سری Iphone 15 با شارژر تایپ C عرضه می شود؟

سری Iphone 15 با شارژر تایپ C عرضه می شود؟

اپل قرار است با آیفون 15 پورت شارژ را تغییر دهد، اما این بار مانند زمان قبل نخواهد بود.

وقتی اپل خط آیفون 15 را در ابتدای ماه آینده معرفی می‌کند، همچنین اولین تغییر پورت شارژ را از زمان آیفون 5 اعلام خواهد کرد. با این حال، برای بسیاری از کاربران آیفون، چیزی تغییر نخواهد کرد.

در بازنگری، کمی دشوار است که باور کنیم که اپل تنها پنج مدل آیفون با پورت شارژ اصلی تولید کرده است. 16 سال پیش، آیفون اصلی با استفاده از همان پورت شارژر کانکتور 30 پینی به عنوان خط iPod معرفی شد.
زمانی که کانکتور 30 پینی اپل به آیفون رسید، گزینه شارژ مناسبی بود. اتصال تنها زمانی ایجاد می‌شد که به جلوی دستگاه قرار گرفت، اما دیگر به کمک دندانه‌های موجود در هر دو طرف قفل نمی‌شد.

ایفون ۱۵

خرید محصولات برند IMIKI

اپل این پورت شارژ را تنها بر روی آیفون، آیفون 3G، آیفون 3GS، آیفون 4 و آیفون 4S عرضه کرد. با این حال، واکنش عموم زمانی که آیفون 5 به پورت Lightning فعلی تغییر کرد، در سال 2012 به طور دقیقاً مثبت نبود.

این اصلاحات اساساً به دلیل پیشرفت اتصال کانکتور 30 پینی به دلیل محبوبیت iPod آغاز شده بود. کمکی به این امر نشد که آداپتور 30 پینی به Lightning اپل در زمان عرضه آیفون 5 به میزان کافی در دسترس نبود.

از یک دهه گذشته است که آیفون پورت شارژ خود را تغییر نداده است، اما این ممکن است نظریه مشتریان را نمایان نکند.

اپل شروع به تبدیل کردن کابل USB-C به Lightning در جعبه‌ی آیفون 11 Pro کرد تا شارژ سریع‌تری را فعال کند. آیفون 5 تا آیفون XS (و آیفون 11 غیر-Pro) با یک کابل USB-A به Lightning همراه بود. اپل همچنین آداپتور شارژ را نیز در جعبه ارائه داد.

یک سال پس از آن، اپل آداپتور برق را از جعبه حذف کرد تا از محیط زیست محافظت کند و USB-A به Lightning را با USB-C به Lightning برای آیفون 12 جایگزین کرد. اگر دو نفری که در ماه گذشته شارژر آیفون من را قرض گرفته‌اند، ملاک باشند ، مشتریان آیفون هنوز در حال کشف مزایای شارژ سریع‌تر با USB-C به Lightning و آداپتور برق 20 واتی هستند!

iphone 15

USB-C همچنان "پورت جدید" برای اپل باقی می‌ماند، اگرچه اولین بار در سال 2015 روی یک محصول جدید از آن استفاده شد.

اما این روزها، اپل به شما اجازه می‌دهد تا با USB-C در تمامی محصولات از مک‌بوک‌ها و آیپدها تا کنترل‌های اپل تی‌وی و هدفون‌های Beats شارژ کنید. همه چیز به جز آیفون، البته.

این وضعیت با خط آیفون 15 تغییر خواهد کرد، مهم نیست که اپل این را دوست داشته باشد یا خیر. برای بسیاری از ما، تغییر از Lightning به USB-C به تأخیر افتاده است. اصرار اپل بر ارسال محصولات با Lightning در این سال‌ها تنها آینده را بدتر کرده است.
اما برای بسیاری از مشتریان آیفون، تغییر از Lightning به USB-C تغییری ناخوشایند است. به طور مستقل از اینکه محصولات دیگر اپل چه کرده‌اند، اکوسیستم Lightning برای بسیاری از افراد پررونق است. برای یک پلاگین شارژ جدید سرمایه‌گذاری کردن دردسر است؛ ما این موضوع را می‌فهمیم!

ایون ۱۵ با شارژر تایپ سی

با این حال، در این تغییر شارژ تفاوتی وجود دارد. برای برخی از کاربران آیفون، نوع پورت شارژی که اپل استفاده می‌کند فرقی نمی‌کند. اپل می‌توانست Lightning را با VGA جایگزین کند و تفاوتی نخواهد داشت - حداقل برای شارژکردن دستگاه.

این به این دلیل است که اپل شش سال پیش یک روش شارژ اضافه کرد، نه اینکه جایگزین کند. آیفون X و آیفون 8 اولین دستگاه‌هایی بودند که از استاندارد شارژ Qi پشتیبانی می‌کردند و آیفون 12 تجربه را با تکنولوژی MagSafe بهبود بخشید. برای برخی از کاربران، پورت شارژ آیفون تنها یک پورت جاگیر است.

احتمالاً بین افرادی که از شارژ بی‌سیم استفاده می‌کنند و افرادی که به شوق انتظار آیفون‌های USB-C هستند، تلاقی زیادی وجود دارد. با این حال، برای برخی از مشتریان آیفون، انتقال از Lightning به USB-C در خط آیفون 15 تفاوتی ایجاد نخواهد کرد. همچنین به راحتی می توانید از همان شارژر MagSafe مثل زمانی که از آن برای  آیفون 12 استفاده می‌کردید، بر روی آیفون 15 استفاده کنید. این چیزی است که نمی‌توانستید در زمان تغییر پورت آیفون قبلی بگویید.

با نظرات خود مارا همراهی کنید و کد تخفیف دریافت کنید
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد
    jafari
    18مرداد
    اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی