A04s اقتصادی و جذاب

A04s اقتصادی و جذاب

معرفی و مشخصات سامسونگ گلکسی A04s

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی A04s

ویدیو آنباکسینگ A04s

به دنبال گوشی اقتصادی سامسونگ هستید؟ گلکسی A04s به اندازه کافی در سلسله مراتب سامسونگ ارزان است . اما ارزان بودن همیشه به این معنی نیست که چیزی ارزش خوبی دارد ، بنابراین نگاهی دقیق تر به این دستگاه محبوب سطح پایین را خواهیم داشت .

در عین حال ، ما همچنین متوجه شدیم که سامسونگ مدل دیگری را نیز ارائه می‌کند - Galaxy M13 - که تقریباً با برخی تفاوت‌های جزئی در بخش دوربین ،به صورت کلی با این مدل یکسان است. نسخه هندی گلکسی M13 در اصل همان گوشی گلکسی A04s است که در آن ظرفیت باتری بیشتر شده است . گلکسی A13 نمونه دیگری است که اوایل امسال عرضه شد و تقریبا به طور کامل با مشخصات A04s یکسان می باشد .

تا به اینجا اگر دچار سردرگمی شده اید کاملا عادیست ، اما نکته مهم این است که Galaxy A04s احتمالاً همان تجربه کاربری M13 را برای شما تکرار خواهد کرد . بنابراین برای همه موارد فوق ، می توانید از این بررسی به عنوان یک نقطه مرجع برای M13 و M13 (هند) نیز استفاده کنید .

مشخصات گلکسی A04s سامسونگ در یک نگاه:

در هر صورت، گلکسی A04s بر روی یک Exynos 850 SoC پایین رده به ارائه 3 گیگابایت رم و 32 گیگابایت حافظه داخلی با قابلیت افزودن کارت microSD اجرا می شود. واضح است که ما در مورد یک گوشی با قیمت متوسط 100 یورو صحبت می کنیم، اما از دیدن نمایشگری با نرخ تازه سازی بالا شگفت زده شدیم. صفحه نمایش 6.5 اینچی IPS 90 هرتز است ، البته با وضوح 720 در 1600 پیکسل .

از آنجایی که چیپست Exynos 850 به یک CPU کم مصرف با هشت هسته کم مصرف Cortex-A55 متکی است ، انتظار داریم در تست های خود یک باتری فوق العاده را شاهد باشیم . باتری 5000 میلی‌آمپر ساعتی تا حدودی توان رفع نیاز ما را دارد ، اگرچه شارژ کامل آن نیز بیش از یک ساعت طول می‌کشد .

در نهایت، این دستگاه بر روی یک نسخه سبک از رابط کاربری سامسونگ به نام One UI Core 4 اجرا می‌شود که خود مبتنی بر اندروید 12 است .

جعبه گشایی Samsung Galaxy A04s

جعبه گشایی a04s

این دستگاه در یک جعبه خرده فروشی کوچک که فقط حاوی دفترچه راهنمای کاربر و یک پین برای سینی سیم کارت است ارسال می شود .

متأسفانه سامسونگ شارژر یا قاب محافظ در نظر نگرفته ات و فقط به یک کابل شارژ بسنده کرده است .

طراحی ظاهری

طراحی این گوشی کاملا ساده و مینیمالیستی است. گلکسی A04s دارای طراحی یکپارچه پلاستیکی با لبه‌های گرد دلپذیر است که در دست گرفتن راحت است . پنل جلویی نیز کمی گرد است و هر گونه برآمدگی یا شکاف را از بین می برد . تقریباً مثل این است که شاسی از یک قطعه کامل ساخته شده است .تمام این ویژگی ها باعث خوشدست شدن این گوشی موبایل شده است .

یکی دیگر از موارد خوب در مورد ساخت این است که پلاستیک مورد استفاده در این گوشی موبایل کمتر لغزنده است و سطح براق A04s تماس خوبی با پوست برقرار می کند . مطمئناً نسبت به تلفن های شیشه ای معمولی لغزنده گی کمتری خواهند داشت . اما خب به نظر می رسد که این مورد برای متعادل کردن قیمت این گوشی از طرف سازنده باشد .

با نگاهی به کناره‌ها ، دکمه پاور را پیدا می‌کنیم که به عنوان حسگر اثر انگشت عمل می‌کند و در یک فرورفتگی کوچک قرار دارد . به راحتی درست در دسترس انگشت شست قرار می گیرد ، اما برای رسیدن به دکمه تنظیم صدا که درست بالای کلید پاور قرار دارد ، باید کمی کمی تلاش کنید . انتهای پایینی کانکتور USB-C ، بخش مشبک بلندگو و جک 3.5 میلی متری صدا را در خود جای داده است .

ورودی سیم کارت در سمت چپ قاب نزدیک لبه ی بالای A40s قرار گرفته است . دارای دو اسلات سیم کارت و یک اسلات کارت microSD اختصاصی است .

طراحی ظاهری A04s

در بخش جلویی ، گلکسی A04s یک نمایشگر 6.5 اینچی با بریدگی قطره‌ای شکل برای دوربین جلو به نمایش می‌گذارد . حاشیه های کناری بسیار نازک هستند ، اما لبه پایینی به طور قابل توجهی ضخیم تر است که باعث کمتر شدن زیبایی این محصول می شود.

موردی که توجه کاربر را به خود جلب می کنداین است که وزن این دستگاه برای یک گوشی هوشمند 6.5 اینچی با ساختار تمام پلاستیکی تا حدودی سنگین است . این مورد باعث بروز مشکل نمی شود ، اما 195 گرم معمولاً یک دستگاه بزرگتر با ساختار شیشه ای را تشکیل می دهد .

در مجموع، گلکسی A04s کیفیت ساخت خوبی دارد و کار با آن خوب و آسان است . وزن آن کمی بالاتر از حد انتظار است ، اما به هر حال نباید انتظار مواد درجه یک و طراحی خلاقانه در این محدوده قیمت را داشت .

نمایشگر

پنل 6.5 اینچی IPS LCD سامسونگ گلکسی A04s حول یک پنل 6.5 اینچی IPS LCD ساخته شده است که در این محدوده قیمتی رایج است . LCD ها هنوز هم بسیار رایج هستند و اغلب از بهترین موارد برای کاهش قیمت محصول به شمار می روند . جالب اینجاست که سامسونگ به جای 60 هرتز به دنبال نمایشگر 90 هرتزی است که ممکن است تیم برنامه‌ریزی محصول را مجبور کند به رزولوشن 720 در 1600 پیکسل بسنده کند . اکثر رقبای این گوشی، البته اگر نگوییم همه، صفحه نمایش با وضوح 1080p و بالاتری دارند .

از نظر روشنایی ، این گوشی موبایل نتوانست به علامت 400 نیت که اعلام شده برسد ، اما بسیار نزدیک شد . در تست های که بر روی این مدل انجام شد ، نمایشگر در حالت خودکار و دستی به 389 نیت رسید . در حالت خودکار هیچ افزایش روشنایی وجود ندارد .

عدم وجود حسگرهای مجاورت فیزیکی و نور محیط تا حدودی مشکل ساز است . سنسورهای مجاورت مجازی به دلیل سازگاری ضعیف خود در خاموش کردن صفحه نمایش در هنگام تماس بدنام هستند . گوشی هایی که فاقد حسگر نور محیطی هستند از دوربین جلو برای اندازه گیری شرایط نور استفاده می کنند . این بدان معناست که مصرف انرژی کمتری دارد ، زمان زیادی برای واکنش به تغییرات نیاز دارد و گاهی اوقات دقیق نیست .

پس از بیرون آوردن گوشی از جیب ، چند ثانیه طول می کشد تا نرم افزار روشنایی را تنظیم کند ، در صورتی که تفاوت فاحشی با وضعیت نور محیط قبلی که آخرین بار از آن استفاده کرده اید وجود داشته باشد . ما متوجه شدیم که بیشتر اوقات به سمت نوار لغزنده روشنایی می رویم . و وقتی حداکثر روشنایی تا حدودی کم را در نظر بگیرید ، تجربه کلی در فضای باز می تواند بهتر باشد .

از سوی دیگر، دقت رنگ با میانگین dE2000 3.8 چندان بد نیست . با این حال دوباره سفیدها و خاکستری ها کاملاً آبی به نظر می رسند و هیچ راهی برای تنظیم دمای رنگ یا تغییر حالت رنگ وجود ندارد .

کنترل HRR کنترل نرخ رفرش بالا در Galaxy A04s بسیار ساده است - صفحه نمایش در حالتی که بدون استفاده باشد به معنای 60 هرتز و در حال استفاده با آن به معنای 90 هرتز است . همه برنامه‌هایی که امتحان کرده‌ایم با فرکانس ۹۰ هرتز اجرا می‌شدند ، از جمله پخش‌کننده‌های ویدیو و برنامه‌های پخش . اما وقتی فیلم/فیلم را برای چند ثانیه بدون لمس صفحه نمایش رها کنید ، صفحه نمایش به 60 هرتز می رسد .

عمر باتری گلکسی A04s از چیپست کم مصرف Exynos 850 استفاده می کند و انرژی را از یک باتری با حجم 5000 میلی آمپر ساعتی تامین می کند ، بنابراین انتظار می رود عمر باتری عالی باشد . صفحه نمایش روشن ، و همچنین نتایج تست صفحه نمایش خاموش ، بیش از حد قابل ستایش است . ما همچنین انتظار داشتیم که یک امتیاز استقامت کلی مشابه گلکسی A13 داشته باشیم زیرا هر دو گوشی از سخت افزار تقریباً یکسانی بهره می برند . در هر صورت ، رتبه بندی استقامت کلی 114 ساعت یک امتیاز عالی است .

سرعت شارژ در جعبه ی A04s  شارژر موجود نیست اما از شارژ استاندارد 15 واتی پشتیبانی می کند ، درست مانند گلکسی A13 . حتی زمان‌های شارژ نیز تا حد زیادی مشابه هستند زیرا گلکسی A04s فقط 28 درصد از شارژ باتری را در 30 دقیقه اول دریافت می‌کند در حالی که شارژ کامل به 2 ساعت و 14 دقیقه اتصال سیم نیاز دارد .

هر چند این زمان ، زمان مناسبی به شمار نمی آید ، اما در این بازه ی قیمتی یک امر طبیعی به شمار می اید .

بلندگو

گلکسی A04s دارای یک بلندگو می باشد گه در قسمت پایینی گوشی موبایل تعبیه شده است ، که جزو ویژگی های صوتی معمولی برای دستگاه‌های در این گروه قیمتی است . از نظر بلندی صدا ، این بلندگوی کوچک کمی ضعیف است زیرا در آزمایشهای انجام شده نمره "متوسط" 30.3- LUFS را به دست آورده است .

از نظر کیفیت اسپیکر نیز ، چندان چشمگیر نیست . صداها و بلندی ها با صدای بلند شروع به زنگ زدن می کنند در حالی که باس وجود ندارد ، و در نتیجه ، همه آهنگ ها کاملا صاف به نظر می رسند . با این حال ، این تا حدودی در این کلاس مورد انتظار است ، بنابراین ما گلکسی A04s را به خاطر آن مورد انتقاد قرار نخواهیم داد .

سیستم عامل

a04s سیستم عامل

گلکسی A04s اندروید 12 با رابط کاربری One UI سفارشی به One UI 4.1 Core کاهش یافته است . این بدان معناست که ویژگی‌های اصلی One UI و زیبایی‌شناسی اینجا هستند ، اما برخی از قابلیت‌های پیشرفته حذف شدند .

به‌روزرسانی، 03 ژانویه 2023 : Galaxy A04s اخیراً با جدیدترین Android 13 و One UI Core 5 به‌روزرسانی شده است . One UI Core 5 طراحی تازه‌ای را معرفی می‌کند و باید عملکرد کلی سیستم را بهبود بخشد . آخرین نسخه لانچر گزینه‌های شخصی‌سازی غنی‌تر ، ویجت‌های انباشته ، دسترسی بهبودیافته به اعلان‌ها و سوئیچ تقسیم صفحه را ارائه می‌دهد .

یکی از ویژگی‌های کلیدی One UI 5 Routines است و برای A04s در دسترس است - قابلیتی شبیه به Focus اپل . می‌توانید براساس کاری که در حال حاضر انجام می‌دهید ، حالتی را انتخاب کنید و اقدامات خاصی را انجام دهید ، پروفایل‌های صدا ، تنظیمات نمایشگر ، اعلان‌ها و غیره را تغییر دهید . مثلا حتی می‌توانید روال‌های خاصی را با اقداماتی که انتخاب می‌کنید فعال کنید، مانند روشن کردن نقطه اتصال یا حالت هواپیما .

سامسونگ از یک نسخه سبک نرم افزار برای گلکسی A04s استفاده می کند زیرا One UI منابع بسیار زیادی دارد و Exynos 850 از لحاظ سرعت جزء بهترین ها نیست . حتی با وجود مجموعه‌ای از ویژگی‌های محدود ، تجربه کاربری One UI می‌تواند روان‌تر باشد .

نسخه اصلی One UI چند برنامه و سرویس را کاهش می‌دهد تا راه‌انداز را در منابع سیستم آسان‌تر کند . لیستی از ویژگی‌هایی که نتوانسته‌اند شامل سرویس Samsung Pay (GPay در دسترس است)، حالت آسان، دستیار Bixby، سرویس Windows Link و برنامه Good Lock برای سفارشی‌سازی‌های پیشرفته است . پوشه امن نیز وجود ندارد، اما جالب اینجاست که Knox در A04s وجود دارد و حتی در صفحه مشخصات رسمی برای محافظت از بدافزار و تهدید آن تبلیغ شده است .

Music Share و Smart View سامسونگ نیز در دسترس نیستند . ما گمان می‌کنیم که تعداد کمی از مردم این موارد را در چنین تلفن ساده‌ای از دست خواهند داد . Samsung Game Launcher نیز وجود ندارد ، اما Game Booster بخشی از One UI 4.1 Core است . ویجت‌های هوشمند سامسونگ ، پنل‌های لبه و پاک‌کن شیء فانتزی در برنامه گالری نیز در دسترس نیستن د، اما پالت‌های رنگی جدید اینجا هستند .

گلکسی A04s از صفحه نمایش همیشه روشن پشتیبانی نمی کند . صفحه قفل پیش‌فرض آن دو میانبر دارد - شماره‌گیر و دوربین ، اما می‌توانید برنامه‌های مختلفی را انتخاب کنید . صفحه قفل دارای یک ویجت Wellbeing است - اکنون می توانید مدت زمان صرف شده روی تلفن خود را بدون باز کردن قفل آن پیگیری کنید .

باز کردن قفل صفحه با اسکنر اثر انگشت که در کنار آن نصب شده است ، تجربه ای دلپذیر است ، حسگر همیشه روشن است و دقت و سرعت فوق العاده ای دارد .

مشخصات A04s

در این نوع حسگر ها اغلب بخاطر لمس اشتباه حسگر اثر انگشت ، همیشه باعث لاک شدن صفحه و تاخیر در باز شدن و یا اجبار به استفاده از رمز عبور می شود که در این گوشی موبایل برای جلوگیری از این مشکل طراحی را به گونه ای انجام داده اند که برای فعال سازی حسگر نیاز به فشار دادن دکمه پاور می باشد .

بررسی سامسونگ گلکسی A04s

گزینه های حافظه دستگاه از 3/32 گیگابایت شروع می شود و تا 4/128 گیگابایت می رسد . با این حال ، ما معتقدیم که پیکربندی‌های 3/32 گیگابایتی ، حتی در بخش ارزان‌قیمت ، متعلق به گذشته هستند . مطمئناً یک اسلات کارت microSD اختصاصی وجود دارد، اما 32 گیگابایت کافی نیست ، به خصوص که اکثر رقبا 64 گیگابایت را به عنوان استاندارد ارائه می دهند .

اکنون با صرف چند دقیقه وقت و مطالعه ی این مقاله ، اگر قصد خرید این گوشی موبایل را داشته باشید میتوانید بهترین تصمیم را با در نظر گرفتن ویژگی های گوشی موبایل و ویژگی های مد نظر خود بگیرید.در ضمن باید اشاره کنیم که این گوشی موبایل در رنگ سفید ،سبز ،مسی و مشکی در بازار موجود می باشد .

 

ارسال نظر
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد
    رضا
    8بهمن
    اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی