ANC قابلیتی گوش نواز

ANC قابلیتی گوش نواز

anc چیستحذف فعال نویز (ANC)

 سیستم حذف نویز برای کاهش نویز ناخواسته پس زمینه از صدای اصلی
این سیستم مبتنی بر میکروفون‌هایی است که به صداهای بیرون و داخل هدفون گوش می‌دهند، یک چیپست ANC که امواج صوتی را معکوس می‌کند و یک بلندگو در داخل گوشی که صدای بیرون را با امواج صوتی خنثی‌کننده خنثی می‌کند. کمی مانند گرفتن +2 در خارج و اضافه کردن -2 در داخل برای ایجاد صفر.

حذف نویز فعال را می توان از طریق چیپست ANC با استفاده از یکی از موارد زیر پردازش کرد:

یک سیستم ANC فید فوروارد دارای یک میکروفون است که در قسمت بیرونی گوشی قرار می گیرد
یک سیستم ANC بازخورد دارای یک میکروفون است که در داخل گوشی قرار می گیرد
یک سیستم ANC ترکیبی ترکیبی از یک سیستم ANC پیش‌خور و بازخورد است

حذف نویز فعال

انواع و تنظیمات حذف نویز

هدفون حذف نویز شما ممکن است به روش های مختلفی کار کند. تنظیم، حالت یا نوع حذف نویز را انتخاب کنید که برای رفت و آمد شما مناسب است یا زمان استراحت شما را افزایش می دهد.

حذف نویز فعال(ANC)

از میکروفون و بلندگو برای کاهش صداهای پس زمینه و اطراف استفاده می کند. این شناخته شده ترین نوع است و بیشتر در هدفون های روی گوش استفاده شده است. اکنون فناوری آنقدر کوچک و کارآمد با باتری شده است که می توان از آن در هدفون های واقعی بی سیم داخل گوشی استفاده کرد.

حذف غیرفعال نویز

از گوش کاپ‌هایی که به خوبی طراحی شده‌اند برای جلوگیری از نویزهای ناخواسته استفاده می‌کند. این هم برای هدفون های روی گوشی و هم برای هدفون های داخل گوشی استفاده می شود، جایی که خود هدفون صدای اطراف را خارج می کند.

حذف نویز فعال تطبیقی

از میکروفون و بلندگو برای تنظیم خودکار با محیط اطراف استفاده می کند. این نوع پیچیده‌تر ANC است که در آن سطح حذف نویز به صورت دیجیتالی با محیط اطراف سازگار می‌شود.

حذف نویز فعال قابل تنظیم

به شما امکان می دهد با تنظیم دستی سطوح حذف نویز، میزان صدای پس زمینه را که می شنوید تغییر دهید. این زمانی مفید است که می خواهید کنترل کامل داشته باشید.

حالت شفافیت 

به شما امکان می دهد به راحتی به دنیای اطراف خود بازگردید، بدون اینکه موسیقی خود را خاموش کنید یا گوشی خود را از گوش خود خارج کنید.

حالت شفافیت قابل تنظیم

به شما امکان می‌دهد تا چه مقدار از دنیای بیرونی را که می‌خواهید از آن عبور کنید، بدون خاموش کردن موسیقی خود تغییر دهید.

کاربرد ANC در روزمره

چه بخواهید سفر خود را با پادکست بگذرانید، به آلبوم مورد علاقه خود گوش دهید یا به سادگی از سر و صدای اطراف خود جلوگیری کنید تا بتوانید از سفر در سکوت لذت ببرید، هدفون های دارای ANC به شما کمک می کنند تا به آنجا برسید. فعال کردن ANC روی هدفون، باتری بیشتری مصرف می‌کند. بنابراین اگر در سفرهای طولانی زیاد به نویز اهمیت نمی دهید، می توانید ANC را خاموش کنید تا در عمر باتری صرفه جویی کنید. بهترین انتخاب برای پرواز هدفون‌هایی با ANC هیبریدی است، زیرا هم بر روی صداهای فرکانس پایین - مانند صدای غرش هواپیما - و هم در فرکانس‌های بالاتر مانند صدای انسان عمل می‌کنند و به شما کمک می‌کنند از یک هواپیمای شلوغ خارج شوید و وارد هواپیما شوید.

با نظرات خود مارا همراهی کنید و کد تخفیف دریافت کنید
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد
    رضا
    11اردیبهشت
    اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی