سری ۱۵ آیفون

سری ۱۵ آیفون

تاریخ عرضه آیفون 15 اپل، قیمت، ویژگی ها و اخبار

هر انچه باید در مورد ایفون ۱۵ بدانیم

خرید انواع ایرپاد اصلی و های کپی

شرکت اپل در حال آماده سازی تغییرات بزرگی در سری آیفون 15 است و با وجود اینکه هنوز تا تاریخ عرضه سپتامبر 2023 فاصله داریم ، اخبار و شایعات در حال حاضر جزئیات جالبی را در مورد این گوشی ها فاش کرده اند .

انتظار می رود خانواده آیفون 15 در اواسط سپتامبر 2023 در چهار مدل ، درست مانند سری آیفون 14 قبلی ، وارد بازار شوند .

  • اول ، ما آیفون 15 6.1 اینچی ، مقرون به صرفه ترین مدل را داریم . سپس آیفون 15 پلاس 6.7 اینچی بزرگتر با باتری بزرگتر عرضه می شود . سپس دوباره ، آیفون 15 پرو 6.1 اینچی با ویژگی های پرو و برچسب قیمت ممتاز ، و در نهایت ، آیفون بزرگ و قدرتمند جدید 15 اولترا را داریم . بله ، اولترا ! گفته می‌شود که اپل از نام Ultra به جای Pro Max استفاده می‌کند تا به‌روزرسانی‌های بزرگ‌تر در این مدل از جمله اولین دوربین زوم پریسکوپ را نشان دهد .

خبر مهم این است که هر چهار مدل دارای یک کانکتور USB-C خواهند بود که جایگزین پورت لایتنینگ می شود که اپل نزدیک به یک دهه از آن استفاده می کند . شایعه دیگری حاکی از آن است که Dynamic Island نیز به هر چهار نسخه عرضه می شود . همچنین این امکان وجود دارد که برخی از این آیفون‌های جدید به‌جای نمونه‌های سنتی ، کلیدهای صدا و پاور لمسی داشته باشند .

چه چیز جدیدی خواهد بود ؟ و چگونه سری آیفون 15 نسبت به آیفون 14 تغییر خواهد کرد ؟ برای جزئیات بیشتر همراه ما باشید . 

در ادامه چه مواردی را بررسی خواهیم کرد؟

تاریخ عرضه آیفون 15

اپل یک برنامه سخت‌گیرانه را دنبال می‌کند که سال‌ها تغییر نکرده است : آیفون‌های جدید همیشه در اوایل سپتامبر معرفی می‌شوند و یک هفته و نیم پس از معرفی به بازار می‌رسند .

ما انتظار داریم اپل با تاریخ عرضه آیفون 15 در این مسیر باقی بماند ، بنابراین می‌توانیم سه شنبه ، 12 سپتامبر 2023 را برای رونمایی رسمی و عرضه در فروشگاه را در جمعه ، 22 سپتامبر پیش‌بینی کنیم .

البته هنوز خیلی زود است که بتوان با اطمینان از زمان این رویداد ها صحبت کرد و این تاریخ ها بر اساس برنامه معمول سالانه اپل است نه اطلاعات فاش شده .

مشخصات ظاهری ایفون ۱۵

قوی ترین پروکسی های واتساپ و اموزش اتصال

قیمت آیفون 15

در حالی که ما جزئیات کمی در مورد ویژگی های جدید آیفون 15 می دانیم ، هنوز هیچ بینشی از قیمت ها نداریم ، و صادقانه بگویم ، با توجه به تورم فعلی که پیش بینی آن به این زودی کمی دشوار است .

با این حال ، اگر مجبور بودیم حدس بزنیم ، بر روی قیمت‌های اپل با همان قیمت‌های سری آیفون 14 شرط می‌بندیم . تنها مدل آیفون 15 اولترا به نظر می رسد احتمال افزایش قیمت بیشتر باشد .

آخرین شایعات حاکی از آن است که مدل آیفون 15 اولترا با افزایش قیمت روبرو خواهد شد و قیمت اولیه آن مدل می تواند 1200 دلار یا حتی 1300 دلار باشد ! این قیمت کمی بیشتر از قیمت اولیه ، 1100 دلاری آیفون 14 پرو مکس است .

نامگذاری آیفون 15

رسانه‌ها و اخبار فاش‌شده‌ همگی از سری آیفون‌های 2023 آینده با عنوان «iPhone 15» یاد می‌کنند .

به احتمال زیاد این نام نهایی است زیرا در چند سال اخیر اپل از پسوندهای "S" استفاده نکرده است ، بنابراین آیفون 14 اس بسیار بعید به نظر می رسد .

بنابراین انتظار می رود نام چهار مدل از سری آیفون 15 به شرح زیر باشد :

آیفون 15
آیفون 15 پلاس
آیفون 15 پرو
آیفون 15 اولترا یا آیفون 15 پرو مکس

زیبا و ساده، اینطور نیست؟

در مورد تغییر نام مدل iPhone 15 Ultra ، هنوز مطمین نیستیم ، اما اپل به طور پیوسته محصولات جدیدی را با نام "Ultra" در سال 2022 معرفی کرده است و این ممکن است اولین آیفون "Ultra" باشد . با این حال ، هیچ چیز مشخص نیست ، و هنوز هم ممکن است اپل این نسخه بعدی را فقط iPhone 15 Pro Max نامیده باشد ، بنابراین این را در نظر داشته باشید .

مشخصات دوربین ایفون ۱۵

خرید ساعت های هوشمند روز دنیا

دوربین آیفون 15

فاش‌شده‌ها تاکنون موافق هستند که مدل‌های آیفون 15 و 15 پلاس از سیستم دوربین دوگانه پشتی ، مدل پرو دارای سیستم دوربین سه‌گانه و تنها مدل اولترا با چهار دوربین پشتی عرضه خواهد شد .

بنابراین انتظار می‌رود که آیفون 15 پرو و اولترا دارای لنز زوم 3X باشند ، اما انتظار می‌رود که مدل اولترا نیز اولین دوربین پریسکوپ را در آیفون داشته باشد . این لنز زوم دوربرد پریسکوپ تنها در مدل Ultra و نه در Pro به دلیل فضای اضافی مورد نیاز برای آن موجود خواهد بود . تحلیلگران می گویند اپل می تواند از یک دوربین 12 مگاپیکسلی با زوم اصلی 6 برابر برای آن دوربین استفاده کند .

شایعه هیجان انگیز دیگری از ژانویه 2023 حاکی از آن است که مدل های آیفون 15 و آیفون 15 پلاس از سنسور دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی سری آیفون 14 پرو بهره مند خواهند شد که ارتقای بزرگی نسبت به سنسورهای 12 مگاپیکسلی استفاده شده پیش از این است . اگر درست باشد ، این بدان معناست که مدل‌های معمولی آیفون 15 احتمالاً با استفاده از برش سنسور ، زوم «بدون ضرر» 2 برابری را دریافت خواهند کرد .

با این حال ، دوربین واقعاً نوآورانه باید همان لنز پریسکوپ زوم ۶X در نسخه اولترا آیفون ۱۵ باشد . گزارش‌های مربوط به اواخر سال 2022 نشان می‌دهد که Lante Optics، یکی از شرکت‌هایی که شایعه شده است لنز زوم را به اپل عرضه می‌کند ، همچنان ظرفیت خود را برای منشور مورد نیاز برای ساخت این لنز افزایش می‌دهد .

یکی دیگر از شایعات هیجان انگیز جدید اشاره می کند که سونی یک سنسور کاملاً جدید ساخته است که اپل از آن برای دوربین اصلی آیفون 15 استفاده خواهد کرد . ظاهراً این سنسور جدید سطح سیگنال اشباع را دو برابر می کند ، به این معنی که دو برابر سنسورهای فعلی نور جمع آوری می کند . این به نوبه خود باید به بهبود محدوده دینامیکی و کاهش سطح نویز در عکس ها کمک کند .

ما این بخش را با اطلاعات جدید به هنگام ورود به روز خواهیم کرد .

ذخیره سازی آیفون 15

اپل تمام مدل های آیفون را به عنوان پایه 128 گیگابایتی مجهز کرده است، و ما انتظار داریم که این مورد با عرضه آیفون 15 همراه باشد .

بنابراین انتظار می رود مدل های معمولی آیفون 15 و 15 پلاس مانند آیفون 15 پرو و آیفون 15 اولترا با 128 گیگابایت فضای ذخیره سازی شروع شوند .

ظرفیت ذخیره سازی آیفون 15 / 15 پلاس :
128 گیگابایت
256 گیگابایت
512 گیگابایت

ظرفیت ذخیره سازی iPhone 15 Pro / 15 Ultra :
*128 گیگابایت
256 گیگابایت
512 گیگابایت
1 ترابایت

همه چیز درباره ی ایفون ‍۱۵

خرید پاوربانک شیائومی ۲۰۰۰۰

طراحی آیفون 15

مدل های آیفون 15 پرو برای تعویض فولاد ضد زنگ با تیتانیوم بسیار سبک تر

برای سال‌ها ، اپل با وجود استفاده از پورت USB-C برای آی‌پدهای خود (اولین بار در آی‌پد پرو در سال 2018) و مک‌بوک‌ها (اول در سال 2015) در برابر استفاده از پورت USB-C در آیفون مقاومت می‌کرد ، اما مقررات جدید کمیسیون اروپا در نهایت آن را مجبور به این کار کرد .

یکی از قابل اعتمادترین افراد داخلی اپل ، مارک گورمن ، می‌گوید که USB-C اساساً یک قفل برای آیفون 15 است . مینگ چی کو نیز این را تایید می‌کند .

سرعت انتقال سریعتر USB-C در مدل های iPhone 15 Pro

آخرین صحبت در مورد انگور مشخص می‌کند که مدل‌های Pro و Ultra از سرعت انتقال USB سریع‌تر نیز پشتیبانی می‌کنند، در حالی که مدل‌های وانیلی با همان سرعت پایین USB 2.0 که با اتصال لایتنینگ داشتند ، می‌چسبند .

گفته می‌شود که مدل‌های Pro حداقل از USB 3.2 یا Thunderbolt 3 پشتیبانی می‌کنند ، که به معنای سرعت انتقال تا 40 گیگابیت در ثانیه است که برای جابجایی فایل‌های بزرگ مانند ویدیوی ProRes عالی است .

در مورد طراحی ، گفته می شود که اپل در حال تکامل است . همچنان طرفین صاف و صفحه نمایش تخت خواهید داشت ، اما حاشیه های اطراف صفحه نمایش می توانند خمیده شوند تا ظاهری شبیه به ساعت اپل داشته باشید . انتظار می رود اندازه های 6.1 و 6.7 اینچی بدون تغییر باقی بمانند .

در حالی که مدل‌های پایه آیفون 15 و 15 پلاس مانند قبل با فریم‌های آلومینیومی توبلید میشدند، نسخه‌های Pro فولاد ضد زنگ استفاده شده قبلی را با تیتانیوم تعویض می‌کنند ، ماده بسیار سبک‌تری که اپل در محصولات دیگری مانند Apple Watch Ultra نیز استفاده می‌کند .

تیتانیوم همچنین دارای مقاومت عالی در برابر خراش است ، زیرا تیتانیوم برس خورده ریز خراش ها را بهتر از فولاد ضد زنگ پنهان می کند .

شایعه بسیار جالب دیگری نشان می دهد که مدل های آیفون 15 پرو دکمه های فیزیکی را به حالت جامد تغییر می دهند . بله ، دکمه های حالت جامد بدون قطعات متحرک ! این همچنین به این معنی است که شما باید موتورهای taptic را اضافه کنید که به شبیه سازی فشار یک دکمه واقعی هنگام لمس این کلیدهای لمسی جدید کمک می کند . و با افزودن سوخت به آتش ، تامین کننده و سازنده شرکت Taptic Engine شرکت Cirrus Logic اپل به "مشتری استاتژیک" خود اشاره کرد که قطعه جدیدی را در نیمه دوم سال 2023 به ارمغان خواهد آورد ! برخی شایعات می گویند که فقط کلیدهای تنظیم صدا با این روش مواجه می شوند ، در حالی که برخی دیگر ادعا می کنند که کلید پاور نیز به این روش تعمیرات اساسی خواهد شد . ما هنوز نشنیده ایم که وقتی باتری گوشی شما تمام می شود این کار چگونه کار می کند و این برای سازندگان کیس چه معنایی دارد ، اما ما کنجکاو هستیم .

به طور هیجان انگیز، جزیره پویا که اپل با مدل های 14 پرو معرفی کرد ، اکنون احتمالاً به همه مدل های آیفون 15 فرو می رود ، که پایان ناچ خواهد بود . حتی تحلیلگران ادعا می کنند که اپل در راه انتقال به یک واحد Face ID نامرئی و زیر نمایشگر برای نسل بعدی آیفون 16 است . این باید هیجان انگیز باشد !

در حال حاضر، ما هنوز اطلاعات زیادی در مورد گزینه های رنگی آیفون 15 نداریم. ما انتظار داریم اپل به آنچه که در حال حاضر دارد پایبند بماند و احتمالاً برای کسانی که می‌خواهند چیزی متفاوت را امتحان کنند ، چند رنگ جدید اضافه کند .

iphone 15 display

نمایشگر آیفون 15

به نظر می رسد اپل نقطه شیرین اندازه صفحه نمایش را پیدا کرده است و ما انتظار نداریم که هیچ تغییر عمده ای انجام دهد ، بنابراین شما یک صفحه نمایش 6.1 اینچی در آیفون 15 و 15 پرو خواهید داشت و سپس یک صفحه نمایش 6.7 اینچی در آیفون 15 و 15 پرو خواهید داشت . آیفون 15 پلاس و آیفون 15 اولترا .

هر چهار مدل از صفحه نمایش OLED استفاده می کنند ، اما برخی تفاوت های جزئی در حداکثر روشنایی احتمالاً باقی خواهد ماند تا مدل های Pro و Ultra کمی مزیت را ایجاد کنند .

سوال بزرگ در مورد ProMotion است . این فناوری قبلاً فقط در مدل‌های Pro موجود بود و ما هنوز نشنیده‌ایم که آیا اپل ممکن است این را در سری 15 تغییر دهد یا خیر ، اما در مورد آن تردید داریم .

با معرفی جزیره پویا ، ما فکر می‌کنیم که تمام گمانه‌زنی‌ها در مورد دوربین زیر صفحه‌نمایش و فیس آیدی نامرئی متوقف می‌شوند و این دیگر حتی برای آینده نزدیک امکان‌پذیر نیست .

پردازنده و مشخصات آیفون 15

در حالی که قبلاً به تفاوت بین مدل‌های معمولی آیفون 15 که احتمالاً از تراشه کندتر استفاده می‌کنند و نسخه‌های Pro با تراشه سریع‌تر Apple A17 Bionic اشاره کردیم ، یک چیز وجود دارد که هر چهار مدل ممکن است به اشتراک بگذارند : مودم .

انتظار می رود مودم مشابه ساخت کوالکام را در هر چهار دستگاه آیفون 15 مشاهده کنید. اپل با کوالکام وضعیتی بی‌نظیر داشت و سعی کرد مودم‌های خود را آزاد کند و توسعه دهد ، اما تحلیل‌گران ادعا می‌کنند که این کار سخت‌تر از حد انتظار است، بنابراین کوالکام هم همینطور است .

یکی دیگر از موارد ارتقا یافته، جهش به 8 گیگابایت رم برای مدل های Pro و Ultra است ، در حالی که 15 و 15 پلاس احتمالاً از 6 گیگابایت رم استفاده خواهند کرد .

اتصال ماهواره ای در آیفون 14 شروع به کار کرد و ما انتظار داریم اپل نقاط ضعف این فناوری را حل کرده باشد و در آیفون 15 حتی بهتر عمل کند .

باتری آیفون 15

اپل به ندرت تغییرات بزرگی در طراحی های موجود خود ایجاد می کند ، بنابراین نمی توان انتظار تغییرات بزرگی در اندازه باتری آیفون 15 داشت .

اپل آیفون‌های خود را دستگاه‌های «تمام روز» می‌نامد ، اما ما احساس می‌کنیم که با استفاده متوسط ، آیفون پلاس و پرو مکس را می‌توان یک روز در میان شارژ استفاده کرد و تنها مدل‌های کوچک‌تر دستگاه‌های یک روزه هستند .

مشخصات باتری ایفون ۱۵

آیا اپل با ظهور شارژ USB-C در آیفون ، سرعت شارژ را افزایش خواهد داد؟ ما امید زیادی نداریم ، اما منطقی است که انتظار سرعت شارژ حدود 25 وات در مدل های کوچکتر و 30 وات شارژ برای دو مدل بزرگتر داشته باشیم .

همچنین انتظار می رود هر چهار مدل آیفون 15 دارای شارژ بی سیم MagSafe باشند ، راه حل شارژ مغناطیسی اپل که می تواند بسیار راحت باشد .

ویژگی ها و نرم افزار آیفون 15

در خانواده آیفون 14 اولین باری است که می‌بینیم اپل از پردازنده‌های مختلف برای مدل‌های Pro و غیر Pro خود استفاده می‌کند ، مدل‌های Pro و Ultra جدیدترین تراشه‌ها و نسخه‌های غیرپرو با استفاده از پردازنده‌های نسل قدیمی‌تر هستند .

ما انتظار داریم که این روند تاسف بار در سری آیفون 15 نیز ادامه یابد ، اما این به محیط پیچیده تولید پردازنده بستگی دارد . سازنده تراشه TSMC که پردازنده‌های اپل را تامین می‌کند ، تولید 3 نانومتری را که می‌توان در چیپست Apple A17 Bionic استفاده کرد ، آغاز کرد ، اما هنوز خیلی زود است که بگوییم این مقیاس چگونه خواهد بود ، و این یکی از عوامل مهم است که پردازنده‌های مورد استفاده در آیفون را تعیین می‌کند .

ایفون ۱۳ یا ۱۴ یا ۱۵

آیا باید منتظر آیفون 15 باشم؟

اگر از USB-C هیجان زده هستید ، باید منتظر آیفون 15 باشید . استفاده از تنها یک کابل برای همه دستگاه های شما واقعاً هیجان انگیز به نظر می رسد . علاقه مندان به عکس همچنین باید برای مدل iPhone 15 Ultra صرفه جویی کنند زیرا لنز پریسکوپ ممکن است یک تغییر دهنده بازی برای عکاسی و فیلمبرداری باشد . اضافه شدن احتمالی یک سنسور 48 مگاپیکسلی حتی به مدل‌های وانیلی نیز آن‌ها را به دوربین‌های بسیار بهتری تبدیل می‌کند ، بنابراین این یک دلیل دیگر برای منتظر ماندن برای راه‌اندازی آن‌ها است .

اگر اهل منتظر ماندن نیستید ، نباید منتظر آیفون 15 باشید ! آیفون 15 در سپتامبر 2023 عرضه می شود ! تلفن‌های توانمند زیادی در اطراف وجود دارند ، و احتمالاً نباید انتظار جهش‌های عظیم در عملکرد یا سرعت شارژ را داشته باشید .

با نظرات خود مارا همراهی کنید و کد تخفیف دریافت کنید
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد
    رضا رحیمی
    17بهمن
    اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی