 و اگزینوس 2200 از نظر ساختاری مشابه هستند و عملکرد قابل مقایسه ای دارند. همچنین شایان ذکر است که هر دو چیپست بین اواخر سال 2021 و اوایل سال 2022 معرفی شدند، بنابراین عملاً دو نسل از آنها می گذرد. با توجه به اینکه کوالکام به تازگی اسنپدراگون 8 نسل 3 را معرفی کرده است، این تراشه ها در مقابل سایر دستگاه های پیشرو که در سال 2023 راه اندازی شده اند، در نقطه ضعف رقابتی قرار خواهند گرفت.

یکی دیگر از جنبه های دردناک این چیپست ها، ناکارآمدی حرارتی رایج آنها است. همانطور که در توضیح Tensor G3 ما اشاره شد، Snapdragon 8 Gen 1 از بازده ضعیف در هر ویفر سیلیکونی استفاده شده رنج می برد که منجر به عملکرد ضعیف و مشکلات گرمایشی دردسرساز شد. بسیاری از این موارد در اسنپدراگون 8+ Gen 1 حذف شدند، که در ماه می 2021 عرضه شد. بنابراین، انتخاب سامسونگ برای حفظ هر یک از این چیپست‌ها نگران‌کننده است. با کوچکترین افزایش بار عملکرد، می توانید گرم شدن Galaxy S23 FE را احساس کنید.

عملکرد روزمره مشکلی نخواهد بود، اما هر بار که سعی می کنید محدودیت ها را کنار بگذارید، احساس ناراحتی در خود خواهید داشت. به دلیل تمایل آن به گرم شدن سریع، با وجود تمام قدرتی که چیپست دارد، از فشار دادن آن برای بازی تردید خواهید کرد.

باتری و شارژ Samsung Galaxy S23 FE : 

باتری s23 fe

گلکسی S23 FE از یک باتری 4500 میلی آمپر ساعتی برای انجام عملکردهای روزانه خود استفاده می کند - مانند Galaxy S23 Plus. بسته باتری پشتیبان کافی را برای یک روز استفاده کامل ارائه می‌کند، از جمله کارهایی که نیاز به انرژی متوسطی دارند مانند مرور وب، تماشای یوتیوب، انجام برخی بازی‌های سبک وزن، و گرفتن برخی عکس‌ها - همه در حالی که به اتصال 5G متکی هستید. هنگامی که شما به طور فعال با آن تعامل ندارید، صفحه نمایش به طور خودکار به 60 هرتز برمی گردد، که به گوشی کمک می کند در مصرف برق صرفه جویی کند.

برای شارژ، Galaxy S23 FE از شارژ سریع 25 واتی از طریق USB-Power Delivery (USB-PD) نسخه 2.0 پشتیبانی می کند. این بدان معنی است که می توانید از یک شارژر استاندارد USB-C - از جمله شارژر مورد استفاده برای محصولات اپل خود - برای شارژ باتری استفاده کنید. در حالت ایده آل، شارژ بین 70 دقیقه تا 90 دقیقه طول می کشد تا از 5 درصد به 100 درصد برسد که با سایر پرچمداران سامسونگ برابری می کند. شما همچنین دارای شارژ بی سیم سریع 15 واتی هستید که گوشی را در حدود سه ساعت به طور کامل شارژ می کند و اگر گوشی خود را در شب یا پشت میز یا در یک موقعیت ثابت در بیشتر ساعات روز شارژ کنید قابل قبول است.

قابل ذکر است، شما باید از شارژرهای بی سیم خود سامسونگ استفاده کنید. اگر از شارژر بی سیم استاندارد Qi استفاده می کنید، سرعت شارژ به 5 وات کاهش می یابد. همچنین شارژ بی‌سیم گرمای بیشتری نسبت به شارژ سیمی تولید می‌کند و در نتیجه سرعت شارژ کندتر و تغییرات بر اساس دمای محیط ایجاد می‌شود.

در نهایت، می‌توانید از طریق ویژگی Wireless Power Share در Galaxy S23 FE، انرژی را به لوازم جانبی خود، مانند هدفون‌های بی‌سیم، وارد کنید، که به پشت گوشی اجازه می‌دهد به عنوان یک شارژر بی‌سیم عمل کند. همچنین ممکن است بتوانید ساعت هوشمند گلکسی خود را به این شکل شارژ کنید مگر اینکه طراحی بند نامطلوب آن را محدود کند.

نرم افزار Samsung Galaxy S23 FE :

اگرچه سخت افزار گلکسی اس 23 FE ممکن است به اندازه رقبای چینی آن هیجان انگیز نباشد، نرم افزار جایی است که سامسونگ پیشتاز قابل توجهی را به دست می آورد. این گوشی با One UI 5.1 مبتنی بر اندروید 13 عرضه می شود و قرار است چهار نسل به روز رسانی اندروید و پنج سال به روز رسانی امنیتی دریافت کند. این باعث می شود که Galaxy S23 FE در مقایسه با رقبای خرگوش مانند خود یک لاک پشت ضرب المثل باشد.

برای کسانی که از آیفون استفاده می کنند، سامسونگ یک رابط کاربری آشنا با آیکون های بزرگ و گرد و یک کشوی برنامه اسکرول افقی ارائه می دهد. One UI همچنین مجموعه‌ای از ویژگی‌های مفید را در Android به ارمغان می‌آورد، از جمله ویجت‌های پویا بهتر، فیلتر تماس‌های هرزنامه که توسط Bixby ارائه می‌شود، ویژگی‌های سلامت دیجیتالی که به طور قابل توجهی نسبت به برنامه به‌روزرسانی شده دیجیتالی Google بهبود یافته‌اند، و نمایه‌های مختلف برای کار، خواب، ورزش یا گردش ها

شما برنامه Samsung Wallet را برای ذخیره کارت‌های اعتباری و نقدی، کارت‌های حمل‌ونقل، کوپن‌ها، بلیط‌ها، کارت‌های پرواز، گواهی‌های COVID و غیره دریافت می‌کنید. سامسونگ همچنین پشتیبانی DeX را به Galaxy S23 FE اضافه می‌کند، که اساساً به شما امکان می‌دهد از برنامه‌های نصب‌شده در گلکسی S23 FE استفاده کنید. تلفن در حالت دسکتاپ مانند لینوکس با اتصال به صفحه نمایش بزرگتر از طریق اتصال سیمی یا بی سیم.

در حالی که رابط کاربری One UI یکی از پیشرفته‌ترین رابط‌های مبتنی بر اندروید است، سامسونگ برنامه‌های از پیش نصب‌شده زیادی را در گوشی بارگیری می‌کند که ممکن است به برخی از آنها نیازی نداشته باشید. سامسونگ علاوه بر اپلیکیشن خود، برنامه های نتفلیکس، متا و مایکروسافت را نیز از قبل بارگذاری می کند. بسیاری از این موارد را می توان حذف نصب کرد، اما به نظر می رسد یک کار غیر ضروری است و اولین تاثیر نامطلوب را ایجاد می کند. به غیر از این هشدار، نرم افزار در درجه اول دلیلی قوی برای خرید Galaxy S23 FE است.

عرضه و قیمت Samsung Galaxy S23 FE :

Samsung Galaxy S23 FE اکنون در ایالات متحده برای خرید در دسترس است. با وجود اعلام قیمت اولیه 600 دلار، فروشگاه رسمی سامسونگ انواع آنلاک گلکسی اس 23 FE را با قیمت 630 دلار برای مدل 128 گیگابایتی و 690 دلار برای نسخه 256 گیگابایتی فهرست کرده است.

ارسال نظر
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد
    رضا
    10آبان
    اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی