همه چیز درباره ی محصول جدید شیائومی، Redmi Buds 5

همه چیز درباره ی محصول جدید شیائومی، Redmi Buds 5

در این مقاله، قصد داریم بصورت جامع هندزفری های بی‌سیم Xiaomi Redmi Buds 5 را بررسی کنیم.

این هندزفری های جذاب با ویژگی‌های چشمگیر شامل کاهش نویز فعّال با 46 دسی‌بل، حالت‌های کاهش نویز و شفافیت، درایور 12.4 میلیمتر، پشتیبانی از اپلیکیشن موبایل و عمر باتری طولانی تا 40 ساعت عرضه شده اند.

reddmi-buds-5

خرید این محصول از سایت اقیانوس

 قیمت Redmi Buds 5 حدود 30 دلار است، بنابراین این هندزفری بی‌سیم بسیار مقرون به صرفه هستند.

در این مقاله، ما قصد داریم کمی گوشی‌های بی‌سیم جدید Redmi Buds 5 را با نسل قبل مقایسه کنیم. به طور کلی، پیشرفت‌های زیادی وجود دارد. گوشی‌های بی‌سیم جدید شیائومی تنها در چین منتشر شده‌اند، بنابراین نوشته‌ها در پشت آنها به زبان چینی هستند.

محتویات بسته برای گوشی‌های بی‌سیم سیاه و سفید یکسان است و شامل کابل شارژ، نوک‌های گوش سیلیکونی با اندازه‌های مختلف و دفترچه راهنمای کاربر به زبان چینی می‌شود.

طراحی
پس از مقایسه Redmi Buds 5 با نسل قبلی Redmi Buds 4، گوشی‌های بی‌سیم جدید طراحی جدیدی برای کیس شارژ و خود گوشی‌ها دارند.

کیس شارژ از پلاستیک مات ساخته شده است و در یک طرف آن یک دکمه روشن و خاموش قرار دارد، و در جلو یک درگاه شارژ USB Type-C با یک نشانگر LED کوچک گذاشته شده است.

زمانی که شما کیس را باز می‌کنید، گوشی‌های بی‌سیم و یک نشانگر LED دیگر مشاهده می‌شود.

در مورد خود گوشی‌ها، آنها همچنین با نسل قبلی یعنی Redmi Buds 4 متفاوت هستند. هنوز هم سری های سیلیکونی دارند چرا که این گوشی‌ها از ANC پشتیبانی می‌کنند و برخلاف مدل قبلی، ساقه دارند.

کیفیت میکروفن Redmi Buds 5 بهتر از مدل قبلی است که ما بعداً آن را بررسی خواهیم کرد.

 دررنگ سیاه آن، این نکته خیلی دیده نمی‌شود اما بخش خارجی گوشی از پلاستیک مات ساخته شده است و یک صفحه لمسی در وسط وجود دارد؛ در نسخه سفید، صفحه لمسی به خوبی دیده می‌شود چرا که رنگ آن نقره‌ای است.

Redmibuds5

هیچ اطلاعاتی در مورد محافظت از آب Redmi Buds 5 وجود ندارد، بنابراین احتمالا برای ورزش یا حتی شنا یا حمام مناسب باشند. با این حال، گوشی‌ها به راحتی در گوش‌ جا می‌شوند و نمی‌افتند.

زمانی که به ابعاد می‌پردازیم، یک گوشی ابعاد 30 × 22 × 24 میلی‌متر دارد و وزن آن تنها 5 گرم است.

اندازه کیس شارژ نیز 60 × 50 × 22 میلی‌متر است. وزن آن با گوشی‌ها درون آن 42 گرم است.

کلیدهای کنترل

به طور پیش‌فرض، می‌توانید بر روی گوشی‌ها دوبار لمس کنید تا موسیقی پخش شود و یا ومتوقف شود.

سه بار لمس کردن روی گوشی چپ یا راست، به تراک بعدی منتقل می‌شود.

همچنین می‌توانید هر گوشی را برای 2 ثانیه فشار دهید تا بین حالت‌های کاهش نویز و شفافیت تغییر کنید.

البته می‌توانید از گوشی‌ها برای پاسخ به تماس‌های تلفنی یا رد کردن آنها استفاده کنید.

شناسایی گوشی ها
یک ویژگی مهم دیگر در Redmi Buds 5، شناسایی هندزفری درگوش است. وقتی یکی از گوشی‌ها را از گوش خود بیرون می‌آورید، موسیقی به طور خودکار در گوشی هوشمند شما متوقف می‌شود. وقتی گوشی را دوباره در گوش خود قرار می‌دهید، موسیقی ادامه پخش می‌یابد. این یک ویژگی بسیار مفید و راحت است.

قبل از آزمایش تاخیرصدا در بازی‌ها، بیایید به اپلیکیشن نگاهی بیندازیم.

اپلیکیشن گوشی‌های بی‌سیم شیائومی

اولین تلاش برای اتصال Redmi Buds 5 با آیفون بود. با این حال، گوشی‌ها شناسایی نشدند.

گوشی‌های بی‌سیم جدید شیائومی را با یک گوشی هوشمند اندرویدی بخوبی جفت میشود؛ اگر گوشی‌های شما شناسایی نمی‌شوند، مطمئن شوید که منطقه در اپلیکیشن روی چین تنظیم شده باشد.

در اپلیکیشن، می‌توانید میزان شارژ گوشی‌های گوش راست و چپ و همچنین کیس شارژ را مشاهده کنید. حتی می‌توانید بین حالت‌های شفافیت و کاهش نویز انتخاب کرده و یا آن را خاموش کنید

شما نمی‌توانید حالت بازی را از طریق اپلیکیشن فعال کنید. به نظر می‌رسد که Redmi Buds 5 به هیچ وجه حالت بازی ندارد. 

شما همچنین می‌توانید در اپلیکیشن انواع افکت‌های صوتی را انتخاب کنید، مانند استاندارد، تقویت صداهای سبک، تقویت بیس و تقویت صدای گفتار.

تنظیمات اضافی شامل شناسایی در گوش، تست تطابق گوشی ها با گوش، اتصال همزمان به دو دستگاه، پذیرش تماس‌ها به صورت خودکار و تغییر نام گوشی‌ها می‌شوند.

همچنین در اپلیکیشن یک قابلیت "پیدا کردن گوشی‌ها" وجود دارد. وقتی که به گوش چپ، راست یا هر دو فشار می‌دهید، از گوشی‌های گوش صدای هشدار پخش می‌شود.

شما حتی می‌توانید نرم‌افزار گوشی‌های گوش را به‌روزرسانی کنید.

تست تاخیر صدا
بزرگترین ایراد آن، عدم وجود حالت بازی است. حتی فشردن و نگه داشتن گوشی‌ها برای دو ثانیه هم حالت بازی را فعال نمی‌کند. به نظر می‌رسد که گوشی‌های بی‌سیم Redmi Buds 5 احتمالاً به یک حالت بازی نیاز ندارند.

بیایید تاخیر را در بازی‌ها بررسی کنیم. متاسفانه، تاخیر صدا بالاست. با این گوشی‌های بی‌سیم بازی کردن راحت نیست.

تست میکروفن

گوشی‌های بی‌سیم Redmi Buds 5 دارای میکروفن دوگانه هستند. در سایت رسمی، می‌توانیم بخوانیم که برای اولین بار گوشی‌های بی‌سیم Redmi از الگوریتم هوش مصنوعی دو کاناله‌ای استفاده می‌کنند که می‌تواند دربرابر سرعت باد 6 متر بر ثانیه مقاومت کند.

کیفیت صدا
در مورد کیفیت صدا حرف می‌زنیم، ابتدا باید بدانید که گوشی‌های بی‌سیم Xiaomi Redmi Buds 5 دارای یک درایور دینامیک بزرگ با قطر 12.4 میلیمتر و دیافراگم با پوشش تیتانیوم هستند. همچنین گوشی‌های بی‌سیم جدید توسط تیم گلدن ایز آکوستیک لب شیائومی تنظیم شده‌اند.

در اپلیکیشن چهار اثر صوتی وجود دارد مانند استاندارد، تقویت صداهای سبک، تقویت بیس و تقویت صدای گفتار، بنابراین می‌توانید صدا را کمی سفارشی کنید. با این حال، حتی در حجم‌های بالای صدا، کیفیت صدا آسیبی نمی‌بیند. Redmi Buds 5 برای ژانرهای مختلف موسیقی مناسب است. صداهای خواننده تمیز هستند و بیس کاملاً قوی است.

کاهش نویز فعال (ANC)


یک ویژگی دیگر در Redmi Buds 5 کاهش نویز فعال است.

اگر نسل قبلی از گوشی‌های بی‌سیم Redmi Buds 4 دارای کاهش نویز فعال 35 دسی‌بل بود، Redmi Buds 5 جدید دارای کاهش نویز فعال 46 دسی‌بل است.

زمانی که سطح نویز به 50 دسی‌بل می‌رسد، شما می‌توانید آن را به سختی در گوشی‌ها بشنوید. نویز در حدود 60 دسی‌بل به وضوح در گوشی‌ها قابل شنیدن است، اما اگر آنها را بیرون بیاورید، خ

در ضمن، Redmi Buds 5 سه سطح کاهش نویز دارد: کاهش نویز ملایم برای کتابخانه و دفتر، کاهش نویز متوازن برای خیابان و باشگاه، کاهش نویز عمیق برای مترو و فرودگاه. گوشی‌ها به طور خودکار سطح کاهش نویز را به توجه به سطح نویز تنظیم می‌کنند.

باتری


سرانجام، بیایید در مورد باتری صحبت کنیم. ظرفیت باتری یک گوشی 150 میلی‌آمپرساعت است، در حالی که یک کیس شارژ دارای باتری 500 میلی‌آمپرساعت است.

عمر باتری در یک شارژ حدود 10 ساعت با خاموش کردن کاهش نویز فعال (ANC) است و مجموع عمر باتری با یک کیس شارژ 40 ساعت است.

این یک بهبود مهم دیگر نسبت به Redmi Buds 4 است.

با نظرات خود ما را همراهی کنید و کد هدیه دریافت کنید
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد
    jafari
    30دی
    اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی