بررسی ساعت هوشمند سامسونگ سری پنج

بررسی ساعت هوشمند سامسونگ سری پنج

معرفی و مشخصات ساعت هوشمند سامسونگ سری ۵

Watch5 Pro & watch 5

سامسونگ سال گذشته با کنار گذاشتن سیستم عامل تایزن خود برای ساعت هوشمند و انتقال به سیستم عامل Wear OS گوگل با پوسته One UI خود در بالای صفحه ، گامی جسورانه برداشت . اینکار برای شرکت ریسک بسیار بزرگی محسوب شد ، اما به نظر می رسد که نتیجه قابل قبولی را به ارمغان آورده است . زیرا تقاضا برای ساعت های هوشمند گلکسی ثابت مانده است . و ادغام بسیار بهتری با گوشی هوشمند اندرویدی خود خواهید داشت .

بررسی ساعت هوشمند سامسونگ سری 5 

امسال ، شرکت سامسونگ حرکت جسورانه دیگری انجام داد : حذف قاب چرخان از مدل کلاسیک و تغییر نام آن به Pro . اکنون، خط تولید Galaxy Watch5 و Watc5 Pro تشکیل شده است. هنوز کنترل قاب مجازی وجود دارد، اما کنترل فیزیکی از رده خارج خواهد شد .

Galaxy Watch5 Pro Galaxy Watch5
بدنه بدنه تیتانیوم، قطر 45 میلی متر بدنه آلومینیومی با قطر 40 یا 44 میلی متر
نوع ساخت شیشه جلوی کریستال آلومی سافایر، سازگار با MIL-STD-810H، مقاوم در برابر آب 50 متر (IP68)، بدنه تسمه ای 20 میلی متر، قطر 40 میلی متر یا 44 میلی متر
صفحه نماش 1.40 اینچ Super AMOLED، وضوح 450x450 پیکسل، 321ppi
Chipset Exynos W920 (5 nm): Dual-core 1.18 GHz Cortex-A55; Mali-G68.
حافظه 16GB 1.5GB RAM
حسگرها دارای تاییدیه ECG، مانیتور فشار خون، شتاب سنج، ژیروسکوپ، ضربان قلب، فشارسنج
سیستم عامل Android Wear OS 3.5، One UI Watch 4.5
باتری 590mAh 410mAh برای مدل 44mm و 284mAh برای مدل 40mm
سایر ویژگی ها شارژ بی سیم Qi 10 وات، NFC، Samsung Pay، بلندگو و میکروفون برای تماس، قاب چرخشی مجازی

از نظر سخت افزاری، تغییرات کمی در گلکسی واچ وجود دارد، اما بیش از حد محبوب خواهند شد . ظرفیت باتری ساعت هوشمند مدل پرو در مقایسه با نسل قبلی خود تقریباً دو برابر بیشتر است که اکنون 590 میلی آمپر ساعت است. اما در سری پنج معمولی باتری بزرگ تری نیز دارد، اما ارتقاء نسبتاً متوسطی دارد (افزایش از ۳۶۱ میلی آمپر ساعت از ۴۱۰ میلی آمپر ساعت ) .  و البته این برای مدل ۴۴ میلی متری ست که در سری ۴۰ میلی متری ضعیف تر نیز عمل شده ،که این رقم نهایتا بع عدد ۲۸۴ رسیده است.

ارتقای دیگری که شایان ذکر است این است که سری جدید Watch5 دارای کریستال یاقوت کبود است که از نمایشگر ساعت هوشمند محافظت می کند و Watch5 Pro با بدنه تیتانیومی آن را یک قدم جلوتر می برد.

در مورد بقیه سخت افزارها، تقریباً یکسان هستند زیرا هر چهار ساعت هوشمند روی یک پلتفرم Exynos W920 کار می کنند، از صفحه نمایش 1.4 اینچی Super AMOLED با وضوح 450 در 450 پیکسل استفاده می کنند و دارای مجموعه ای از حسگرها هستند. این شامل مانیتور ECG و مانیتور فشار خون نیز می شود. Watch5 Pro همچنین دارای یک سنسور دمای بدن به عنوان یک امتیاز مثبت است که ممکن است این روزها مفید باشد.

جعبه گشایی Galaxy Watch5 و Watch5 Pro

Watch5 Pro & watch 5 مقایسه

ما هم Galaxy Watch5 و هم Watch5 Pro داریم . اولی در نوع 40 میلی متری عرضه شده ، در حالی که دومی فقط در اندازه ی 45 میلی متری موجود است . این به این معنی است که ساعت هوشمند Watch5 Pro در جعبه ای کمی بزرگتر از ساعت هوشمند Watch5 عرضه شد، اما محتویات و لوازم آن تقریباً یکسان هستند .

هر دو ساعت دارای مجموعه معمولی شامل : دفترچه راهنمای کاربر به همراه کابل شارژ بی سیم مغناطیسی هستند. با این حال، این بار، کابل به جای USB-A به یک کانکتور USB-C ختم می شود، و این یک تغییر خوشایند است، با توجه به اینکه اکثر گوشی های روز دنیا با کابل های USB-C کار می کنند. گوشی های رده بالاتر گلکسی سامسونگ مدتی است که از کانکتورهای PD USB-C استفاده می کنند، بنابراین منطقی است.

طراحی و ساخت

در حالی که تغییرات کمی در طراحی با Galaxy Watch5 استاندارد ارائه شده است، بدنه Watch5 Pro کاملاً اصلاح شده است. مدل پرو فقط در یک نوع 45 میلی متری عرضه می شود، در حالی که سری اول در مدل های 40 و 44 میلی متری ارائه می شود . ما کوچک‌ترین ساعت 5 را برای بررسی داریم که برای افرادی با مچ‌های کوچک‌تر که لوازم جانبی طلایی صورتی را می‌پسندند ، هدف قرار می‌گیرد . بیایید با Watch 5 Pro شروع کنیم.

Samsung Galaxy Watch5 Pro

Watch5 Pro & watch 5 بررسی

همانطور که قبلاً اشاره کردیم ، ساعت هوشمند Watch5 Pro تا حد زیادی با نسل قبلی خود ، Galaxy Watch4 Classic متفاوت است . و عدم وجود قاب چرخان تنها یکی از تفاوت هاست. طراحی جعبه‌ای با لبه‌های تیزتر دارد، وزن آن کمی کمتر است، و همچنین اکنون کمی نازک‌تر شده است . ما گمان می کنیم که حلقه حذف شده و بدنه تیتانیومی دلیل اصلی هستند .

بله، Watch5 Pro برخلاف سری Watch3 که نسخه تیتانیوم را در یک مدل جداگانه داشت، فقط در یک مدل تیتانیوم عرضه می شود . این مورد احساس خوبی دارد، با  وجود این مورد ساعت همیشه سبک و بسیار عالی است. پنل پشتی همچنان از پلاستیک ساخته شده است ، که کاملا درست و منطقی است . برخی از موانع طراحی و فناوری به حسگر ها و دقت آنها گره خورده است. دکمه های سمت راست برای ناوبری نیز از فلز ساخته شده اند و دارای لبه های تیز مشخصی هستند.

در جلو ساعت هوشمند ، ما یک صفحه نمایش 1.4 اینچی OLED با قاب مشکی ضخیم داریم که با شاسی تیتانیومی روبرو شده است . شاسی و قاب کمی بالاتر از صفحه نمایش قرار گرفته اند و به طور همزمان کمی محافظت و عملکرد را فراهم می کنند . قاب مشکی به عنوان جایگزینی برای حلقه فیزیکی چرخان عمل می کند .

در این ساعت هوشمند صفحه نمایش اکنون توسط یک لایه کریستال یاقوت کبود محافظت می شود که سختی بیشتری را فراهم می کند. خراشیدن و شکستن آن در مقایسه با Gorilla Glaxx DX که در نسل قبلی استفاده می‌شد، بسیار سخت‌تر است.

و سطحی واقعا بادوام به ارمغان اورده است . بطوریکه که یافتن یک خراش بر روی سطح آن حتی بعد از اینکه ماه ها روی مچ دست خود استفاده کنید ، کار بسیار سختی خواهد بود .

بند ارائه به همراه این ساعت هوشمند شده احتمالاً بهترین بند سامسونگ تا کنون است . از سیلیکون ساخته شده است ، اما در لمس خوب ، نرم و راحت است ، حتی هنگام ورزش حس بسیار خوبی را به شما هدیه می کند . عرض بند آن همچنان مانند مدل قبلی  20 میلی متر است ، به این معنی که با باندهای 22 میلی متری مدل های قبلی سازگار نیست .

یکی از مواردی که بسیار جلب توجه می کند گیره مغناطیسی است . بستن و باز کردن آن با یک دست بسیار آسان است ، اما پس از بسته شدن به طرز شگفت انگیزی احساس امنیت می کنید .

در تئوری ، این طراحی به شما امکان می‌دهد که طول بند را در حین حرکت بدون هیچ ابزاری تنظیم کنید ، اما در واقعیت ، ما تقریباً همیشه از یک اسپادر پلاستیکی برای بلند کردن مکانیسم قفل کردن از ترس ناخن‌هایمان استفاده می‌کردیم .

آخرین موردکه باید در مورد Watch5 Pro به آن اشاره کنیم که البته از موار با اهمیت نیز می باشد ،  استاندارد دوام نظامی را به MIL-STD-810H ارتقا می دهد. مانند همیشه ، هنگامی که مشخصات استاندارد نظامی نقل می شود ، مایلیم به این نکته اشاره کنیم که مطابقت با استاندارد توسط شخص ثالثی تایید نشده است ، و همچنین محافظت در برابر سقوط یا بقا در شرایط شدید را تضمین نمی کند .

Watch5 Pro & watch 5Watch5 Pro & watch 5 بررسی

Samsung Galaxy Watch5

گلکسی واچ 5 و گلکسی واچ 4 هر دو تقریباً از شاسی مشترکی برخوردارند و در قالب دو رنگ یکسان ارائه شده اند ، دارای صفحه نمایش تخت و ابعاد یکسان هستند . Watch 5 جدیدتر دو گرم به از سری قدیمی خود سنگین تر است ، اما این ممکن است به دلیل صفحه نمایش کریستال یاقوت کبود جدید باشد . و از آنجایی که صاف است ،  هنگام حرکت انگشت خود به دور قاب ، بدنه فلزی و همچنین برجستگی آن را با صفحه نمایش احساس خواهید کرد . مشکل بزرگی نیست ، اما ایده آل هم نیست .

هرچند که مثل سری پرو حس استحکام و برتری ندارد اما به هر حال روی مچ دست حس خوبی دارد و وزن آن کاملاً سبک است .

بند در ساعت هوشمند Watch 5 دوباره سیلیکونی است ، نسبت به Pro کمی جنس بند خشک تر و خشن‌تر به نظر می‌رسد و دارای طراحی تنظیم استاندارد است . همچنین با استاندارد 20 میلی متری مطابقت دارد . ما هنوز فکر می‌کنیم که سامسونگ می‌توانست کار بهتری با بند انجام دهد زیرا نسبت به قیمت فروش این محصول بند آن خیلی بی کیفیت می باشد و از معایب این محصول محسوب می شود . و البته درست مانند مدل Pro ، این محصول نیز نیز با MIL-STD-810H سازگار است.

قابلیت استفاده و کنترل

هیچ چیز غیرعادی در مورد کنترل وجود ندارد. از دو دکمه کناری برای پیمایش استفاده می شود - دکمه بالایی شما را به "صفحه اصلی" می برد و به عنوان دکمه پاور نیز عمل می کند. در هر دو ساعت با قرمز برجسته شده است. فشار طولانی و دوبار هر دو اقدامات قابل تنظیم هستند. این دو دکمه همچنین به عنوان الکترود برای اندازه گیری ECG و ترکیب بدن عمل می کنند.

ادامه دارد...

 

با نظرات خود مارا همراهی کنید و کد تخفیف دریافت کنید
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد
    رضا
    26دی
    اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی