بررسی سامسونگ گلکسی A54

معرفی
یکسان، اما متفاوت (اما بیشتر یکسان) - گلکسی A54 گواه این است که شما در فرمول برنده تغییراتی ایجاد نمی کنید. یا حداقل سامسونگ آن را اینگونه می بیند. اینکه آیا ما کاملاً با آن موافق هستیم - باید صفحات زیر را مطالعه کنید تا متوجه شوید.
بررسی سامسونگ گلکسی A54

از همان ابتدا، قیمت A54 تقریباً 500 یورو بود. اما هنوز ناراحت نشوید - قیمت راه‌اندازی A53 5G در واقع تقریباً مشابه A54 بود، اما این اعداد در عرض یک یا دو ماه به شدت کاهش می‌یابند، بنابراین ما تا حدودی تمایل داریم که با دید بازتر با آنها رفتار کنیم.

a54 مشخصات

با بررسی برگه مشخصات برای یافتن تفاوت‌های موجود در ماده، متوجه می‌شویم که موارد بیشتری وجود دارد - مدل جدید از آستانه وزنی 200 گرمی عبور کرده است. قطر صفحه نمایش کمی کاهش یافته است، به ویژه از آنجایی که ظرفیت باتری ثابت مانده است.

چیپست جدید است. خیلی واضح است 100 اضافی در این Exynos 1380 به معنای دو هسته قدرتمند اضافی در CPU و یک هسته GPU اضافی در مقایسه با 1280 در مدل قدیمی است. این مهم ترین پیشرفت سخت افزاری در سال جاری است و ممکن است چند گرم ارزش داشته باشد.

سنسور عمق از بین رفته است (بعید است از دست داده شود)، و تنظیمات دوربین سه گانه در پشت اکنون توسط یک واحد 50 مگاپیکسلی به جای 64 مگاپیکسل A53 5G سرلوحه کار قرار گرفته است. کاهش اسمی رزولوشن معنای چندانی ندارد، بنابراین ما به آن به عنوان کاهشی در این مورد نگاه نمی کنیم. دوربین فوق عریض و ماکرو بدون تغییر به نظر می رسد، همانطور که دوربین سلفی نیز تغییری نکرده است.

البته هیچ تغییری هم نمی تواند چیز خوبی باشد. به عنوان مثال رتبه IP67 را در نظر بگیرید - گوشی های میان رده سری A گلکسی چند نسلی است که مقاومت در برابر گرد و غبار و آب ارائه کرده اند و A54 در این مسیر ادامه می دهد. شما همچنین مانند قبل بلندگوهای استریو دریافت می کنید و اسلات microSD تا یک سال دیگر زنده می ماند.

مشخصات گلکسی A54 سامسونگ در یک نگاه:

بدنه: 158.2x76.7x8.2mm, 202g; جلو شیشه ای (گوریلا گلس 5)، پشت شیشه ای (گوریلا گلس 5)، قاب پلاستیکی؛ IP67 مقاوم در برابر گرد و غبار/آب (تا 1 متر به مدت 30 دقیقه).

صفحه نمایش: 6.40 اینچ Super AMOLED، 120 هرتز، 1000 نیت (HBM)، رزولوشن 1080x2340px، نسبت تصویر 19.5:9، 403ppi.

چیپست: Exynos 1380 (5 نانومتر): هشت هسته ای (4x2.4 GHz Cortex-A78 & 4x2.0 GHz Cortex-A55); Mali-G68 MP5.

حافظه: 128 گیگابایت 6 گیگابایت رم، 128 گیگابایت 8 گیگابایت رم، 256 گیگابایت رم 8 گیگابایت؛ microSDXC (از اسلات سیم کارت مشترک استفاده می کند).

سیستم عامل/نرم افزار: اندروید 13، رابط کاربری One UI 5.1.

دوربین عقب: عریض (اصلی): 50 مگاپیکسل، f/1.8، PDAF، OIS؛ زاویه بسیار عریض: 12 مگاپیکسل، f/2.2، 123˚، 1.12 میکرومتر؛ ماکرو: 5 مگاپیکسل، f/2.4.

دوربین جلو: 32 مگاپیکسل، f/2.2، 26 میلی‌متر (عرض)، 1/2.8 اینچ 0.8 میکرومتر.

فیلمبرداری: دوربین عقب: 4K@30fps، 1080p@30/60fps، 720p@480fps. دوربین جلو: 4K@30fps، 1080p@30/60fps.

باتری: 5000 میلی آمپر؛ 25 وات سیمی

متفرقه: اثر انگشت خوان (زیر نمایشگر، نوری)؛ بلندگوهای استریو؛ حسگر مجاورت مجازی

جعبه گشایی گلکسی A54 سامسونگ

بسته‌ی خرده‌فروشی A54 مانند سال گذشته کاملاً بی‌نظیر است - A52 (های) آخرین کسانی بودند که آداپتور برق را در جعبه قرار دادند. لوازم جانبی ای که با A54 دریافت می کنید به یک ابزار خروج سیم کارت و یک کابل USB-C (سفید) محدود می شود.

با توجه به ارزش آن، این واقعیت که شما هنوز یک کابل در جعبه دارید به این معنی است که می‌توانید هنگام خرید شارژر، در خرید آن صرفه‌جویی کنید - به همان اندازه که ما به یک پوشش نقره‌ای نزدیک می‌شویم.

طراحی، کیفیت ساخت، هندلینگ

یکپارچگی زبان طراحی گلکسی در میان خط تولید در حال تشدید است. نه تنها S23 و S23+ مانند Ultra بازسازی شدند، بلکه اعضای سری A هم اکنون از همان آرایش دوربین استفاده می کنند.

سه لنز دوربین مجزا که هر یک در حلقه‌ای براق پیچیده شده‌اند، نزدیک به 2 میلی‌متر بیرون می‌آیند و از آنجایی که گوشی در واقع روی لنز پایینی قرار می‌گیرد، وقتی روی میز می‌خوابید، لرزش خاصی دارد - تایپ کردن روی صفحه کلید در چنین مواردی مطمئناً شما را آزار می‌دهد.

خرید و مشخصات گلکسی a54

در حالی که طراحی لنز شبیه به پرچمداران ساخته شده است، پنل پشتی کاملا شبیه آنها نیست. برای مثال، این (احتمالا) پلاستیکی است - اگر گوریلا گلس بود، سامسونگ مطمئناً آن را تبلیغ می کرد (به روز رسانی، 11 آوریل: بالاخره گوریلا گلس 5 است) - اما همچنین براق است. این برخلاف روکش مات‌شده خانواده S23 است، اما از زیبایی‌شناسی مات سری A نسبت به دو نسل قبلی فاصله می‌گیرد.

این همه جلو و عقب احتمالاً برای اضافه کردن حداقل کمی تمایز بین مدل‌های خط فعلی، اما همچنین برای تقویت احساس تازگی در مدل‌های A در انزوا ضروری است. همانطور که گفته شد، ما به خصوص ظاهر و احساس پشتی A53 و A52(های) را دوست داشتیم و این بازگشت به براق بودن، همراه با مبارزه با اثر انگشت، مانند یک قدم به عقب به نظر می رسد.

اکنون، ما باید به سرعت با موارد بالا مقابله کنیم و بگوییم که رنگ بنفش واحد بررسی ما کار منصفانه ای را برای پنهان کردن اثر انگشت انجام می دهد - یا، بهتر است بگوییم، به اندازه کافی سبک است که به راحتی آنها را تبلیغ نمی کند. با این حال، ما نمی‌توانیم سیاه‌پوست را چیزی جز یک جشن لکه‌دار ثابت تصور کنیم.

همانطور که می توانیم بگوییم، قاب پلاستیکی است - فقدان خطوط آنتن (و نحوه رفتار آن در برابر تیغه چاقو) به این موضوع اشاره دارد. بنابراین در حالی که شکل آن شبیه به مدل‌های گران‌قیمت است، اما در داخل آن قدر بالا نیست.

از نظر فنی، در سطح نیز متفاوت است - پرچمداران آن را به یک روکش براق نشان می دهند، در حالی که در A54 در اینجا بیشتر ظاهری ساتن دارد. این بی شباهت به رویکرد اپل نیست، که در آن حرفه‌ای‌ها دارای پشتی مات و فریم براق هستند، در حالی که پشت مدل‌های کوچک‌تر براق هستند و فریم‌های آن‌ها نه.

شاید همین جاست که باید یک بار دیگر به رتبه IP67 گلکسی A54 اشاره کنیم. مقاومت در برابر گرد و غبار و آب در میان رده ها هنوز بسیار نادر است، بنابراین ارزش آن را در تلفن هایی که این ویژگی را دارند، می کند.

چیدمان ویژگی ها در اطراف محیط کاملاً مانند قبل نیست، اما از نظر پیامدهای عملی کمی تغییر کرده است. دکمه‌های فیزیکی زیبا در سمت راست و درگاه USB-C در پایین قرار دارند. اکنون دو سوراخ در پایین وجود دارد، احتمالاً یک میکروفون در پشت هر کدام (برخلاف یک سوراخ در A53)، و این علاوه بر بلندگوی "اصلی" است. میکروفون دیگر در بالای صفحه است که در آن اسلات کارت خانه جدیدی پیدا کرده است که از پایین جابجا شده است.

مقایسه A54 و a34

پایان کسب و کار گلکسی A54 دارای صفحه نمایش 6.4 اینچی OLED است که با حاشیه سیاه رنگی تر از حد انتظار احاطه شده است. به جز قسمت پایینی که کمی ضخیم‌تر است، ضخامتی یکنواخت در امتداد سه لبه دیگر دارد، بنابراین حداقل می‌توان یک موردی ایجاد کرد که یکنواختی در مقابل ضخامت، از نقطه نظر ظاهر، یک مبادله منطقی باشد.

وضعیت قاب نمونه دیگری است که در آن مقایسه آیفون نیز به ذهن خطور می کند، در حالی که مدل های اپل معمولاً در نمودارهای نسبت صفحه نمایش به بدنه دنبال می شوند.

ورق کاملاً مسطح گوریلا گلس 5 نیز حال و هوای مشابهی را ایجاد می کند. به عبارت دیگر، A54 بسیار شبیه به S23 یا S23+ است، اما آن‌ها در دو نسل گذشته کاملاً iPhone-y در جلو داشتند.

وضعیت قاب نمونه دیگری است که در آن مقایسه آیفون نیز به ذهن خطور می کند، در حالی که مدل های اپل معمولاً در نمودارهای نسبت صفحه نمایش به بدنه دنبال می شوند.

ورق کاملاً مسطح گوریلا گلس 5 نیز حال و هوای مشابهی را ایجاد می کند. به عبارت دیگر، A54 بسیار شبیه به S23 یا S23+ است، اما آن‌ها در دو نسل گذشته کاملاً iPhone-y در جلو داشتند.

یک پیشرفت جدید، حرکت از جنبه 20:9 به 19.5:9 برای نمایشگر در سال جاری است - از این نظر، همگرایی به ظاهر منطقی بین سری S و A ادامه دارد. با این حال، ماندن در قلمرو A، به این معنی است که A54 نه تنها سنگین‌تر از A53 است، بلکه عریض‌تر هم است - نزدیک به 3 میلی‌متر، که تفاوت زیادی در آن جهت است و به راحتی احساس می‌شود.

بررسی سامسونگ گلکسی A54


با نگاهی به مقایسه‌های سری S، A54 6.4 اینچی در واقع از نظر فیزیکی بزرگتر از 6.6 اینچی S23+ است. صفحه‌نمایش بزرگ‌تر پرچم‌دار به لطف قاب‌های پرچم‌دارش در فضای کوچک‌تری قرار می‌گیرد، بنابراین اگرچه A54 ممکن است شبیه S23+ در گذر به نظر برسد، اما در استفاده از فضا هیچ کجا کارآمد نیست. چیزی که در نهایت قابل انتظار است.به طور خلاصه، گرایشی که در زبان طراحی سامسونگ می بینیم، هر کهکشانی باید یکسان به نظر برسد، شاید در منطق بازاریابی به خوبی پایه گذاری شده باشد. با این حال، همانطور که می بینیم، به نتایج منفی اجتناب ناپذیری منجر می شود. برای مثال، در حالی که از منظر A54 شبیه به +S23 خوب است، در مورد S23+ چه می گوید که به سختی می توانید آن را از یک میان رده تصادفی در خط تشخیص دهید؟

و، در زمینه خود A54، آیا فقدان شخصیت واقعاً در مقابل رقبای با انواع رنگ‌ها و رنگ‌های دیوانه‌کننده یک امتیاز مثبت است و آیا می‌تواند صرفاً روی گلکسی بودنش حساب کند تا مردم را به خرید آن ترغیب کند؟ ما را اشتباه نگیرید، طراحی گلکسی A54 مطمئناً برای چشم ها آسان است، فقط آنقدرها هم الهام گرفته نیست.

با نظرات خود مارا همراهی کنید و کد تخفیف دریافت کنید
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد
    رضا
    4مرداد
    اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی